שברולט סוניק 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט סוניק מציגה עיצוב אגרסיבי בהרבה מקודמתה (שברולט אוויאו). בשברולט טוענים כי המכונית פותחה עם הנהג האירופאי כיעד העיקרי, כאשר הושם דגש על מרחב הפנים ונפח המטען.
היצע המנועים הישראלי כולל שלוש יחידות הנעה - 1.4 ליטר 100 כ"ס, 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ו-1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס, מינואר 2014), כשלכולם תיבת 6 הילוכים אוטומטית.
בקיץ 2015 הופסק שיווק גרסאות ה-1.6 ליטר ובסוף 2016 הופסק שיווק גרסת ה-RS.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הסוניק החדשה בהחלט מגבה את הדיבורים. קשה שלא להתרשם מהמאמץ הניכר להציע מכונית בעלת עיצוב ייחודי, והתוצאה נאה למדי.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים קפץ מדרגה בכל הנוגע לעיצוב ואבזור, אך לא באיכות החומרים וההרכבה. המרווח טוב בכל הכיוונים, כך גם תא המטען.
-
מנוע וביצועים
לסוניק מוצעת עם 3 יחידות הנעה בישראל: 1.4 ליטר, 1.6 ליטר ו-1.4 ליטר טורבו (גרסת RS) וכולן משודכות לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
 
מנוע ה-1.6 ל', כמו גם ה-1.4 ליטר, מעניקים תחושה זריזה בעיר, אך תיבת ההילוכים איטית ולצד פעולה מורגשת מדי, הביצועים פחות טובים מהצפוי.
 
מנוע ה-1.4 ליטר (טורבו) של גרסת ה-RS מציע ביצועים טובים בהרבה, אך התיבה עדיין טעונה שיפור. צריכת הדלק לא מספיק טובה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מתקשים להתמודד עם מוראות כבישנו, והתוצאה היא אחת הסופרמיני הפחות נוחות בקטגוריה - ואם קיוויתם שלנוקשות יש דיבידנד דינאמי כלשהו, גם כאן צפויה לכם אכזבה.
 
יחד עם זאת, גרסת הסדאן עם מנוע ה-1.4 ליטר הציגה נוחות טובה במפתיע, בעיקר על שיבושים קטנים, לצד יכולת התמודדות גם עם מפגעים קשים.
-
תמורה למחיר
ה-RS היא עסקה מעניינת בזכות המנוע החזק ורמת האבזור הטובה וה-1.4 המוזלת מציעה חבילה אטרקטיבית, במיוחד במחירי המבצע המתקיימים מעת לעת.
-
סיכום
מצד אחד מדובר בשיפור עצום ביחס לאוויאו, אך מצד שני התחושה היא כאילו עצרו את המהנדסים באמצע ושלחו את המכונית אל אולמות התצוגה.