מיני קאנטרימן 2010-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיני קאנטרימן היה שמה של גרסת הסטיישן למיני המקורית, בעוד שבדור הנוכחי זהו שמה של המיני "לשטח".
סביבת הנהג לא השתנתה וקל לזהותה כסביבת מיני אופיינית, כולל העיצוב הייחודי והספידומטר הענק במרכז.
כסטנדרט, מגיעה הקאנטרימן עם שני מושבים מאחור, אך ניתן להחליפם ללא תוספת מחיר בספסל לשלושה.
עובדה זו, יחד עם נפח תא מטען של 350 ליטר, הופכים אותה למכונית לשימושים משפחתיים יותר מהמיני הרגילה.
כמקובל במותג, גם הקאנטרימן מציעה אפשרויות מורחבות בנושא ההתאמות האישיות, הן החיצוניות והן הפנימיות.
היצע המנועים כולל צמד מנועי בנזין, שניהם בנפח 1.6 ליטר - לאחד 122 כ"ס ולשני 184 כ"ס (בסיוע מגדש טורבו).
הגרסאות הבסיסיות מצוידות בהנעה קדמית, כשבגרסה החזקה ישנה אופציה להנעה כפולה המשתלבת באמצעות דיפרנציאל אלקטרו-הידראולי חכם, המאפשר מעבר של עד 100% מהכוח לגלגלים האחוריים.
עם זאת, עם מרווח גחון צנוע ומרכב פגיע, היא אינה מיועדת ליותר משבילי עפר כבושים.
-
עיצוב ונוכחות
ברור מיד שזו מיני, וזו כנראה גדולתו של העיצוב.
 
למרות שהמכונית נראית גדולה, מנופחת ומוזרה מזוויות מסוימות, היא עדיין שיקית ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לא השתנתה וקל לזהותה כסביבת מיני אופיינית.
 
המרווח מפתיע לטובה ואפילו תא המטען שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-S שבה נהגנו (1.6 ל' טורבו, 184 כ"ס), הביצועים מצוינים גם אם התחושה פחות קלילה מהצפוי.
 
בנהיגה מתונה גם צריכת הדלק תהיה טובה.
-
נוחות והתנהגות
גם בעיר וגם מחוצה לה תרגישו יותר ממה שאתם רוצים להרגיש מפני האספלט.
 
הצד החיובי הוא שלא רק הנוחות שומרת אמונים למסורת של מיני, אלא גם הדינאמיות.
-
תמורה למחיר
לחובבי עיצוב, ייחוד ותשוקה לנסיעה נוקשה, מאוד.
 
רוב המתחרות "הרגילות" יעניקו תמורה עדיפה.
-
סיכום
נוקשה מידי, לחובבי אופנה ושטח.