מיצובישי אקליפס קרוס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי אקליפס קרוס עלה לישראל בתחילת 2018, ובסוף 2021 נחתה בארץ גרסה מתוחת פנים.
במסגרת מתיחת הפנים שונה המראה באופן בולט ובמיוחד מאחור, שם האקליפס מוותר על השמשה המפוצלת לטובת מראה שגרתי יותר. החזית מיישרת קו עם זו של האאוטלנדר ובפנים נמצא מערכת מולטימדיה חדשה ("9 בהתקנה מקומית).
הבסיס לא השתנה – זו אותה פלטפורמה ותיקה (הוצגה ב-2005), אולם המנוע עודכן. זהו אותו 1.5 ל' טורבו-בנזין, אך כדי לעמוד בתקני הזיהום העדכניים הספקו הופחת ל-152 כ"ס (163 כ"ס בעבר). זו גם אותה תיבה רציפה עם 8 יחסי העברה קבועים, וגם היא עברה עדכון.
-
עיצוב ונוכחות
מעבר להארכת המרכב והחזית המחודשת, השינוי המהותי במתיחת הפנים נגע להסרת הקורה שפיצלה את השמשה האחורית. הראות לאחור אולי טובה יותר, אבל המראה שיגרתי יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לא מרשימה. העיצוב לא מספיק עדכני, הפלסטיק פשוט, לוח המחוונים אינו מודרני.
גם הנדסת האנוש לא מצטיינת כשבקרת האקלים מוסתרת חלקית בגלל מיקום נמוך ועמוק מדי בתוך הקונסולה.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראייה לפנים טוב. הראות לאחור טובה מאשר קודם, אך עדיין מוגבלת. מאחור מרחב הברכיים טוב, אבל זה של הראש חסר. בגרסה המחודשת אין פתחי אוורור מאחור.
תא המטען מציע נפח מספק, והוא יעיל לשימוש.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח המחודשת מציעה ביצועים פחות טובים מקודמתה וגם חלשים ביחס למקובל כיום. בנוסף, מינון פעולת המצערת בחניות ובזחילה אינו טוב, מכיוון שהתגובות לה אינן חדות וברורות. מנגד בשיוט המנוע שקט ונעים, והפעולה המדורגת של התיבה הרציפה עוזרת למנוע להישאר בתחומים פחות רועשים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, בעיקר על שיבושים בינוניים וגדולים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, ועם זאת שיבושים בוטים מורגשים מדי, וכך גם רעשי הרוח והכביש.
בנסיעת שבילים האקליפס אינו נוח, אבל משדר תחושת חוסן ראויה.
היכולת הדינמית נאה, אך הוא חסר ריסון בעומס, וזה משפיע גם על היציבות הכיוונית.
-
תמורה למחיר
סימני הגיל בהחלט מורגשים והמחיר לא מספיק תחרותי, כך שהתמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
אקליפס קרוס מוצע בחמש רמות גימור. ברמת גימור 'אינטנס', חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "9 ומערך 'קונקטד' של כלמוביל (כולל וויז ואפליקציות נוספות).
ברמת 'אקזקוטיב' מתווספת תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חנייה חשמלי וריפוד בד מהודר יותר.
ברמת 'פנורמיק' תקבלו גם גג זכוכית.
ברמת 'אינסטייל' נוספו ריפוד דמוי עור ותפעול חשמלי למושב הנהג.
ברמת 'פרימיום' תקבלו גם דיפוני דלתות בדמוי עור, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושב הנוסע, תצוגה עילית.
גרסת ההנעה הכפולה מוצעת רק ברמת גימור 'אינטסייל'.
-
בטיחות
מיצובישי אקליפס קרוס זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון EuroNCAP, אך מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מהנוכחי.
היצע מערכות הבטיחות ברמת גימור 'אינטנס' כולל בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון). מרמת 'אקזקוטיב' ומעלה נמצא בלימה אוטונומית מתקדמת יותר, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק גבוהה יחסית: 9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן ועד 11 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש במיצובישי אקליפס קרוס 2023
בתחילת 2023 נחתה בארץ הגרסה ההיברידית-נטענת החדשה של האקליפס קרוס.
בגרסה זו מנוע בנזין אטמוספרי 2.4 ליטר ושני מנועים חשמליים להספק משולב של 188 כ"ס ולהנעה כפולה. מנוע הבנזין משמש כגנרטור במהירויות נמוכות ומצטרף להנעת הרכב ישירות רק תחת עומס או מעל 65 קמ"ש.
לגרסה החדשה סוללה של 13.8 קוט"ש, הטווח החשמלי המוצהר הוא 45 ק"מ, וניתן לטעון אותה גם בטעינה מהירה (50 קילוואט).
בגרסה זה תא מטען של 359 ליטרים, מכל דלק בנפח 43 ליטרים, משקל הרכב 1900 ק"ג ומרווח הגחון כאן הוא 19.1 ס"מ. להשוואה, בגרסת הטורבו-בנזין, נפח תא המטען 371 ליטרים, נפח מכל הדלק 63 ליטרים, המשקל 1520 ק"ג ומרווח הגחון 20.4 ס"מ.
הגרסה ההיברידית-נטענת מוצעת בשלוש רמות גימור והן יקרות משמעותית מהטורבו-בנזין 1.5 ליטר.
רמת הגימור 'אקזקוטיב' כוללת חישוקי "18, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "9, בקרת אקלים מפוצלת; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית. 'פרמיום' כוללת גם תאורת לד, גג זכוכית, ריפוד דמוי עור, תצוגה עילית ועוד; במפרט הבטיחות גם ניטור שטחים מתים.
ברמת הגימור 'לקשרי' חיישני חניה קדמיים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור, דיפון דמוי עור בדלתות, דיפון גג שחור, ולמפרט הבטיחות מתווספת בלימה אוטונומית גם לאחור.
-
סיכום
מחכים לדור החדש.