מיני קאנטרימן 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי סימונוב ירון-
רקע כללי
הדור השני של הקאנטרימן הוצג לקראת סוף 2016, והוא ממשיך את האבולוציה האופיינית לדגמי הדור האחרון של מותג מיני - מתוחכמים יותר, נקיים יותר ובעיקר - פחות 'מיני'.
הקאנטרימן החדש גדול משמעותית מקודמו, ונושא בגאון את תואר 'המיני הגדולה בהיסטוריה', עם אורך כללי של של 431 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.
בדומה ליתר דגמי מיני, גם כאן ישנו מבחר מרשים של מערכות הנעה, המבוסס על מנועי דיזל ובנזין מוגדשים, עם 3 ו-4 צילינדרים ועם תיבות ידניות ואוטומטיות - בחלק מהמקרים אף עם שמונה הילוכים.
חידוש נוסף בקאנטרימן זו מערכת הנעה היברידית נטענת-רשת, המציעה הספק משולב של 224 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות וצריכת דלק (רשמית) של 40 ק"מ לליטר.
שיווק הקאנטרימן החדש בישראל התחיל במרץ 2017, כאשר הגרסה ההיברידית מוצעת החל מיוני 2017.
-
עיצוב ונוכחות
השיוך של הקאנטרימן למשפחת דגמי מיני ברור - אולם ההופעה כלל אינה כשל רכב פנאי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים כולל אף הוא אי-אלו אלמנטים עיצוביים חביבים המוכרים מדגמים אחרים של מיני, אולם רמת הביצוע בינונית.
ההופעה קודרת, ואיכות הדיפון ומבחר אביזרי הנוחות והבטיחות אינם הולמים רכב כה יקר.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה (1.5 ל' טורבו, אוט') מפתיעה לטובה, הן ברמת הביצועים והן ברמת העידון.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעת כביש, הקאנטרימן מציג רמת נוחות סבירה - אם כי בידוד הרעשים עלול לעייף בנסיעות ארוכות.
על נסיעת שבילים, לעומת זאת, מומלץ לוותר - הקאנטרימן לא נעים בסוג כזה של נסיעה.
היכולת הדינאמית מפתיעה לטובה.
-
תמורה למחיר
בשיקולים רציונאליים, הקאנטרימן מתקשה להצדיק את רכישתו.
-
מה חדש במיני קאנטרימן 2023
אין שינויים בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
לחובבי המותג.