מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בפברואר 2019 התייצבה באולמות התצוגה של מיצובישי גרסת PHEV (היברידית/נטענת-רשת) המחודשת שעברה שדרוג משמעותי. הגרסה ההיברידית הייחודית מצוידת בשני מנועים חשמליים; לאחורי 95 כ"ס (82 כ"ס עד כה) ולקדמי 82 כ"ס (ללא שינוי) – ושני אלה יוצרים הנעה כפולה ופועלים עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר (2.0 ליטר עד כה). מנוע זה מייצר 135 כ"ס, טוען את המצברים ומעביר את תפוקתו לפי צורך לגלגלים הקדמיים. ההספק המשולב המרבי הוא 224 כ"ס (203 כ"ס לפני חידוש הדגם), והאנרגיה של הסוללה גדלה ב-15%, ל-13.8 קילוואט/שעה.
הטווח החשמלי לפי התקן החדש (WLTP) הוא 45 ק"מ (54 ק"מ לפי תקן NEDC היוצא, וללא שינוי ביחס אליו). עוד בחידושים: כיול מתלים משופר, שיפור מערך הבלימה, בידוד הרעשים ושדרוג האבזור, הכולל כעת גם פתחי אוורור מאחור, בלם חנייה חשמלי, פתיחה והתנעה ללא מפתח ותפעול חשמלי לדלת תא המטען.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2019 מוצע רק בגרסת חמישה מקומות ובשלוש רמות גימור. ל'סופרים' חישוקי "18, בקרת אקלים ומערך קונקטד של כלמוביל עם צג "8. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה (ללא תיקון) בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אוטומטי.
רמת הגימור 'לקשרי' מוסיפה למפרט האבזור גג זכוכית, תאורת לד, חיישני חניה היקפיים, תפעול חשמלי לדלת האחורית, ריפוד ודיפון מעור ותפעול חשמלי למושב הנהג. במערכות הבטיחות נוספות ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור וגם מניעת האצה פתאומית.
להיצע רמות הגימור נוספה גם 'S אדישן', וזו כוללת גם ריפוד עור איכותי יותר, מצלמות היקפיות ובולמי זעזועים של ׳בילשטיין׳. ל-'S אדישן' גם הופעה שונה, וחלקים חיצוניים רבים, כולל חישוקי "18, צבועים שחור.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2019 יסופק ללקוחות עם כבל שיאפשר טעינה ישירות מרשת החשמל הביתי (16 אמפר) ואינו דורש עמדה ייעודית. משך הזמן לטעינה מלאה קוצר ל-4 שעות (5.5 שעות לפני חידוש הגרסה).
-
עיצוב ונוכחות
שפע העדכונים הקטנים במשך השנים הצליחו להקנות לאאוטלנדר מראה בולט יותר, גם אם לא מתוחכם במיוחד. התוצאה נעימה לעין, גם אך ניכר כי הרכב אינו שיא המודרניות.
-
תא נוסעים ומטען
ברכב שקיבלנו ריפוד ודיפוני עור, ולמרות העיצוב המיושן משהו, המופע הכולל מהודר. עם זאת, יש בו מרכיבים מיושנים. שדה הראייה ותנוחת הנהיגה טובים מאוד, ולמרות שחסרה תמיכה לגב תחתון, המושב היה נוח גם בנהיגה ממושכת. המולטימדיה המקומית של היבואן, טובה בהרבה מבעבר. המרחב מאחור יספק את הדור הצעיר וגם קרובי משפחה בוגרים, ופתחי האוורור הנוספים מבורכים.
יצוין כי היעדר השורה השלישית מסדר ל־PHEV תא מטען של 447 ליטר, נפח יעיל ומכובד לרכב היברידי.
 
-
מנוע וביצועים
כאשר רק המנוע החשמלי בשירות, בנהיגה נינוחה בתוואי עירוני ובין־פרברי, הטווח המלא נע סביב ל־35-40 ק"מ — נתון טוב בהרבה מאשר 20-25 ק"מ קודם. זהו טווח טוב לרוב השימושים; ממוצע הנסועה בישראל הוא כ־45 ק"מ ליום. כאשר בצד השני של המסלול נקודת טעינה, ניתן לנסוע בכל תוואי קרוב על חשמל בלבד. וכדי לסגור את הפינה, צריכת הדלק הממוצעת במבחן, שכלל גם תוואי הררי, כביש מהיר (וקצת שטח, כמובן), עמדה על 11 ק"מ/ל‘.
הביצועים טובים, אך לא מזהירים. פעולת התיבה ממקמת את המנוע בסל"ד גבוה תחת עומס, ואז המנוע רועש מדי. ל־PHEV, מאחורי ההגה, שני פקדים השולטים בעוצמת ההאטה (חמישה שלבים) לטובת בלימה רגנרטיבית עם עזיבת הדוושה, ותפעולם מצוין ואינטואיטיבי. בניגוד לדגמים היברידיים רבים, ניתן לאחר תרגול קצר ללמוד איך למנן את עוצמת הבלימה בדוושת הבלם כך שתהיה אחידה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית, והרכב אינו מטפל באופן יעיל מספיק בשיבושים. מחוץ לעיר, הנוחות משתפרת בהרבה. עם זאת, לא תמיד הרכב מרסן עצמו בהחלטיות על כביש גלי. בשיוט, ולא רק כאשר המנוע החשמלי פועל, שאון המנוע זניח מאוד. רעש צמיגים נשמע כבר מעל 90 קמ"ש ורעש רוח מעל 110 קמ"ש.
היכולת הדינמית טובה לרכב מסוגו, ומשקל הגה טוב מוסיף לא מעט. אאוטלנדר מצויד במערכות בטיחות אקטיביות, אבל הן מעט היסטריות.
 
-
תמורה למחיר
מיצובישי אאוטלנדר PHEV כבר מתחיל להראות את גילו, ומתקשה לעמוד בתחרות. אולם יתרונו הגדול בתמורה למחיר, בעיקר למרבים בנסיעות עירוניות, עדיין קיים.
-
מה חדש במיצובישי אאוטלנדר PHEV 2019
תחילת שיווק גרסה היברידית נטענת מחודשת בפברואר 2019.
-
סיכום
אאוטלנדר PHEV כבר אינו חדש, אינו מצטיין בנוחות הנסיעה וביצועיו אינם מרשימים, אך השיפור הכפול שעבר — במתיחת הפנים ובחידוש הגרסה ההיברידית — העניק לו טווח נוסף. זהו רכב פנאי סולידי, המצויד במערכות בטיחות עכשוויות, אבזורו מעודכן — ובעיקר: טווח הנסיעה החשמלי שלו כעת הוא בעל ערך שימושי של ממש.