MG MG350 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-350 הוא הדגם השני של קונצרן סאיק הסיני שיגיע לארץ, והראשון שמכוון למרכז השוק – קטגוריית המשפחתיות.
בניגוד ל-550 הגדולה יותר, אשר התבססה על מכלולי רובר, ה-350 התחילה את חייה מדף חלק לגמרי.
היא מתבססת על פלטפורמה חדשה ומציעה ממדים כמעט זהים לאלו של קיה פורטה: בסיס גלגלים ארוך-יחסית של 265 ס"מ, אורך של 452 ס"מ ורוחב של 179, כאשר רק הגובה יוצא דופן בהשוואה – 149 ס"מ גבוהים מהמקובל.
מערך המתלים אף הוא שגרתי מזה של האחות הגדולה (מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור), וכך גם חטיבת הכוח, שכוללת כרגע מנוע אחד (1.5 ל' עם תזמון שסתומים משתנה) ושתי תיבות הילוכים פשוטות – אוטומטית עם ארבעה הילוכים או ידנית עם חמישה.
השמועות גורסות שבעתיד תוצע גרסת טורבו של מנוע זה, לצד מנוע 1.3 ל' מוגדש.
הפריט היחיד שהינו יוצא דופן במפרט הוא מערכת המולטימדיה המקורית, המתבססת לראשונה בעולם הרכב על מערכת ההפעלה 'אנדרואיד' מבית גוגל.
-
עיצוב ונוכחות
ה-350 נראית הרמונית ונעימה אך לא מושכת במיוחד.
היא בעלת מראה משפחתי שאינו כבד, חרטום מזוהה שממשיך את הקו מה-550 ואפילו פיסול מסוים בדפנות.
אלא שתוצאה הסופית אינה נרקמת למראה מודרני והיא מזכירה יפניות מהדור הקודם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ממשיך בנוסחה החיצונית.
הקו הכללי הרמוני אך לא ייחודי, ולמרות רשימת האבזור הארוכה לא נוצרת אווירה עשירה.
קשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה, בעיקר בגלל מושבים בעלי אפשרויות כיוון מוגבלות וחסרי תמיכה צידית, וההגה שמתכוון רק לגובה.
ממושב הנהג ה-350 מרגישה קומפקטית, אבל מאחור היא מרווחת – לפחות עבור שניים. תא המטען גדול יחסית ושימושי.
-
מנוע וביצועים
ה-350 מצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטר, המספק 105 כ"ס ומשודך לתיבת אוטומטית עם 4 הילוכים (ללא אפשרות לתפעול ידני).
בעידן המודרני זה לא נשמע הרבה, ובמיטבו המנוע עושה את העבודה באופן שקט אבל אינו מסוגל להרבה יותר, ובפירוש חסר לו פלפל.
חוסר הכוח מורגש בייחוד בעליות, גם מכיוון שהתיבה אינה ששה להוריד הילוכים. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
מתקשה בתחרות מול המובילות בקבוצת המחיר שלה.
-
סיכום
מהווה צעד גדול קדימה ל-MG, אבל עדיין לא ברמת מובילות הקבוצה.