ניסאן 370Z 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2010 נחתה בארץ מכונית-הספורט המיוחלת של ניסאן, לאחר שקודמתה, ה-350Z, טפטפה לארץ ביבוא אישי.
ה-370Z – קטנה, קלה וחזקה מה-350Z – היא הגלגול האחרון בשושלת מפוארת בת למעלה מ-40 שנה עם ה-240Z; מדובר בקופה סקסית וקומפקטית עם הנעה אחורית שמקבלת את הכוח דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבת 6 הילוכים ידנית (או 7 הילוכים אוטומטית, לאלו שמתעקשים למהול את חווית הנהיגה המזוקקת).
אותו כוח מגיע מאחד ממנועי ה-V6 הבלתי-מוגדשים החזקים ביותר בעולם הרכב, עם 331 כ"ס מנפח של 3.7 ל'.
מגוון הגרסאות של ה-370Z כלל בעבר גם גרסת רודסטר עם גג רך מתקפל וניתן היה לבחור בתיבות ידניות או אוטומטיות.
עם השנים הלך ופחת היצע הדגמים, כאשר עד יוני 2017 ניתן להשיג היה לרכוש בישראל 370Z חדשה רק במרכב קופה עם תיבה אוטומטית.
החל מיוני, חזרה להיות מוצעת בישראל 370Z ידנית - בגרסת Nismo המשופרת (מנוע, מתלים ואבזור).
-
עיצוב ונוכחות
ה-Z370 לוקחת את המתכון העיצובי של קודמתה צעד אחד קדימה – יותר חדה, יותר סקסית ומאוד-מאוד מושכת.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים טובה אך לא ברמה של אינפיניטי, המרווח טוב וגם תנוחת הנהיגה.
 
תא המטען קטן מאוד.
-
מנוע וביצועים
המנוע חובב סל"ד גבוה ומתפקד נפלא כשדוחקים בו.
 
תיבת ההילוכים האוטומטית מתפקדת מצוין, אך חלוקת ההילוכים אינה מושלמת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה על הצד הנוקשה, והתנהגות הכביש מצוינת ומהנה מאוד – כמו שהנעה אחורית צריכה להיות.
-
תמורה למחיר
המחיר יקר בפני עצמו, אך יש מעט מתחרות שמציעות את אותה חבילת עיצוב/הנאה.
 
כיום משווקת רק גרסת הקופה האוטומטית, אולם בעבר שווקו גם גרסאות ידניות, שניתן להשיג כיום כמשומשות.
-
סיכום
מכונית הנעה אחורית אמיתית ומהנה מאוד. הציפייה לא הייתה לשווא.