מיצובישי אקליפס קרוס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הוא הוצג ב-2017 ועלה לישראל בפברואר 2018. בנובמבר 2021 הגיע לארץ דגם לאחר מתיחת פנים, אבל מלאי רציני מהדגם יגיע רק בנובמבר 2022.
במסגרת מתיחת הפנים שונה המראה באופן בולט ובמיוחד מאחור. שם אקליפס מוותר על השמשה המפוצלת לטובת מראה שגרתי יותר. גם החזית שונה ובעיקר מיישרת קו עם זה של אאוטלנדר החדש (דור רביעי). בפנים בעיקר נמצא מערכת מולטימדיה חדשה ("9 בהתקנה מקומית במקום "7 מקורי).
שינויי העיצוב השונים הובילו להארכת המרכב ב-14 ס"מ ל-454.4 ס"מ בסך הכל, וכדי לחזק את מראה הפנאי מרווח הגחון צמח ל-20.4 ס"מ בגרסת ההנעה הקדמית ו-21.5 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה (תוספת של 2.1 ס"מ ו-3.2 ס"מ בהתאמה). הבסיס לא השתנה – אותה פלטפורמה (GS שהוצגה ב-2005) ששירתה את אאוטלנדר שזה עתה הוחלף (דור שלישי) ו-ASX (וגם את לנסר). שלושת רכבי הפנאי מציגים בסיס גלגלים זהה של 267 ס"מ כשאקליפס קרוס ממוצב בין אחיו.
גם המנוע עודכן. זה אותו מנוע 4 צילינדרים, 1.5 ל' מוגדש טורבו, אך כדי לעמוד בתקני הזיהום החדשים, הספקו הופחת ל-152 כ"ס (163 כ"ס בעבר). זו גם אותה תיבה רציפה עם 8 יחסי העברה קבועים, וגם היא עברה עדכון. הביצועים פחות טובים: 10.5 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת ההנעה הקדמית במקום 9.3 שניות בעבר.
במסגרת מתיחת הפנים גם המתלים כוילו מחדש, והיבואנית ניצלה את המצב גם כדי להחזיר את גרסת ההנעה הכפולה, ששיווקה הופסק ב-2020.
כעת מוצע הדגם בחמש רמות גימור. ברמת גימור 'אינטנס', חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "9 ומערך 'קונקטד' של כלמוביל (כולל וויז ואפליקציות נוספות). ברמת 'אקזקוטיב', תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חנייה חשמלי, ריפוד בד מהודר יותר. ברמת 'פנורמיק', גג זכוכית. ברמת 'אינסטייל' ריפוד דמוי עור ותפעול חשמלי למושב הנהג. ברמת 'פרימיום', דיפוני דלתות בדמוי עור, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושב הנוסע, תצוגה עילית. גרסת ההנעה הכפולה מוצעת רק ברמת גימור 'אינטסייל'.
-
עיצוב ונוכחות
מעבר להארכת המרכב והחזית המחודשת שכעת תואמת את הקו של מיצובישי, מאחור נמצא שינוי מהותי שנוגע להסרת הקורה שפיצלה את השמשה. הראות לאחור אולי טובה יותר, אבל המראה שיגרתי יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה לקודמתה וסה"כ משופרת (מולטימדיה, בדי ריפוד) ויש שפע של אבזור ורמות גימור. אבל התוצאה הכללית עדיין לא מרשימה. העיצוב לא מספיק עדכני, הפלסטיק פשוט, לוח המחוונים אינו מודרני (קשר לאאוטלנדר היוצא).
גם הנדסת האנוש לא מתעלה כשבקרת האקלים מוסתרת חלקית בגלל מיקום נמוך ועמוק מדי בתוך הקונסולה.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראייה לפנים טוב. הראות לאחור טובה מאשר קודם, אך עדיין מוגבלת. מאחור, האפשרות להזחת המושבים כבר אינה מוצעת ועדיין ניתן לשנות את זווית המסעד. מרחב הברכיים טוב, אבל זה של הראש חסר. גם כעת אין פתחי אוורור מאחור.
תא המטען שגדל מציע נפח מספק, והוא יעיל לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח המחודשת מציעה ביצועים פחות טובים מקודמתה וגם חלשים ביחס למקובל כיום. בנוסף, מינון פעולת המצערת בחניות ובזחילה אינו טוב, מכיוון שהתגובות לה אינן חדות וברורות. מנגד בשיוט המנוע שקט ונעים, והפעולה המדורגת של התיבה הרציפה גם עוזרת למנוע להישאר בתחומים פחות רועשים. צריכת הדלק לא חסכונית במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
במסגרת מתיחת הפנים המתלים כוילו מחדש, ועדיין נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, בעיקר על שיבושים בינוניים וגדולים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, ועם זאת שיבושים בוטים מורגשים מדי, וכך גם רעשי הרוח והכביש.
בנסיעת שבילים האקליפס אינו נוח, אבל משדר תחושת חוסן ראויה.
היכולת הדינמית נאה, אך הוא מחסיר ריסון, וזה משפיע גם על היציבות הכיוונית, ומזג האוויר הסוער הדגיש רגישות לרוח צד.
 
-
תמורה למחיר
הדגם המחודש משופר בעיצובו, עשיר יותר באבזורו וסה"כ מציע התנהלות נאותה. אבל סימני הגיל בהחלט מורגשים והמחיר לא מספיק תחרותי, כך שהתמורה בינונית.
-
בטיחות
מיצובישי אקליפס קרוס זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון EuroNCAP. היצע מערכות הבטיחות ברמת גימור 'אינטנס' כולל בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון). מרמת 'אקזקוטיב', נמצא בלימה אוטונומית מתקדמת יותר, ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
מה חדש במיצובישי אקליפס קרוס 2022
מתיחת פנים לדגם. עיצוב מחודש עם שינוי מהותי בחלק האחורי (כבר אין שמשה מפוצלת), מנוע ותיבה מעודכנים (שמובילים לביצועים חלשים במקצת מבעבר), מסך מולטימדיה חדש ("9 בהתקנה מקומית במקום "7 מקורי), מתלים כוילו מחדש, כעת הדגם מיובא לישראל בתקינה אמריקאית (אירופאית לפני מתיחת הפנים).
-
סיכום
אקליפס מצליח להתברג במרכז פלח השוק הרותח ביותר, אבל הוא יתקשה לסכן את המובילים.