מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במהלך 2015 הגיעה לארץ גרסה מתוחת פנים של האאוטלנדר הפופולרי. השינויים שעבר הרכב במתיחת הפנים הינם קוסמטיים בלבד, וכוללים סבכה חדשה מלפנים, פגושים מעודכנים מלפנים ומאחור, מסילות גג חדשות, חישוקים חדשים (בחלק מהגרסאות) ושינויים קטנים בעיצוב פנסי הערפל. בתא הנוסעים זכה מיצובישי אאוטלנדר למושבים שעוצבו מחדש ולשדרוג לרשימת האבזור שכוללת (כבר בגרסאות הבסיס) גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני (7 אינץ'), מערכת ניווט, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס.
היצע המנועים נותר כשהיה והמחירים לא השתנו. הגרסה ההיברידית נטענת המחודשת הגיעה לארץ רק ב-2017.
-
עיצוב ונוכחות
אין ספק שעיצוב האאוטלנדר היוצא היה מאכזב. גם במיצובישי ידעו זאת וניסו לתקן את הדברים במתיחת הפנים. כרגיל במהלכים כאלה, עיקר המאמץ הופנה לכיוון החזית והאחוריים, אך במיצובישי טיפלו גם בפרטים קטנים יותר, כמו חישוקים נאים וגוונים חדשים. בסופו של דבר, שפע העדכונים הקטנים הצליחו להקנות לרכב מראה בולט הרבה יותר, גם אם לא מתוחכם במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג שופרו החומרים והגוונים, אך היא עדיין מעוצבת בצורה שמרנית ולא מקורית במיוחד, וחסרה אלמנט של אלגנטיות. מאידך רמת האבזור טובה, ובמיצובישי ישראל גאים במערך המולטימדיה העשיר, שכולל וייז ומכונה 'קונקטד קאר'.
עיקר השינוי בגרסה ההיברידית הוא בבורר ההילוכים (מצבי ניהוג), וצגי אנרגיה שונים, כמו גם באפשרות לקביעת מינון בלימת המנוע (כדי להאריך את הטווח החשמלי).
תנוחת הנהיגה טובה לאנשים בגודל ממוצע, אך המושב עצמו היה לא נוח לרוב הבוחנים. בשורה השניה המרחב טוב והמושבים מתכווננים, אך חסרים פתחי אוורור. תא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
ביצרנית לא אוהבים לדבר על ההספק המשולב של מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2016, בעיקר כי אין מצב בו שלושת המנועים יעבדו יחד (המנוע החשמלי הקדמי מתנתק כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה) אבל מדובר ב-203 כ"ס.
בנסיעה עד מהירות של כ-120 קמ"ש, המכונית נוסעת אך ורק על חשמל. טווח הנסיעה בפועל הוא 25 ק"מ אותם כיסינו עם מזגן פועל בקיץ. גם במצב כזה, לחיצה מלאה על הדוושה תעיר את מנוע הבנזין.
במהירות גבוהה משולב מנוע הבעירה ישירות לגלגלים הקדמיים, כשהוא מקבל סיוע מהמנועים החשמליים במקרה הצורך. כך מקבלים העברת כוח יעילה יחסית בשיוט.
לאחר התרוקנות הסוללות, מותנע מנוע הבנזין באופן אוטומטי ומתחיל לטעון אותן. ההפעלה חלקה לגמרי ואחרי שאלו התמלאו, המכונית חוזרת למצב חשמלי בלבד.
בכל אחד מהמצבים ניתן לכוון את רמת "בלימת המנוע" שמייצרים המנועים החשמליים באמצעות פקדים מאחורי גלגל ההגה.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים החדש והרך יותר מטפל טוב מבעבר בשיכוך מפגעים קטנים, אולם הוא מתקשה על השיבושים הגדולים יותר. בכביש גלי הרכב נע יותר מדי. במיצובישי אמנם שיפרו את הבידוד, מה שמתבטא בפחות רעשי רוח וכביש, אבל רעשי הכביש עדיין בולטים.
ריכוך מערך המתלים פגע, כך נראה, בריסון תנודות המרכב. הרכינה בפניות תאיץ בכם להוריד קצב, וההגה עם התגובות הלא אחידות ישכנע אתכם סופית. הוא משנה משקל באופן לא הדרגתי ומושפע מכוח המנוע.
 
-
תמורה למחיר
מבחינה כלכלית נטו, קשה להצדיק את רכישתו של ה-PHEV כחדש. הוא יקר בכ-20% מאאוטלנדר בנזין מאובזר ברמה דומה, כך שיידרשו שלוש שנות נסועה ממוצעת כדי לכסות את הפרש המחיר.
-
מה חדש במיצובישי אאוטלנדר PHEV 2016
תחילת שיווק גראות בנזין ודיזל מתוחות פנים לקראת 2016.
-
סיכום
מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2016 הוא רכב פנאי מרשים. הוא חזק, מתנהג טוב, מאובזר היטב, מתנהל בחלקות מופתית בעיר, בטוח ומגהץ בקלילות את שבילי קק"ל - רק המחיר עומד בעוכריו.