מרצדס M קלאס 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי ל-M קלאס עומד בסימן חסכון בדלק.
יחידות ההנעה, בעיקר אלו מונעות הסולר, נעזרות בטכנולוגיית ה-BlueEFFICIENCY, שתוכננו תוך מתן דגש על חיכוך פנימי מינימאלי של מרבית החלקים הנעים במנוע.
לצד זה, תכנון אווירודינמי יותר של המרכב סייע גם הוא להורדת צריכת הדלק - וכך גם כיול תיבת ההילוכים והתווספות מערכת "עצור-וסע".
ה-M קלאס נותר דומה במידותיו לדור הקודם, למרות שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין.
מבחינת עיצוב, הדור החדש שומר על פרופורציות כלליות דומות לקודמו – במיוחד במבט מהצד, עם קורה C האלכסונית והמזוהה עם הדגם.
ב-2015 עבר ה-ML מתיחת פנים, במסגרתה שונה שמו ל-GLE, והוכנס לשירות מנוע טורבו-בנזין חדש (3.0 ל', 333 כ"ס).
כמו כן, גרסאות הדיזל זכו לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים (גרסת הבנזין ממשיכה לעשות שימוש בתיבה אוט' עם 7 הילוכים).
לישראל הגיע ה-GLE (ראו דף דגם נפרד כאן) בחודש ספטמבר 2015.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים שמרני - אך עשוי כיאות, בניגוד לימים עברו.
 
החומרים איכותיים, רמת האבזור טובה וכל המערכות אינטואיטיביות לתפעול.
 
המושבים - חמישה במספר - גדולים ומרווחים וכמוהם גם תא המטען שמציע נפח נדיב.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין שקט מאוד וביחד עם התיבה האוטומטית מתאים מאוד להתנהלות רגועה.
 
כשהקצב עולה המנוע פחות שש לשתף פעולה ואינו מרגיש נמרץ כמו שדף הנתונים מרמז, ומעדיף שיוט רגוע. צריכת הדלק של מנוע הבנזין מאכזבת, עבור מי שנוסע הרבה עדיף לבחור בגרסאות הדיזל.
-
נוחות והתנהגות
מתלי האוויר מקנים ל-ML נוחות טובה - אך נעדרת את תחשות "הגיהוץ המושלם" המאפיינת מתלי אוויר בדרך-כלל, בוודאי במרצדס. מצד שני, ריסון התנודות טוב למדי גם במצב הרך.
 
ממצב ה"ספורט" מומלץ להתעלם - הוא פוגם בנוחות באופן משמעותי ולא הופך את ה-ML לטורף פיתולים, בלשון המעטה.
 
בשטח, מנגד, הוא דווקא יגיע רחוק הרבה יותר מהמצופה בזכות אפשרות ההגבהה למתלי האוויר, יחד עם בקרת משיכה יעילה.
-
תמורה למחיר
מחירי ה-M קלאס סבירים ביחס לקטגורית רכבי הפנאי היוקרתיים.
 
הוא מרגיש איכותי בתא הנוסעים, נוחות הנסיעה מצויינת ויכולת השטח היא בונוס מבורך.
-
סיכום
טוב מאוד, אבל מתקשה להתבלט מול המתחרות.