מרצדס E300e 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל בארץ שיווקה של מרצדס E300e מחודשת. מתיחת הפנים מביאה איתה שינוי נרחב יחסית לכפי שהורגלנו ממרצדס, במיוחד בעיצוב החלק האחורי - שם יחידות התאורה המרובעות הוחלפו ביחידות מלוכסנות וצרות. גם מלפנים יש יחידות תאורה חדשות, פגוש וסבכה שונים ועוד עדכונים קלים, שאמורים לסייע לה ליישר קו עם העיצוב המודרני של היצרנית.
החברה ניצלה את מתיחת הפנים גם לשדרוג תא הנוסעים והאבזור. כל רמות הגימור יציעו מעתה שני מסכי "10.25 (מולטימדיה+מחוונים) או שני מסכי "12.3 בתוספת תשלום.
בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה למערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2, שתאפשר נהיגה כמעט ללא מעורבות נהג אנושי עד 60 קמ"ש בתנאים מסוימים. בקרת השיוט האדפטיבית גם תיעזר במערכת הניווט ובדיווחים בזמן אמת, כדי להאט לפני עומסי תנועה, צמתים, עיקולים וכיכרות.
הגרסה ההיברידית-נטענת E300e מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 320 כ"ס; סוללה בקיבולת 13.5 קוט"ש מעניקה טווח חשמלי של 57 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים עשתה טוב ל-E300e, כעת עם הופעה יותר מובחנת ועכשווית, ועם זאת אינה אגרסיבית מדי. כעת היא פחות דומה ל-C היוצאת, והסבכה המשורגת מעניקה לה אופי מכובד משלה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשירה ומזמינה. החומרים נעימים לעין ולמגע, ודיפון העץ משתלב היטב בגווני הריפוד. את מרב תשומת הלב תופסים צמד צגי 12.3 שהגיעו לכאן במסגרת מתיחת הפנים – ומערך MBUX בגרסה משופרת. פריטים רבים נוחים לתפעול, אך לא אהבנו את פקדי המגע החדשים שעל גלגל ההגה; הם צפופים ואינם נוחים לתפעול.
תנוחת הנהיגה הנמוכה קצת מפתיעה, ונדרש זמן כדי לסגל תנוחה נוחה.
מפרט הבטיחות עשיר, אבל הוא היסטרי כאשר המערכת פסיבית, וכאשר מדובר במערכת אקטיבית פעולתו בוטה ולעיתים גם מבהילה.
מאחור המרחב נאה למדי כיאה למכונית סלון. לתא המטען (370 ליטר) מבנה מוזר בגלל מיקום הסוללות, וקשה למקם כאן מזוודה גדולה, למשל.
-
מנוע וביצועים
מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי מייצרים 320 כ"ס ו-71.4 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 9 הילוכים וההנעה אחורית; בכביש, מרצדס E300e היא מכונית מאוד מהירה, יש לה יכולות עקיפה מרשימות בעומס ויכולת צבירת מהירות בקלות במעלה הררי תלול וממושך.
פעולת התיבה זורמת וחלקה, ואפילו בתפעול ידני קשה לשים לב שהילוך שולב. מצד שני, כאשר חוזרים למצערת, בייחוד בנסיעה איטית, התגובות אינן תמיד חלקות – לפעמים נוצרת השהייה, ואז תחילת הפעולה חזקה מדי.
-
נוחות והתנהגות
כמו בעוד לא מעט גרסאות היברידיות נטענות, כבדות מהרגילות – גם ב-E300e האתגרים בפני מערך המתלים גדולים יותר, והתוצאה היא נוחות נסיעה נאותה אך לא מצוינת. בעיר, שיבושים קטנים לא תמיד נספגים היטב, וגדולים גורמים לנדנוד. גם מחוץ לעיר הנוחות טובה והנסיעה נעימה, אבל חסר ריסון על פני גלי כביש. רעשי הכביש סבירים, רעשי הרוח בולטים יותר.
בפיתולים, ה-E300e מספקת חוויה דינאמית מפתיעה, בהינתן הממדים והאופי המוצהר של הרכב, ומשלים אותה היגוי שמשקלו נכון ויש לו פעולה מדויקת. כמו בהרבה גרסאות היברידיות-נטענות אחרות, גם כאן התגובה לבלימה אינה פרוגרסיבית מספיק.
-
תמורה למחיר
מחירה של E300e גבוה ביחס לקטגוריה. אומנם התחרות קטנה ומחירם של הדגמים המתחרים נמוך רק במעט, אבל במחיר הזה, היא יקרה מדי.
-
גרסאות ורמות גימור
מרצדס E300e מוצעת ברמת הגימור 'אדישן', וזו כוללת, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "18, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים. רמת הגימור 'פרמיום' עשירה יותר, ובזו גם מושבים אקטיביים ומצלמות היקפיות.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, הימנעות מתאונה, וסיוע בשמירת מרחק בשיוט רגוע (גם ללא בקרת השיוט).
-
צריכת דלק
ביום המבחן העמוס צריכת הדלק הייתה 11.7 ק"מ/ל' בתפעול משולב, 8.5 ק"מ/ל' עם מנוע הבנזין בלבד. בטיול נינוח ובסיוע סוללה טעונה במלואה הצריכה היא 16.1 ק"מ/ל', ובלעדיה 13.5 ק"מ/ל', ואלה נתונים טובים לרכב כה גדול. נפח מיכל הדלק, 50 ליטרים, קטן מדי.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי הרשמי הוא 57 ק"מ, אך בפועל, במהלך יום המבחן הלוהט והפקוק הגענו ל-41 ק"מ.
-
מה חדש במרצדס E300e 2022
באפריל 2023 נחשפה מרצדס E300e חדשה, שנחתה בישראל בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מרצדס E300e מעניקה את החוויה הנדרשת ממכונית סלון של מותג יוקרה, ולמרות שנוחות הנסיעה אינה מצטיינת, אי אפשר שלא להתרשם מהיכולת הכוללת.