מיני קופר 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2018 החלה שיווקה של המיני המחודשת בישראל. הקו הכללי הוא שיפור באבזור, שינויים בחטיבות הכוח ושינוי ועדכון רמות הגימור.
מבחינה טכנית השינוי הגדול הוא שגרסאות ההאצ'בק (שלוש וחמש דלתות) והקבריולה (שתי דלתות) של הקופר והקופר S יוצעו מעתה עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית חדשה של ב.מ.וו. גרסת הג'ון קופר וורקס (231 כ"ס, שלוש דלתות וקבריולה) מקבלת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטרית.
במיני מבטיחים גם שיפור כללי לחטיבות הכוח, לטובת עידון והפחתת רעידות. לפי היצרנית נתוני הביצועים לא השתנו, אך תצרוכת הדלק בכל סוגי המרכב והמנועים שופרה, מה שגם סייע לציון טוב יותר בדירוג המיסוי הירוק.
כיאה למתיחת פנים, חזית הרכב עודכנה ויחידות התאורה השתנו - אם כי השינויים בהחלט מינוריים. רמות הגימור היקרות יותר כוללות כעת תאורת לד מלאה חדשה מלפנים (פפר וצ'ילי). מאחור הן יציעו תאורת לד בעיצוב דגל בריטניה, ומדלת הצד מוקרן סמל המותג על הכביש. בתא הנוסעים עודכנו חומרי הריפוד והדיפון, ובורר ההילוכים עוצב מחדש. ברמת הגימור "צ'ילי" בקופר S נוסף ריפוד עור ואילו ב-JCW נוספו מתלים אדפטיביים עם בחירה בין מצבי קשיחות.
אבזור הבטיחות שודרג אף הוא, עם מערכת בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית והתרעה על קרבה, אך עדין לא מציעה כציוד תקני מערכות בטיחות מתקדמות אחרות. כתוצאה מכך כל הגרסאות יוצעו עדיין בנוסף עם מערכת התרעה של מובילאיי בהתקנה מקומית.
למבחר נוספה רמת גימור חדשה שמכונה "אורבן" ומוזילה את המחיר ההתחלתי - אך רוב הגרסאות האחרות התייקרו.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, השינויים במתיחת הפנים שעברה המיני ב-2018 אינם גדולים ומתבטאים בפנסי לד מעודכנים עם תאורת איתות נאה ואפשרות למסגרות וידיות בצבעים שונים. מעניינים יותר הם הפנסים האחוריים החדשים שעיצובם מבוסס על הגרפיקה של דגל הממלכה המאוחדת, ואלה נראים נהדר, בייחוד בלילה.
-
תא נוסעים ומטען
הדבר המורגש ביותר בתא הנוסעים הוא עליית מדרגה באיכות. דיפון הפלסטיק והמשטחים טובים מאשר בעבר, ובחירת הגוונים והמרקם יוצרים תחושה טובה בהרבה.
תנוחת הנהיגה נמוכה מאשר בעבר וידיות כיוון המושב אינן נוחות. גם כיסוי גג הזכוכית המפוצל יוצר תחושה שהוא פשוט מדי. מאחור המרחב שופר אבל עדיין לא קל להיכנס למושב האחורי. לתא המטען, עדיין, נפח צנוע.
 
-
מנוע וביצועים
136 סוסים אולי לא נשמעים כמו הספק מרשים, אבל למעט בסל"ד מאוד נמוך, יש למנוע תמיד כוח, ומיני קופר 2019 צוברת מהירות בקלילות. התיבה החדשה פועלת היטב, עם החלפות נעימות ותגובות נכונות ללחיצות מצערת. צריכת הדלק לא מבריקה באופן יחסי, והדבר בולט במיוחד מאחר ונפח מיכל הדלק עומד על 40 ל' בלבד.
-
נוחות והתנהגות
פניות ראשונות והמיני מראה כי שמרה על מסורת ה"קארטינג" שלה בזכות הריסון הטוב של המתלים והתגובה הכמעט עצבנית לפקודות ההגה. לוקח כמה שניות להתרגל, אבל אט אט מגלים שהתוצאה מהנה ותזזיתית.
מה שקצת פחות מהנה הוא התחושה המלאכותית סביב מרכז ההגה; מיני הראתה בעבר שהיא יודעת לייצר הגאים חשמליים טובים יותר. הבלמים לא מציעים נשיכה חדה, ובלימה חזקה בכניסה לפנייה מערערת את היציבות הכיוונית.
המתלים שריסנו היטב בפיתולים מסתדרים פחות טוב עם מהמורות, במיוחד בעיר. מיני קופר 2019 אינה מתרסקת עליהם והתחושה היא שבולמי הזעזועים שולטים היטב בעניינים. חבל רק שרעשי הרוח והכביש מפגינים נוכחות רבה מדי בפנים הרכב.
 
-
תמורה למחיר
למרות המידות וההספק הצנועים, קשה לחשוב על מכונית קטנה עם הספק כזה שהינה כה יקרה - כך שלמרות שמדובר במכונית שקל לחבב, את המחיר קשה לעכל.
-
מה חדש במיני קופר 2019
אין עדכונים בשנת המודל 2019.
-
סיכום
הדור השלישי של המיני מעט פחות ספורטיבי מקודמיו בניהוג ואולי איבד משהו מהאופי, אך עדיין מאוד מיוחד ומהנה – ועכשיו גם יותר נוח לשימוש. הבעיה הגדולה היא המחיר.