מיני קופר 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2020 החל שיווקה של מיני קופר שלוש דלתות בגרסתה החשמלית, המכונה 'קופר SE'. לחשמלית הזו מנוע המייצר 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ – והביצועים הם: 7.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 150 קמ"ש. ל-SE סוללות 32.6 קוט"ש, וטווח הנסיעה הוא 235 ק"מ. טעינה מלאה עם כבל מקורי בעמדה ביתית (AC) תארך 12 שעות, אך בעמדת טעינה של 11 ק"ו (DC) ניתן לטעון ב-3 שעות. בעמדת 50 ק"ו מהירה ניתן לטעון 80% מהסוללה ב-35 דקות.
חיצונית, השינוי במראה אינו גדול, אבל מספר פריטים מדגישים את ייחודה של ה-SE, ואלה כוללים שבכה אטומה, פגושים אחרים, חישוקים ייחודיים, ובעיקר גוון צהוב לחלקים מסוימים.
מיני SE מוצעת ברמת גימור אחת הנקראת 'פאשן', ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, בלם חנייה חשמלי, מושבי ספורט, ריפוד עור, תאורת אווירה. בנוסף, ל-SE גם מערך המולטימדיה המתקדם ביותר של המותג, עם צג "8.8 ומערכת שמע של הרמן קרדון הכוללת 12 רמקולים.
מבחינת בטיחות, המיני עדיין נמצאת בפיגור: יש לה בלימה אוטונומית, אבל אין לה התרעת סטייה מנתיב, כך שהיא נאלצת להצטייד במערכת התרעה בהתקנה מקומית (מובילאיי), לצורך זה.
המיני SE טרם נבחנה על ידינו וחוות הדעת המופיעה מטה הינה לקופר S בנזין.
-
עיצוב ונוכחות
הדור השלישי למיני נראה גדול משמעותית מקודמיו, והוא גם גדול יותר בפועל. השינוי בעיצוב מורגש כאשר הקווים העגלגלים והאלגנטיים יוצרים תחושה יותר מדויקת, שלמה ויוקרתית – וקצת פחות שובבה מאשר בעבר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המצועצעת כרגיל ומקסימה כתמיד. השילוב של עיצוב הפנים, החומרים והביצוע יוצר אווירה נהדרת. תנוחת הנהיגה של מיני קופר 2020 נמוכה כרגיל, וכך גם הראות המעט מוגבלת לפנים ולכיוון המחוונים הקטנטנים. המושב הספורטיבי נוח, אך ידית הכוונון שלו פחות. מאחור המרחב אינו גדול ומבנה המושב והבליטה במרכז הרצפה יוצרים מקום מוגבל גם לשניים. תא המטען הדו-מפלסי נאה אך קטן (278 ליטר).
-
מנוע וביצועים
השינויים המשמעותיים בדגם המחודש הם עדכון המנוע והחלפת תיבת ההילוכים; נתוני ההספק של הקופר S לא השתנו (192 כ"ס) וכך גם ההאצה ל־100 קמ"ש (6.9 שניות). אולם התיבה הוחלפה מאוטומטית־פלנטרית 6 הילוכים לדו־מצמדית 7 הילוכים.
הקופר S הזו, גם אם אינה תזזיתית, היא ממש מהירה, זריזה מאוד ומהנה בכל נהיגה. המנוע אוהב לטפס בסל״ד ולאווירה מסייע גם צליל מנוע גברי שמלווה ב"פיצוצים" מהמפלט. התיבה החדשה פועלת היטב, עם החלפות נעימות ותגובות נכונות ללחיצות מצערת.
צריכת הדלק טובה לרכב שכזה: בין 14.5 ק"מ/ל' בשיוט ל־11.2 ק"מ/ל' במסלול מגוון ומאומץ, אבל מיכל קטן (44 ל') דורש ביקורים תכופים בתחנה.
 
-
נוחות והתנהגות
מיני קופר 2020 יוצרת תחושה שובבה בכבישים הנכונים. הרכב אינו יוצר תחושה שהוא נטוע אלא מגיב בדרמטיות לשינויים, וקל לאתגר את הצמיגים הקדמיים ואת בקרת היציבות הפעלתנית. חבל רק שההגה שהיה כה טוב בשני הדורות הראשונים, הפך קצת מעורפל ואלסטי סביב המרכז בדור הנוכחי, אך תגובותיו עדיין נחושות. הבעיה העיקרית בנהיגה דינאמית היא הבלמים, אשר יוצרים תחושה של חוסר דיוק ועוצמה בעומס.
נוחות הנסיעה כרגיל אינה מבריקה, כאשר הן חספוס הכביש והן שיבושים גדולים מורגשים מדי בתוך המכונית. איכשהו זה מתאים לאופייה של המיני, גם מכיוון שהמתלים סופגים ולא מתרסקים. בכביש הבין־עירוני נוחות הנסיעה טובה יותר, אבל רעשי הרוח בולטים מדי.
 
-
תמורה למחיר
מיני קופר S אינה מושלמת, וקשה לומר שהיא משתלמת, כאשר מול המחיר הגבוה בולטים האבזור החסר ומערכות הבטיחות שאינן.
-
מה חדש במיני קופר 2020
תחילת שיווק גרסה חשמלית במאי 2020.
-
סיכום
למיני תמיד היה את הדבר הזה – הן במראה החיצוני, הן בעיצוב תא הנהג, הן בביצועים, הן בניהוג, ובעיקר באופי ההתנהלות שלה – שמעלה חיוך כמעט בכל כביש וגורם לוותר לה כמעט על הכל. כך שלמרות המגרעות והמחיר הגבוה, קשה שלא לאהוב אותה.