מיצובישי אאוטלנדר 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כשנה לאחר תחילת שיווקה של גרסת הבנזין, החל בישראל שיווק האאוטלנדר החדש בגרסת הדיזל. היבואנית התעקשה לכנות את המנוע 2.2 ליטר, למרות שמדובר במנוע 2.3 ליטר מוגדש טורבו המייצר 150 כ"ס ו-38.6 קג"מ. בניגוד לגרסת הבנזין שעושה שימוש בתיבה רציפה, מנוע הדיזל משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית-פלנטרית. הביצועים טובים מבגרסת הבנזין, כמ גם צריכת הדלק.
גרסת הדיזל שווקה ברמת גימור מהודרת במיוחד ('לימיטד') שכוללת מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערך הימנעות מתאונה עירונית עם יכולת בלימה עצמאית במהירות של עד 30 קמ"ש, בקרת שיוט אקטיבית, והתראה על סטייה מנתיב. כמו כן ובדומה לגרסת ה'עלית' (בנזין), הוצע הרכב עם מפתח חכם, מערך מולטימדיה עם מצלמה ובלוטות', תפעול חשמלי למושב הנהג ולדלת האחורית, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. גרסת הדיזל, כצפוי (בגלל המיסוי הירוק) הייתה היקרה בהיצע.
חוות הדעת המצורפת הינה למנוע הדיזל. עבור חוות דעת על גרסת הבנזין, נא ראו דף דגם למודל 2013.
-
עיצוב ונוכחות
למרות הממדים הדומים, המרכב החדש והעגלגל של מיצובישי אאוטלנדר 2014 רחוק מהאסרטיביות של האאוטלנדר היוצא – ולא לטובה. זה רכב שאינו מתבלט וחסר נוכחות.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנהג הוא אותו אחד שפגשנו בגרסת הבנזין, עשוי טוב יותר מאשר זה שבדור הקודם, גם אם לא מוביל הקטגוריה בתחום, אבל מיושן משהו וחסר את שמחת החיים לה מצפים לפגוש ברכב פנאי.
מושבי העור אינם רכים, אלא דווקא על הצד המוצק והספורטיבי של הדברים. הם נוחים, אבל חסרים תמיכה צדית.
 
-
מנוע וביצועים
האאוטלנדר דיזל שונה מאוד מגרסת הבנזין, לא רק במנוע אלא גם בתיבת ההילוכים. במקום זו הרציפה שמשרתת את דגמי הבנזין, נמצאת כאן תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים. אופציית ההנעה היחידה היא כפולה.
מחוץ לעיר מורידה תיבת ההילוכים את הסל"ד לשיוט מאד נינוח, אך קיים מספיק מומנט כדי לצאת לעקיפה או לתקל עלייה באדישות. לעומת זאת, אם תנסו להוריד הילוך ולהקפיץ סל"ד באגרסיביות תתקלו בחומה בצורה של השהייה. ללא תפעול ידני של התיבה, קיק-דאון עשוי להיות איטי באופן מתסכל. ממוצע צריכת הסולר עמד על 13.5 ק״מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
אחד הדברים החשובים ביותר בכלי רכב המונעים בדיזל הוא בידוד רעשים. והאאוטלנדר טוב בזה – אבל לא מצוין. המנוע נוכח בתא הנוסעים על פני כל תחום הסל"ד, וכמעט בכל מהירות. הרעש אינו טורדני או מציק, אבל קיים. הנסיעה בעיר נעימה למדי, בזכות מתלים המכוילים רך מאד וסופגים היטב את פני הכביש.
למרות מרווח גחון שצנח מעט בגרסת הדיזל, יכולת השטח מפתיעה לטובה בזכות מערכת הנעה כפולה מאוד יעילה ובקרת משיכה ערנית.
 
-
תמורה למחיר
במחירה הגבוה יחסית, גרסת הדיזל מאבדת את יתרון המחיר שהיה למיצובישי אאוטלנדר 2014 בגרסת הבנזין, והיא מתחילה להתקרב למחירם של רכבי פנאי גדולים ואטרקטיבים יותר מקוריאה.
 
-
סיכום
גרסת הדיזל בפירוש מרשימה יותר מגרסת הבנזין של האאוטלנדר - יחידת ההנעה חזקה וחסכונית יותר, התיבה הפלנטרית ידידותית ונעימה בהרבה מזו הרציפה, ומערכת ההנעה הכפולה התקנית מספקת בונוס גדול בשטח. אולם במחירה הגבוה, אין לגרסה הזו הצדקה.