מרצדס EQC 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוקטובר 2020 החל יבוא סדיר של רכב הפנאי החשמלי הראשון של מרצדס תחת תת המותג EQ. דגם זה הוא רכב פנאי בינוני, וחולק אותה רצפה המשמשת את דגם הפנאי GLC; הדגם הוצג בסוף 2018 והגיע לישראל ביבוא אישי - גם על-ידי מערך היבוא האישי של כלמוביל עצמה.
ל-EQC שני מנועים חשמליים המייצרים 408 כ"ס ו-77.5 קג"מ, ואלה ממוקמים מלפנים ומאחור, ליצירת הנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.1 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.
לרכב סוללה של 80 קוט"ש, וטווח הנסיעה המוצהר הוא 412 ק"מ. משך טעינה מהירה (110 קילוואט) מ-10% ל-80% הוא כ-40 דקות, וטעינה מלאה בעמדה ביתית (Mode 3) תימשך כ-11 שעות.
EQC מוצע בשלוש רמות גימור: 'אלקטריק', 'אלקטריק ארט', 'אלקטריק ארט AMG ליין'. בכל רמות הגימור מפרט בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם מעבר נתיב אקטיבי, ניטור שטחים מתים (היקפי), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. סביבת הנהג המבוססת על 2 צגי "10.25 (מערך MBUX).
ברמת הגימור 'אלקטריק' חישוקי "19, גג פנורמי, תאורת לד אדפטיבית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ועוד. רמת הגימור 'ארט' מוסיפה חישוקי "20, תצוגה עילית ומערכת שמע משודרגת מבית 'בורמסטר'. הרמה הבכירה, 'אלקטריק ארט AMG ליין', כוללת חישוקי "21, חבילת 'איפור' ספורטיבי חיצוני, גימור עשיר יותר בתא הנוסעים.
מחיר הרכב כולל עמדת טעינה, ובנוסף לאחריות של שלוש שנים לדגם, תציע מרצדס ישראל שמונה שנות אחריות לסוללות, חבילת שירות שתכלול שלושה טיפולים ושירות גרירה וחילוץ.
-
עיצוב ונוכחות
על הכביש ה-EQC נאה מאשר בתמונות, והפרופורציות המוארכות יוצרות צללית דינמית. החזית, עם השבכה שמתאמצת לזעוק "אני שונה״, הייתה פחות לטעמנו.
-
תא נוסעים ומטען
מתח גבוה: בראבוס משפרת את מרצדס EQC החשמלי מתח גבוה: בראבוס משפרת את מרצדס EQC החשמלי
-
מנוע וביצועים
למרצדס EQC 2020 כאמור 408 כ"ס ו-77.5 קג"מ, ונתונים אלה מייצרים ביצועים מרשימים מאוד, למרות המשקל הגבוה (2.5 טון). מעבר לקו ה-100 קמ"ש, הקצב מתמתן מעט, ועדיין הוא מרשים, בעיקר בכל הקשור לעקיפות מיידיות.
הטווח הרשמי הוא 412 ק"מ, אבל כבר עם היציאה מהסוכנות המחשב מדווח על 334 ק"מ שיורדים מיד ל-329 ק"מ. בקצב מקובל בכביש 6 ובכבישי הצפון – לא במצב 'חיסכון', שמקהה את המצערת – נראה ש-315 ק"מ משקפים טווח ריאלי - אבל נהיגה דינאמית תקצץ זאת באופן משמעותי.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר, הרכב סופג היטב פגמים קטנים באספלט אבל עם שיבושים גדולים הוא מסתדר טוב פחות ועל פסי האטה עלול להיחבט. בכבישים המהירים הוא נעים, אם כי גלי-כביש ושיבושים גדולים מורגשים מדי. מנגד, איכות הנסיעה גבוהה מאוד, והתחושה היא כי הרכב נע באופן מאוד שקט ומעודן.
כאמור, ה-EQC כבד מאוד, ו-2.5 טון הם אתגר ליכולת הדינמית בכבישים הרלוונטיים. המסה כאן שואפת הרבה יותר להמשיך קדימה, מה שמחייב את הנהג ״להכניס" את הרכב לפנייה. ריסון המרכב אינו מצטיין, והדבר מורגש על גלים כביש בפניות, ותכונה זו בשילוב הכוח האדיר, יוצרת התנהגות כמעט פרועה.
בנהיגה רגילה בעיר, הבלמים מגיבים באופן עצבני. בנהיגה מהירה יותר הם אינם עוצמתיים מספיק, ומתקשים עם המשקל תחת עומס ממושך.
 
-
תמורה למחיר
רוב הכלים החשמליים עדיין יקרים ומעטפת השימוש שלהם מוגבלת. אולם ביחס למקובל במרצדס, מחירו אינו כה גבוה.
-
מה חדש במרצדס EQC 2020
שיווק מרצדס EQC 2020 בישראל החל בחודש אוקטובר.
-
סיכום
EQC משלב בהצלחה סביבת נהג ותא נוסעים עשירים ומהודרים, עידון וכוח אדיר גם יחד. אולם הוא מעט אנמי בהופעה מול המתחרות, וסובל מנוחות נסיעה בינונית ומהתנהגות לא מלוטשת.