מיצובישי אקליפס קרוס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הוא הוצג ב-2017 ועלה לישראל בפברואר 2018. לאקליפס קרוס מבנה דמוי קופה, כשהבסיס היא אותה פלטפורמה (GS) שמשרתת את אאוטלנדר ו-ASX (וגם את לנסר). שלושת רכבי הפנאי מציגים בסיס גלגלים זהה של 267 ס"מ כשאקליפס קרוס ממוצב בין אחיו. בחרטומו יחידת כוח מודרנית: טורבו בנזין 1.5 ל', 163 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת 8 הילוכים קבועים.
מתחילת דרכו שווק הדגם ב-4 רמות גימור, אבל ביקוש נמוך לגרסת הנעה כפולה, גרם להפסקת שיווק גרסה זו שנמכרה ברמת הגימור הגבוהה ביותר, 'עלית'.
בנובמבר 2020 שודרגו כל רמות הגימור ומעתה מציעות מערך מולטימדיה משודרג עם צג "9 (במקום "7 עד כה). בנוסף הצטרפה רמת גימור חדשה, 'אקזקיוטיב'. רמת גימור זו מתמקמת מעל רמת גימור 'אינטנס' הבסיסית, וכמעט זהה באבזורה לרמת 'אינסטייל'. למעשה ההבדל העיקרי הוא גג שמש שמתווסף ברמת אינסטייל. בפסגה נמצא את רמת גימור 'פרמיום'.
מיצובישי אקליפס קרוס זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון EuroNCAP.
-
עיצוב ונוכחות
קשה להתעלם מהופעתו של ה"קרוס". החזית אגרסיבית, הצדודית דחוסה והישבן משופע ליצירת מראה דמוי קופה. זהו עיצוב מאוד אמוציונלי, שנראה נהדר.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב נאה, האבזור שופע וההופעה הכוללת בהחלט מרשימה. אבל הביצוע, פחות. איכות החומרים, רמת ההרכבה והנדסת האנוש הם סעיפים בהם מיצובישי אקליפס קרוס 2020 צריך להשתפר.
המרחב מלפנים סביר אבל המושבים לא מספיק נוחים. מאחור יש מספיק מקום לברכיים, אבל מרווח הראש מצומצם בגלל עיצוב הגג. תא המטען קטן מממוצע הקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים סבירים בהחלט, אבל אופי התיבה (בדומה לתיבות רציפות), לא חד. בידוד רעשי מערכת ההנעה לא מוצלח. צריכת הדלק גבוהה מאוד ביחס למקובל בסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מיצובישי אקליפס קרוס 2020 בעיר סבירה בלבד, כשהוא מתקשה להתמודד עם שיבושים קלים ובינוניים. מחוץ לעיר המצב טוב יותר, אבל אז בולטים רעשי הרוח והמנוע ובמיוחד המולת הכביש.
זוויות גלגול ותנודות מרכב גדולות יחסית, יחד עם הגה לא מספיק חד לאורך פניה, ומשקל גדול (אפילו מזה של אאוטלנדר), מקנים לו התנהגות כביש בטוחה אבל לא מהנה או טובה כשל המתחרים.
 
-
תמורה למחיר
הוא נראה טוב, מאובזר, בטיחותי, מציעה ביצועים סבירים ומוצע במגוון רחב של מחירים. אבל הוא לא מודרני כמתחריו כשחלקם גם מציעים תמורה עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-1100 יחידות.
אחריה גרסת אינטנס 1.5 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
 
-
מה חדש במיצובישי אקליפס קרוס 2020
הופסק שיווק גרסת ההנעה הכפולה, נוספה רמת גימור חדשה, 'אקזקיוטיב'.
-
סיכום
מעטפת מעוצבת, ותוכן מאוד מאובזר, אך הביצוע חסר.