מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 החל שיווקו של רכב הפנאי של מיצובישי בגרסה היברידית נטענת. לאאוטלנדר PHEV שני מנועים חשמליים עם 82 כ"ס כל אחד שיוצרים הנעה כפולה ומנוע בנזין מוכר בנפח 2.0 ליטר שמייצר כאן 121 כ"ס ומעביר אותם קדימה. לרכב שלושה מצבי הנעה שמתחלפים בהתאם לצורך: מצב חשמלי מלא, מצב היברידי טורי (המנוע טוען את המצברים), ומצב היברידי מקביל בו מנוע הבנזין מעביר כוח ישירות לגלגלים (זה קורה רק במהירות גבוהה יחסית). במיצובישי לא אוהבים לדבר על הספק משולב, בעיקר כי אין מצב בו שלושת המנועים יעבדו יחד (המנוע החשמלי הקדמי מתנתק כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה) אבל מדובר ב-203 כ"ס.
הטווח החשמלי (ללא מזגן) עומד על 52 ק"מ, כאשר מנוע הבנזין משמש רוב הזמן לטעינה. זמן הטעינה המלא של המצברים עומד על 3.5 שעות, וטעינה מהירה תמלא כ-80% מתכולת המצברים בכחצי שעה. מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2014 הוא הרכב היחיד שאינו חשמלי 'מלא' שנכנס לדרגת זיהום 1 הנמוכה.
האאוטלנדר הנטען הגיע אלינו ברמת אבזור גבוהה שתכלול מערך מולטימדיה עם בלוטות', מצלמה אחורית, צג מגע ותפעול מההגה, בקרת אקלים, חישוקים קלים, ריפוד עור עם כיוון חשמלי למושב, פנסי קסנון וגג נפתח. לצד כל אלה יוצע האאוטלנדר היקר במבחר גם עם חבילת מערכות בטיחות: התראה על סטייה מהנתיב, התראה על תאונת חזית אם בלימה מלאה במקרה חירום ובקרת שיוט אקטיבית. בגלל המערך החשמלי (מצברים וכו') הוא יוצע רק בגרסת חמש מקומות.
-
עיצוב ונוכחות
למרות הממדים הדומים, המרכב החדש והעגלגל של מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2014 רחוק מהאסרטיביות של האאוטלנדר היוצא – ולא לטובה. זה רכב שאינו מתבלט וחסר נוכחות. חיצונית ההבדלים לעומת גרסת הבנזין קוסמטיים ועיקרם בחזית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנהג הוא אותו אחד שפגשנו בגרסת הבנזין, עשוי טוב יותר מאשר זה שבדור הקודם, גם אם לא מוביל הקטגוריה בתחום, אבל מיושן משהו וחסר את שמחת החיים לה מצפים לפגוש ברכב פנאי.
עיקר השינוי בגרסה ההיברידית הוא בבורר ההילוכים (מצבי ניהוג), וצגי אנרגיה שונים, כמו גם באפשרות לקביעת מינון בלימת המנוע (כדי להאריך את הטווח החשמלי). מושבי העור אינם רכים, אלא דווקא על הצד המוצק והספורטיבי של הדברים. הם נוחים, אבל חסרים תמיכה צדית.
 
-
מנוע וביצועים
בנסיעה עד מהירות של כ-120 קמ"ש, המכונית נוסעת אך ורק על חשמל. טווח הנסיעה בפועל הוא 25 ק"מ אותם כיסינו עם מזגן פועל בקיץ. גם במצב כזה, לחיצה מלאה על הדוושה תעיר את מנוע הבנזין.
במהירות גבוהה משולב מנוע הבעירה ישירות לגלגלים הקדמיים, כשהוא מקבל סיוע מהמנועים החשמליים במקרה הצורך. כך מקבלים העברת כוח יעילה יחסית בשיוט.
לאחר התרוקנות הסוללות, מותנע מנוע הבנזין באופן אוטומטי ומתחיל לטעון אותן. ההפעלה חלקה לגמרי ואחרי שאלו התמלאו, המכונית חוזרת למצב חשמלי בלבד.
בכל אחד מהמצבים ניתן לכוון את רמת "בלימת המנוע" שמייצרים המנועים החשמליים באמצעות פקדים מאחורי גלגל ההגה.
 
-
נוחות והתנהגות
הנסיעה בעיר נעימה למדי, בזכות מתלים המכוילים רך מאד וסופגים היטב את פני הכביש.
למרות מרווח גחון שצנח מעט, יכולת השטח מפתיעה לטובה בזכות מערכת הנעה כפולה מאוד יעילה ובקרת משיכה ערנית.
 
-
תמורה למחיר
מבחינה כלכלית נטו, קשה להצדיק את רכישתו של ה-PHEV כחדש. הוא יקר בכ-20% מאאוטלנדר בנזין מאובזר ברמה דומה, כך שיידרשו שלוש שנות נסועה ממוצעת כדי לכסות את הפרש המחיר – ולא לקחנו בחשבון את עלות עמדת הטעינה.
-
מה חדש במיצובישי אאוטלנדר PHEV 2014
במהלך 2014 החל שיווקה של גרסת הפלאג אין ההיברידית.
-
סיכום
אהבנו את ה-PHEV הזה. מאוד. הוא חזק, מתנהג טוב, מאובזר היטב (כולל אפליקציה המאפשרת להדליק מזגן מרחוק), מתנהל בחלקות מופתית בעיר, בטוח ומגהץ בקלילות את שבילי קק"ל - רק המחיר עומד בעוכריו.