סיטרואן C3 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באמצע 2016 הציגה סיטרואן דור חדש - שלישי - לסופרמיני C3.
מבחוץ, השינוי העיצובי לעומת ה-C3 היוצאת מוחשי ביותר, ושואב אלמנטים רבים מהקקטוס - מבחוץ כמו מבפנים, כולל רצועות 'פגושי האוויר' בצדי המרכב, או ידיות האחיזה בדלתות בתא הנוסעים, המזכירות ידית נשיאה כשל מזוודה. יחד עם אפשרויות לשילובי צבעים בהתאמה אישית (גם כאן, מבפנים ומבחוץ), ה-C3 מביאה עמה מסר רענן, מודרני וצעיר.
מידותיה של ה-C3 החדשה גדולות מאלו של הדגם היוצא ברוב המדדים, והיצע יחידות ההנעה העשיר מוכר מדגמים רבים של פיג'ו-סיטרואן; למרות זאת, אלינו מגיעה רק גרסה אחת - טורבו-בנזין (1.2 ל' טורבו, 110 כ"ס) עם תיבה אוטומטית-פלנטארית (6 היל').
ה-C3 החדשה הגיעה לישראל במרץ 2017.
באוגוסט 2020 הגיעה לארץ C3 לאחר מתיחת פנים. השינויים העיקריים כוללים עדכון לעיצוב החיצוני ושילובי צבעים חדשים לחוץ ולפנים. יחידת ההנעה נותרה זהה. לרמת הגימור הגבוהה נוספו חיישני חניה מלפנים ומערכת ניווט מובנית.
-
עיצוב ונוכחות
ה-C3 החדשה נראית נהדר. העיצוב משדר תחושה של רכב פנאי, וזו אחת המכוניות היותר-יפות בקטגוריה - אם לא היפה שבהן.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים, כמו זה החיצוני, מוצלח מאוד לטעמנו. כמו כן, מפרט האבזור עשיר, במיוחד ברמת הגימור הגבוהה.
 
מרחב הפנים מספק לארבעה מבוגרים בגודל ממוצע ותא המטען גדול ושימושי יחסית לסגמנט.
 
בצד השלילה יצוינו לאמעט חומרי דיפון נוקשים למגע. אחרי מתיחת הפנים ישנו צג איכותי יותר למערכת המולטימדיה, אך התפעול נותר מעט מסורבל.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מקבלת ציון חיובי, בעיקר בזכות כושר התנועה המשכנע שהיא מצליחה לייצר, לצד צריכת דלק נאותה ואופי פעולה שקט של המנוע. מצד שני, אופי פעולת תיבת ההילוכים איננו רהוט - אם כי עניין זה משתפר במצב 'ספורט'.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הרך מביא לנוחות נסיעה טובה לרוב. לעיתים במהירות עירונית רצף שיבושים יוציא אותה משלוותה, אך מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית. המתלים הרכים מובילים לעיתים לנדנוד המרכב.
 
בידוד הרעשים טוב למדי ביחס לקטגוריה.
 
היכולת הדינאמית מספקת ונוטה לצד הבטוח, אך לא יוצאת דופן, בעיקר בשל אותם מתלים רכים.
-
תמורה למחיר
ה-C3 כבר אינה צעירה, ולמרות זאת עיצובה המיוחד, הנוחות, רשימת האבזור והאחריות הארוכה הופכים אותה לעסקה ששווה לשקול.
-
גרסאות ורמות גימור
סיטרואן C3 משווקת בגרסה אחת בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' המפיק 110 כ"ס. התיבה אוטומטית וההנעה קדמית.
ה-C3 משווקת בפועל ברמת גימור אחת עשירה למדי המכונה 'שיין פק'. רשימת האבזור כוללת: תאורת לד, מולטימדיה עם צג "7 וממשק אפל קארפליי, חישוקי "17, מפתח חכם, שמשות כהות, חיישני חניה קדמיים (בנוסף לאחוריים) ועוד.
ל-C3 בכל הגרסאות ורמות הגימור אחריות יצרן מלאה של 5 שנים או 120,000 ק"מ.
 
-
בטיחות
סיטרואן C3 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) וקיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות עם 87% בהגנה על מבוגרים ו-83% בהגנה על ילדים.
מפרט הבטיחות הכולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), עמעום תאורה אוטומטי וניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
בתום מבחן מאומץ מאומץ צריכת הדלק שנרשמה הייתה 10.5 ק"מ לליטר. במסלול נהיגה מעורב ונינוח יותר נרשמו כ-13.5 ק"מ לליטר ובשיוט יותר מ-16 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בסיטרואן C3 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
למרות גילה, היא עדיין מיוחדת למראה ומציעה תמורה טובה למדי.