מיצובישי אאוטלנדר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביולי 2021 מיצובישי ישראל החלה בשיווק הדור החדש של רכב הפנאי הקומפקטי, אאוטלנדר. דגם זה בגרסת שבעה מקומות הוא הנמכר מסוגו בישראל, ובעשור האחרון מדובר ב-60% מכלל המכירות בסגמנט זה.
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה של ניסאן-רנו, שמיצובישי חברה בה היום, והוא חולק אותה עם ניסאן X-טרייל החדש. הרכב החדש גדול מקודמו בכל המדדים, ונפח תא המטען נע בין 160 ליטר כאשר השורה השלישית בשימוש ועד 793 ליטרים כאשר היא מקופלת. מרווח הגחון הוא 21 ס"מ.
בשלב זה מוצע מיצובישי אאוטלנדר 2021 עם מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 181 כ"ס ו-24.9 קג"מ, התיבה אוטומטית-רציפה וההנעה קדמית או כפולה.
לאאוטלנדר החדש מפרט בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית לפנים ולאחור, התרעה על סטייה מנתיב (בינתיים ללא תיקון, בגלל מגבלות היצרן שאינו מציע זאת בארץ), ניטור היקפי של שטחים מתים, עמעום אוטומטי לאורות, בקרת שיוט אדפטיבית ו-11 כריות אוויר.
אאוטלנדר החדש מוצע בארץ רק בגרסת שבעה מקומות ובחמש רמות גימור:
רמת הגימור 'אקזקיוטיב' כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים. לרמת 'אינסטייל' חישוקי "20 ובנוסף גג זכוכית ומפתח חכם. ב'פרמיום' גם ריפוד מעור סינטטי, ממשק אפל קארפליי אלחוטי, צג "9, מחוונים מוקרנים תפעול חשמלי למושב הנהג.
רמת הגימור 'לקשרי' כוללת גם תאורת לד מתקדמת יותר, תפעול חשמלי לפתיחת דלת תא המטען, ריפוד עור, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית ומערכת שמע של בוז. גרסת הנעה כפולה מוצעת ברמת גימור זו כאופציה בתוספת תשלום.
מהדורת 'לקשרי TTH' כוללת בנוסף גג בצבע שונה, עור איכותי יותר, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע; גם כאן אופציה לגרסת הנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
מעצבי מיצובישי כיוונו לכך שאאוטלנדר החדש לא רק יהיה גדול מקודמו, אלא גם ייראה כך ויהיה בולט באופן משמעותי מקודמו האנמי. ואכן, השבכה הענקית והאנכית מעניקה לרכב בולטות רבה; לא כולם יאהבו אותה, אבל התוצאה רבת רושם.
-
תא נוסעים ומטען
מורגש שזהו דור חדש מכיוון שצג המולטימדיה גדול ונוכח, לוח המחוונים המוקרן (מרמת הגימור 'פרמיום' ומעלה) מרשים, בקרת האקלים נשלטת באופן נפרד ובורר ההילוכים נאה למדי.
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה אך חסרה תמיכה לגב התחתון. המרחב בשורה השנייה נדיב, ניתן להזיז את המושבים לפנים ולאחור ומרווח הרגליים טוב. לעומת זאת, בשורה השלישית המרחב מוגבל מדי ומתאים בפועל רק לילדים.
נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, 160 ליטרים, וזה מעט מאוד. כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת הנפח גדול ביותר, ועומד על 793 ליטרים.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע במיצובישי אאוטלנדר 2021 הוא בנזין אטמוספרי 2.5 ליטרים המייצר 181 כ"ס ו-24.9 קג"מ, התיבה רציפה, ההנעה קדמית או כפולה (אופציה בשתי רמות הגימור הגבוהות). בחנו את זאת ההנעה הכפולה, ואליה נתייחס.
הביצועים מספקים בנסיעה רגועה ובשיוט מהיר, אך בעליות או תחת עומס חטיבת הכוח מתאמצת והביצועים אינם מרשימים. המנוע במיטבו רק לקראת 4000 סל"ד, ומצב 'ספורט' משפר במעט את התגובות. בידוד רעשי המנוע טוב בשיוט, אך באותם מצבי עומס, פעולתו נשמעת ולכך מצטרף רעש מתיבת ההילוכים הרציפה.
צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 8.9 ק"מ/ל', ובשיוט הייתה 11.7 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים באאוטלנדר נמצא בצד הקשיח של הסקלה; בעיר נוחות הנסיעה סבירה על שיבושים קלים, אך במעבר על שיבושים גדולים הספיגה אינה טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך עדיין אינה מצטיינת. בידוד רעשי הכביש והרוח אינו מרשים אף הוא.
היכולת הדינמית של אאוטלנדר, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה, טובה מאוד. אחיזת הכביש גבוהה, הרכב משנה כיוון באופן נחוש ולהגה המדויק משקל טוב.
 
-
תמורה למחיר
סוד הצלחתו של אאוטלנדר היוצא היה בתמורה למחיר, בייחוד בגרסת שבעת המושבים. היבואן השכיל לשמר יתרון יחסי זה, ולמרות שמדובר בדגם חדש המועשר באבזור והספקו גדול יותר, תוספת המחיר אינה גבוהה ביחס לזה הקודם - וביחס לקטגוריה.
נראה שרמות הגימור 'אקזקוטיב' ו'אינסטייל' הבסיסיות מעניקות את התמורה הטובה ביותר.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 2 ליטר עם כ-2700 יחידות.
אחריה גרסת אינסטייל 2.5 ליטר עם כ-1400 יחידות.
 
-
מה חדש במיצובישי אאוטלנדר 2021
תחילת שיווק דגם חדש בישראל ביולי 2021.
-
סיכום
בהשוואה לקודמו, הדגם החדש של אאוטלנדר שופר כמעט בכל היבט; העיצוב החיצוני מפגין נוכחות רבה, סביבת הנהג איכותית ומודרנית בהרבה והיכולת הדינמית שודרגה מאוד. אולם חטיבת הכוח אינה מרשימה, נוחות הנסיעה בינונית והמרחב בשורה השלישית אינו נדיב.