MG 5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2020 הוצגה לראשונה MG 5, משפחתית קומפקטית (סגמנט C) במרכב סטיישן ועם הנעה כל חשמלית. מתיחת פנים הכוללת עדכון משמעותי להופעה ומנוע חשמלי חזק יותר הגיעה כבר בשנת 2021.
ה-5 מבוססת למעשה על רוואי Ei5, שהיא גרסה חשמלית של i5 המשפחתית מונעת בנזין אשר הוצגה בשנת 2017. הפלטפורמה המשותפת לכל המכוניות האלה היא PATAC K של סאיק.
ממדיה החיצוניים מקובלים בסגמנט: 460 ס"מ לאורך, 182 ס"מ לרוחב, 154 ס"מ לגובה. בסיס הגלגלים על הצד הצנוע (266 ס"מ) וגם תא המטען בעל נפח בינוני עבור סטיישן משפחתית (479 ל').
ה-MG 5 החדשה מוצעת ברוב השווקים עם גרסת סוללה אחת – לזו 61.1 קוט"ש (57.4 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 440 ק"מ. טעינה ביתית עד 11 ק"ו וטעינה מהירה אפשרית בקצב מירבי של עד 90 ק"ו.
המנוע החשמלי מניע את הגלגלים הקדמיים ומפיק 156 כ"ס.
השיווק בישראל החל במאי 2023.
-
עיצוב ונוכחות
מופע הסטיישן של MG 5 החדשה אולי אינו העדכני ביותר, אך פרופורציות טובות מעניקות לה הופעה מוצלחת למדי.
-
תא נוסעים ומטען
המופע של סביבת הנהג נאה ועדכני עם קווים ישרים ונקיים. שילוב צבעים וגוונים מוסיף גם הוא. איכות החומרים סבירה בלבד, ההרכבה טובה.
מול הנהג לוח מחוונים מוקרן וברור, תצוגת מסך המולטימדיה איכותית אך התגובות לתפעול איטיות.
מושב הנהג רך מאוד, תנוחת הנהיגה סבירה ושדה הראייה לפנים תקין.
המרחב מאחור סביר בלבד עבור משפחתית קומפקטית – לשלושה יהיה צפוף והמושב נמוך ביחס לרצפה.
תא המטען גדול – 479 ל' – ושימושי בזכות הדלת החמישית ומשטח הטענה יעיל.
-
מנוע וביצועים
למרות הספק צנוע יחסית בעידן החשמלי – 156 כ"ס "בלבד" – הביצועים טובים ממש בעיר וגם מחוץ לעיר. יש די והותר כוח גם לעקיפות במהירויות גבוהות וכיול דוושת התאוצה מוצלח למדי.
ישנם שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית ואלה מתאימים למגוון מתאי נהיגה (עיר, שיוט ועוד) אך לא כוללים נהיגה ב"דוושה אחת".
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר ומחוץ לעיר טובה למדי בזכות כיול מתלים רך ומידות צמיגים שפויות. בעומס יורגש מחסור בריסון אך התוצאה הכללית טובה.
בידוד הרעשים אינו מצטיין – יש יותר מדי רעשי רוח ודרך החודרים לתא כבר במהירויות נמוכות.
התנהגות הכביש מקבל ציון עובר ולא הרבה מעבר – ההתנהגות צפויה ובטוחה ובקרת היציבות יעילה – אך זו רחוק ממיטב היפניות והאירופאיות.
-
תמורה למחיר
הגיל מורגש, וזה פוגע בתמורה.
-
גרסאות ורמות גימור
MG 5 החדשה משווקת בישראל בגרסה אחת – 156 כ"ס, 61.1 קוט"ש, 380 ק"מ טווח – וברמת גימור אחת.
רמת הגימור 'לקשרי' כוללת חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ' , מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים ועוד.
-
בטיחות
MG 5 טרם נבדקה ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' MG 5 סיימה עם נתון של 5.4 ק"מ לקוט"ש, כ-310 ק"מ – טוב ביחס לעומס.
בשיוט מהיר קיבלנו 4.7 ק"מ לקוט"ש (275 ק"מ) ואילו בשיוט נינוח מעל 6 ק"מ לקוט"ש (כ-350 ק"מ).
-
סיכום
הצעה ייחודית אך לא מספיק משפחתית.