מיצובישי אטראז' 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי אטראז' מיוצרת בתאילנד והגיעה לישראל בסוף 2013 – מהשווקים הראשונים באירופה לקבל אותה. מאז נמכרה המכונית ללא שינוי פרט להוספת בקרת שיוט בשנה שעברה כשלאורך התקופה הופסק שיווק חלק מהגרסאות בישראל: הגרסה הידנית במהלך 2015, והפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית עם התיבה האוטומטית במהלך 2016. בסוף שנה זו תחזור להיצע בישראל אטראז' הידנית כמענה לדאצ'יה לוגאן בקרב על רוכשי הסדאן המוזלות.
המכונית היא למעשה גרסת הסדאן של מיצובישי ספייס סטאר, ולכן לא מפתיע לגלות כי השתיים חולקות פלטפורמה ומכלולים רבים כולל יחידות הכוח. אבל ממדיה של אטראז' גדולים משל ספייס סטאר כולל בסיס הגלגלים והרוחב הכללי.
אטראז' משווקת עם המנוע החזק בהיצע הדגם שגם זהה לזה שנמצא בספייס סטאר: בנזין, 3 צילינדרים מסדרת MIVEC בנפח 1.2 ל', שמפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה. מסוף שנה זו חוזרת גם התיבה הידנית (5 הילוכים).
שתי גרסאות המנוע משווקות בשתי רמות גימור שונות, שבפועל כמעט זהות. אטראז' הידנית מוצעת ברמת גימור 'אינטנס' וכוללת 4 חלונות חשמל, מערכת שמע עם דיבורית בלוטות', מראות צד חשמליות, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חיישני גשם ותאורה, ציפוי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה, חלונות כהים מאחור, כיוון גובה למושב הנהג, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי "15 קלים. אטראז' האוטומטית מוצעת ברמת גימור 'אינסטייל' (ללא שינוי לבעבר) כשההבדל העיקרי באבזור טמון בתוספת של בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה עם שליטה מההגה ושקעי AUX ו-USB. מערכת המולטימדיה ('קונקטד' שפתחה היבואנית, מדור חדש עם מסך "8 ומצלמת נסיעה לאחור) מבוססת אנדרואיד מוצעת בנפרד בתוספת מחיר.
אבזור הבטיחות, כמקובל בפלח המשפחתיות הזולות, דל וכולל את המינימום ההכרחי: שש כריות אוויר ומערכת התרעה של מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של מיצובישי אטראז' 2017 פשוט וחסר מעוף. התוצאה היא מכונית חסרת נוכחות וגם לא נאה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים פשוטים ונוקשים למגע, והעיצוב מינימליסטי, נקי, ותכלתי למדי. הנדסת האנוש סה"כ טובה ושתי רמות הגימור הכמעט זהות מצוידת מאוד ומשפרות את המאזן.
מלפנים המרווח מכובד ומושבים מחסירים תמיכה. מאחור הכניסה והיציאה נוחים בזכות דלת גדולה, מרווח הברכיים טוב וזה של הראש מצומצם. תא המטען נדיב.
 
-
מנוע וביצועים
ביצועי מנוע ה-1.2 ל' טובים בתחום תאוצות הביניים, בזכות משקלה הקליל של המכונית (865 ק"ג) ולמרות ההספק הצנוע (80 כ"ס). אבל זה לא מספיק ליותר מזה כשהמנוע עצמו רועד בעמידה ורועש במאמץ. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית, ותחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מתקשים לבודד סדקים או שברים בכביש, והרעידות ברמזור לא מוסיפות לכך. רכות המתלים גם מתקשה בריסון המרכב, כך שמתקבלת נוחות נסיעה בינונית. רעשי הרוח, והמנוע בולטים, ואילו רעש הכביש מבודד היטב.
מיצובישי אטראז' 2017 מציע יכולת סבירה, עם ריסון מתלים חסר והיגוי ארוך. מצד שני כושר התמרון בעיר מצוין והבלמים מעולים.
 
-
תמורה למחיר
אטראז' מציעה חבילה מעניינת. כמעט כל המתחרות טובות ממנה, אבל היא זולה מכולן, ומחלקן אפילו משמעותית. בנוסף היא מציעה אבזור עשיר שלא קיים בקטגוריה, כך שהתמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי אטראז' 2017
הגרסה הידנית חוזרת להיצע הדגם בשוק הישראלי לאחר היעדרות משנת 2015.
-
סיכום
אטראז' מציעה צריכת דלק מצוינת והמון אבזור, אבל המתחרות חזקות, מרווחות ונעימות הרבה יותר.