מרצדס S קלאס קופה 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס S קלאס קופה הוצגה במהלך שנת 2014 והחליפה את ה-CL כמכונית הקופה הסופר-יוקרתית של מרצדס.
בכך, למעשה, חזרו במרצדס לסימול המקורי, שהוחלף בתחילת שנות ה-90' עם ירידת ה-SEC מפס הייצור.
ה-S קופה מבוססת, כמיטב המסורת, על גרסת הסדאן (ומכאן גם השם) ומשופעת בחידושים האחרונים של מרצדס בתחום הבטיחות, המנועים והאבזור.
סדרת המנועים - מ-4.7 ל' טורבו עם 455 כ"ס ועד הבכירה שבגרסאות ה-AMG עם 6.0 ל' טורבו ו-630 כ"ס - אמורה להציע ביצועים עוצרי נשימה, עידון ושקט יוצאי דופן - כולל אפילו בונוס בדמון חיסכון בדלק (יחסית...).
מעניין לציין כי דגם ה-500 נעזר בתיבה אוטומטית בת 9 הילוכים, לעומת 7 הילוכים בדגמי ה-AMG היותר-חזקים.
ברוב הדגמים ישנה אפשרות להנעה כפולה.
במהלך 2016 צפויה להגיע גרסת בסיס חדשה - S400 קופה, שתוצע בהתחלה עם הנעה כפולה ולראשונה - תוצע עם מנוע V6 מוגדש.
-
עיצוב ונוכחות
היא יפה, ה-S קופה, אפילו בלבן.
 
העיצוב שלה מצליח להסתיר היטב את גודלה, למרות שהיא קצרה מה-S הרגילה בפחות מעשרה ס"מ.
 
ההיעדרות המסורתית של קורה B נראה נהדר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע את כל ההוד וההדר שאפשר לבקש מדגם העל של מרצדס.
 
מלפנים מרווח למדי בעוד שהמושב האחורי מיועד, לכל היותר, להקפצות מזדמנות של ילדים.
 
אגב, גם תא המטען קטן יחסית - 400 ליטרים בלבד.
-
מנוע וביצועים
עם 5.5 ל', שני מגדשים, 585 כ"ס ו-91 קג"מ, הביצועים של ה-S63 מהממים.
 
מצד שני, מדובר במכונית פאר עם יכולות בידוד אדירות - מה שמונע מהנהג לקבל את תחושת הכוח הפראי, המצופה ממנוע שכזה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים משדרים רכות מרחפת על כל סוגי האספלט, רק שבמפתיע הם אינם מצליחים להחליק שברי אספלט בצורה מושלמת, כפי שמצפים מרכב שכזה.
 
השקט המופתי בתא הנוסעים מטעה בהערכת המהירות.
 
היכולת הדינאמית מפתיעה ביחס למכונית גדולה וכבדה כל כך - אבל אין לה את הפלפל של מה-DNA של AMG לאורך השנים.
 
כמויות האחיזה אדירות.
-
תמורה למחיר
לקופה הזו, יפה ורבת יכולת ככל שהיא, חסר הניצוץ שמדליק את החלק הלא רציונאלי במוח.
 
חסרה לה את הגסות בקצוות שגורמת לנו לאהוב לא מעט דגמים של AMG.
-
סיכום
מרשימה, אך לא סוחפת