מאזדה MX5 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 החל שיווק מאזדה MX-5 המחודשת בישראל. המכונית זכתה לתוספת אבזור וכוח, בעוד העיצוב נותר ללא שינוי - והמחיר התייקר שוב.
מנוע ה-2.0 ליטר של ה-MX-5 מפיק כעת 183 כ"ס ב-7000 סל"ד ו-20.9 קג"מ ב-4000 סל"ד, זאת לעומת 160 כ"ס ו-20.4 קג"מ בעבר. לדגם המחודש זמן האצה קצר יותר מעמידה ל-100 קמ"ש (6.5 שניות לעומת 7.3) ומהירות מרבית גבוהה יותר (219 קמ"ש לעומת 214).
במפרט הבטיחות חל שינוי מבורך והוא כולל כעת בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, בנוסף להתרעת סטייה מנתיב ומובילאיי בהתקנה מקומית (שהוצעו גם קודם לכן). עוד שינויים באבזור: יחידות התאורה הקדמיות הן כעת מסוג לד אדפטיבי, וחיישני חנייה אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור מוצעים כאבזור תקני. גלגל ההגה כעת מתכוונן גם לעומק, לראשונה בתולדות ה-MX-5.
עוד פריטי אבזור שנוספו בעדכון המפרט הקודם באפריל 2018 הם מערכת שמע עם תשעה רמקולים ומושבי עור.
-
עיצוב ונוכחות
לטעמנו זו המיאטה הנאה מכולן, והיא עדיין מושכת ומודרנית גם לאחר שש שנותיה בשוק. עם זאת, ממד הרוחב הצנוע והקרבה המוגזמת בין הפנסים האחוריים מעניקים לה פרופורציות מוזרות מזוויות מסוימות.
-
תא נוסעים ומטען
דבר ראשון שבולט כאן הוא הצפיפות המוגזמת עבור נהגים גבוהים, והמוט המתכתי שתומך בגג הרך ניצב ממש מעל הפדחת. זה דורש מנהגים גבוהים להתפשר על תנוחת נהיגה שוכבת מהרצוי, שנפגעת גם מגלגל הגה גדול מדי.
המושבים נוחים והאיכות סבירה, אבל תפעול המולטימדיה קצת מסורבל. הראות לא משהו, אך היא משתפרת כשפותחים את הגג. תא המטען פצפון ולא נוח להטענה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה־2.0 ליטר המחודש משתלב היטב באנרגטיות היתירה של המכונית, ומעניק תחושה בשרנית ומיידית. בין המומנט הזמין להילוכים הקצרים מתקבלות תגובות זריזות, והמנוע מושך טוב מבעבר לסל"ד גבוה ומפתה להישאר שם.
מוט ההילוכים עדיין מגיב באותה קליקיות מכאנית ממכרת, הבלמים מפגינים עוצמה מצוינת וחלוקת הדוושות עדיין מעולה.
 
-
נוחות והתנהגות
יחידת הכוח מדרבנת אותך מיד לשחק איתה, והיא נענית כמו גור כלבים היפראקטיבי — משנה כיוון בנחישות, מכשכשת בזנבה בהתלהבות ומגיבה לכל פקודה במיידיות. קטנה, זריזה וכיפית. זו מכונית שמעלה חיוך על פניך עם תחילת הנסיעה, ובניגוד להרבה מודרניות מהירות ומבודדות מדי, היא זורחת במהירויות ובעומסים נמוכים - מכונה קלילה ונטולת סרחי עודף אשר ששה לסבוב על צירה.
הרושם החיובי מתחיל להתפרק ככל שהעומס מתחיל לעלות: מיידיות ההגה הופכת מוגזמת במהירות גבוהה והוא נטול כל תקשורת, הפרונט מעורפל וזוויות הגלגול מופרזות. כל זה גורם לכך שהיא סובלת מתחושה מפוזרת בפניות מהירות בשל התגובות הלא־אחידות.
נוחות הנסיעה העירונית מפתיעה לטובה. הבעיה מתחילה כשהמהירות עולה; כשהגג סגור, שאון רוח מכיוון הקורה הקדמית מתחיל להרים ראשו ומצטרף לבליל הרעשים המעייפים שה־MX-5 מייצרת. כשמסירים את הגג, המצב משתפר: קשה כמובן להעלים את רעש הרוח, אבל עם גג פתוח אפשר תמיד להרים את מצב הרוח.
לאלו מצטרפות רעידות מזדמנות על שיבושים קטנים — ויחד עם תנוחת הנהיגה הלקויה והצפיפות המעיקה, מתקבלת חווית התניידות מתישה ורועשת.
 
-
תמורה למחיר
למיאטה אין ממש מתחרות ישירות, ואם אתם מחפשים רודסטר דו מושבית עממית - אין אופציות אחרות. ועם זאת, המחיר גבוה מאוד ביחס לתמורה.
אם אתם מוכנים לוותר על הגג הנפתח ומתמקדים בריגושים הדינאמיים, סובארו BRZ תציע ניהוג טוב בהרבה במחיר פחות גבוה.
 
-
מה חדש במאזדה MX5 2022
אין עדכונים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
מכונית שעשוע לסופי שבוע שמספקת הרבה הנאה — כל עוד לא דוחקים אותה לפינה.