מיצובישי אטראז' 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי אטראז' מיוצרת בתאילנד והגיעה לישראל בסוף 2013 – מהשווקים הראשונים באירופה לקבל אותה. לאורך כל התקופה לא שונה דבר באטראז' פרט להוספת בקרת שיוט ב-2016 כשיתר העדכונים נוגעים להפסקת שיווק הגרסה הידנית ב-2015, חידוש היבוא בסוף 2017, והפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית עם התיבה האוטומטית.
מתיחת פנים ראשונה לדגם הוצגה בסוף 2019 והגיעה לישראל בפברואר 2020. העובדה שהמכונית מעולם לא עברה ריענון רק הוכיחה כמה מיצובישי עצמה, וקבוצת האם – תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי, היו נתונות בקשיים. הרענון התרחש במקביל גם בספייס סטאר תצורת ההאצ'בק של אטראז'. השתיים חולקות פלטפורמה ומכלולים רבים כולל יחידות הכוח, כשממדיה של אטראז' גדולים משל ספייס סטאר, כולל בסיס הגלגלים והרוחב הכללי.
החידוש החשוב ביותר במסגרת מתיחת הפנים נוגע לתחום הבטיחות: לראשונה מוצעת במכונית בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב. בזכות אלה היא כבר איננה מחויבת בהתקנת מובילאיי. בנוסף היא גם מצוידת בעמעום אורות אוטומטי.
מעבר לכך מתיחת הפנים מיישרת קו עם חזית דגמי המותג ולעיצוב שמיצובישי מכנה "המגן הדינמי" (Dynamic Shield). בנוסף יש גם עדכונים לירכתיים (פגוש ופנסים), ובפרופיל חישוקים חדשים. התוצאה תוספת אורך של 6 ס"מ (שאר הממדים ללא שינוי). בתא הנוסעים יש מושבים חדשים, עוד תאי אחסון, חומרים משופרים וגוונים נוספים.
יחידת הכוח לא שונתה מאז שהוצגה לראשונה, ואטראז' משווקת עם המנוע החזק בהיצע הדגם שגם זהה לזה שנמצא בספייס סטאר: בנזין, 3 צילינדרים מסדרת MIVEC בנפח 1.2 ל', שמפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה. במקביל הופסק יבוא הגרסה הידנית.
היא מוצעת רק ברמת גימור אחת, 'אינסטייל', שלא השתנתה למעט הוספת מערכת מולטימדיה 'קונקטד', שפתחה היבואנית (עם מסך "8) במקום מערכת מולטימדיה אחרת גם היא בהתקנה מקומית. בעבר מערכת 'קונקטד' הוצעה בתוספת תשלום. שאר פרטי האבזור נותרו כשהיו, שליטה מההגה על מערכת המולטימדיה, שקעי USB, מצלמת נסיעה לאחור, 4 חלונות חשמל, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מראות צד חשמליות, חיישני גשם ותאורה, ציפוי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה, חלונות כהים מאחור, כיוון גובה למושב הנהג, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי "15 קלים.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים השתילה את חרטום "המגן הדינמי" (Dynamic Shield) של מיצובישי. העיצוב לא מפיל, אבל לפחות החזית הפכה הרבה יותר אסרטיבית.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים לא שינתה דבר בעיצוב תא הנוסעים, כך שגם כעת מדובר בפלסטיק נוקשה ופשוט למראה, ועיצוב משמים. האבזור שבעבר היה חריג לטובה, כבר לא נמצא בפסגה.
הממדים של מיצובישי אטראז' 2020 מעט צנועים, ובכל זאת המרווח טוב. מלפנים לא חסר מקום כשמאחור נמצא דלת גדולה, מרווח ברכיים טוב, ומרווח ראש מצומצם. המושבים בסיסיים וחסרי תמיכה. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
עם 80 כ"ס ממנוע אטמוספרי אין מה לצפות לביצועים מסעירים. בנוסף יחידת הנעה לא מעודנת במיוחד. המנוע עצמו מחוספס רועש במאמץ ורועד בעמידה, והתיבה האוטומטית איטית. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית, ואילו תחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
במהירות נמוכה נוחות הנסיעה אינה טובה, עם רגישות יתר לשיבושים השונים. המצב משתפר מחוץ לעיר, אפילו לרמה שניתן להגדיר טובה, אבל אז חודרים רעשי הרוח והמנוע. בידוד רעש הכביש מצוין.
התנהגות הכביש סבירה וצפיה. ההגה של מיצובישי אטראז' 2020 ארוך ובעל שטח מת במרכז. יכולת התמרון בעיר מצוינת והבלמים המעולים.
 
-
תמורה למחיר
המחיר זול ביחס למשפחתית רגילה, וגם אין כמעט מתחרות בסגמנט שלה בישראל. אבל טעם הציבור השתנה, ועל אף היותה חסכונית, ומאובזרת, היא כבר לא יוצאת דופן בתחומים אלה. התמורה נמוכה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-800 יחידות.
 
-
מה חדש במיצובישי אטראז' 2020
מתיחת פנים ראשונה לדגם, צירופן לראשונה של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, קוסמטיקה חיצונית ופנימית, מושבים חדשים, ומערכת המולטימדיה 'קונקטד' מוצעת כסטנדרט. במקביל הופסק יבוא הגרסה הידנית.
-
סיכום
היא סוף סוף מקבל גם מערכות בטיחות מקוריות, ועדיין מציעה אבזור עשיר (יחסית), מרחב פנים נאה, צריכת דלק מכובדת וכושר תמרון משובח בעיר. אבל כיום, ובמיוחד עבור הצרכן הפרטי, זה כבר לא מספיק.