מיצובישי אקליפס קרוס 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקומפקטי הוצג במהלך 2017 ולישראל הגיע פברואר 2018. לפי מיצובישי הרעיון מאחורי העיצוב הוא שילוב בין קופה לפנאי, ולכן בחרו בשם "אקליפס" ששירת בעבר קופה נאה של המותג, והוסיפו את הסיומת "קרוס".
הוא מבוסס על פלטפורמת GS שמשרתת את אאוטלנדר ו-ASX (וגם לאנסר), כשלשלושתם אותו בסיס גלגלים (267 ס"מ), ואורכים שונים. אקליפס קרוס קצר ב-15 ס"מ מאאוטלנדר, וארוך ב-11 מ-ASX. רוחבו 180.5 ס"מ (זהה לאאוטלנדר, שלושה יותר מ-ASX), וגובהו 168 ס"מ (זהה לאאוטלנדר, שישה יותר מ-ASX) 267 ס"מ.
בשונה משני אחיו לפלטפורמה, בחרטומו של אקליפס קרוס יחידת כוח עדכנית יותר: טורבו בנזין 1.5 ל' חדש שמייצר 163 כ"ס, ותיבה אוטומטית-רציפה מסוג חדש, 'אינווקס 3', שיש לה 8 הילוכים קבועים.
הוא מוצע בארבע רמות גימור: רמת 'אינטנס' כוללת חישוקי "18, מערכת מולטימדיה מקורית עם צג מגע בגודל "7 (כולל אפל קארפלי) מצלמת רוורס ואפשרות לשילוב של מערך המולטימדיה 'קונקטד' של כלמוביל (עם וויז ואפליקציות נוספות), בקרת שיוט, בקרת אקלים, מושבים אחוריים מתכוונים, שמשות כהות, ועוד. רמת 'אינסטייל', מוסיפה גג זכוכית פנורמי נפתח, בקרת אקלים מפוצלת, העברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם יד חשמלי ומפתח חכם. רמת 'פרימיום' מוסיפה ריפוד עוד למושבים, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, תצוגה עילית, דיפוני דלתות מדמוי עור, תאורת לד, חיישני חניה היקפיים ועוד. בפסגת ההיצע נמצאת רמת 'עלית', שלה הנעה כפולה ובורר מצבי נהיגה.
מפרט הבטיחות התקני כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית ממהירות של 80 קמ"ש (65 בזיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מהנתיב ועמעום אורות אוטומטי. עם אבזור בטיחות זה, אקליפס קרוס זכאי לדירוג של 5 כוכבי בטיחות שהעניק לו ארגון EuroNCAP. רמת 'אינסטייל' משדרגת את מערך הבלימה האוטונומית לבלימה ממהירות של 180 קמ"ש, ומוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית וגם אפשרות זחילה בפקקי תנועה. ברמת 'פרמיום' ו'עלית' יש גם ניטור שטחים מתים מאחור ומהצד.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מוחצן עם שימוש נרחב באלמנטים בוהקים, וסיומת "קופה" שמעניקה לו תנופה ויוצרת מופע דינמי מוצלח. פס פנסי לד לרוחב השמשה האחורית ייחודי, ומשלים הופעה מרשימה מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של מיצובישי אקליפס קרוס 2018 אינו שגרתי במראה עם קונסולה מרכזית ה"נשפכת" מטה. החומרים השונים, התצוגות, מערכות ושלל לחצנים מוכרים מהקיים באאוטלנדר ומעניקים תחושה מיושנת. האבזור שופע.
המושבים האחוריים מתכוונים למרחק ולזווית, כך שמרווח הרגליים טוב. אבל העיצוב החיצוני המשתפל פוגע במרחב הראש מאחור. תא המטען סביר אבל קטן יחסית לקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע חזק, תגובת הדוושה חדה, הביצועים סה"כ טובים, אבל הוא גס ומחוספס. התיבה הרציפה החדשה פועלת היטב, ועדיין, אופי הפעולה של תיבה שכזו לא תמיד נעים. צריכת הדלק גבוהה ממוצע הקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר כאשר מיצובישי אקליפס קרוס 2018 בעיקר מתקשה על שיבושים קלים ובינוניים. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך אז בולטים רעשי הרוח והמנוע ובעיקר רעשי הכביש.
האחיזה טובה והוא מגיב נכון לפקודות ההיגוי, אבל אינו מייצר תחושה קלילה או ספורטיבית בעיקר בגלל שהוא כבד מידי (אפילו כבד מאאוטלנדר הגדול מממנו).
 
 
-
תמורה למחיר
הוא מציג עיצוב מיוחד, אבזור מכובד, וביצועים סבירים. הוא גם מוצע בהיצע רחב של רמות גימור ומחירים. מנגד, נוחות הנסיעה בינונית, בידוד הרעשים לוקה בחסר, והמרחב מאחור לא מרשים. התמורה בינונית פלוס.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-1800 יחידות.
אחריה גרסת אינטנס 1.5 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
 
-
מה חדש במיצובישי אקליפס קרוס 2018
דגם חדש שלא היה בעבר ולא מחליף אף דגם אחר, מבוסס על פלטפורמת אאוטלנדר ו-ASX, מנוע 1.5 ל' טורבו-בנזין חדש, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה מסוג 'אינווקס 3', שיש לה 8 הילוכים קבועים.
-
סיכום
מכניס את מיצובישי עמוק לתחום הפנאי הלוהט. אבל המוצר לא מספיק מלוטש.