ניסאן אלטימה 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו הדור השישי של ניסאן אלטימה. מדובר במשפחתית גדולה, בתצורת סדאן, המיועדת בעיקר לשוק האמריקאי שם היא מתחרה במכוניות דוגמת טויוטה קאמרי, הונדה אקורד ויונדאי סונטה.
הדור הנוכחי עושה שימוש בפלטפורמה העכשווית של רנו-ניסאן-מיצובישי וגדול מקודמו — בסיס הגלגלים צמח ל-282.5 ס“מ (4.5 ס“מ יותר) האורך ל-490 ס“מ (תוספת של 4 ס“מ) והרוחב ל-185 ס“מ (2 ס“מ יותר. תא המטען מציע נפח נאה של 436 ליטר.
האלטימה מגיעה לישראל עם מנוע אחד — בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר המפיק 188 כ“ס ו-25 קג“מ ומשודך לתיבה אוטומטית-רציפה. ההנעה קדמית. בארה“ב מוצעת האלטימה גם עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 לטר שמפיק 248 כ“ס ו-37.9 קג“מ.
אבזור הבטיחות התקני כולל 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית. היעדר התרעה על סטייה מנתיב מחייב התקנת מערכת התרעה מקומית.
הדור הנוכחי הוצג בעולם במרץ 2018. השיווק בישראל החל ביולי 2019.
-
עיצוב ונוכחות
האלטימה החדשה דומה למקסימה הנוכחית, והיא נראית אגרסיבית מהדור הקודם. ההופעה הספורטיבית מייצרת לא מעט רושם.
-
תא נוסעים ומטען
בפנים ההופעה שגרתית יותר, אבל שילוב הצבעים הנעים מייצר הופעה אוורירית. למערכת המולטימדיה המקורית (8“) צג איכותי והיא ”יודעת“ עברית. איכות החומרים פחות מרשימה אבל על כך מפצה במידה מסוימת רשימת האבזור הנדיבה — תאורת לד, מפתח חכם, ריפוד עור, מושבים חשמליים ועוד.
-
מנוע וביצועים
המנוע (4 ציל‘ 2.5 ל’, 188 כ“ס) מייצר ביצועים טובים (7.8 שניות ל-100 קמ“ש). המנוע מספיק גמיש להתנהלות יום-יומית נינוחה, וכשרוצים יותר הוא מטפס בסל“ד ומספק ביצועים נמרצים, על חשבון השקט בתא הנוסעים. מצד שני, הצליל נעים ואינו מפריע.
-
נוחות והתנהגות
ברוב תנאי הדרך נוחות הנסיעה טובה. הכיול הרך של הבולמים מסתדר עם השיבושים הקטנים, אבל על רצף פגמים מערך המתלים ”עסוק“ מדי, גם מחוץ לעיר. רעשי כביש נשמעים, רוח פחות.
 
היכולת בפניות מספקת, למרות שוק היעד המקורי (ארה“ב) והמתלים הרכים.
 
-
תמורה למחיר
מצד אחד ניסאן אלטימה חסרה את העידון ואווירה יוקרתית שיש לחלק מהמתחרות, אבל בזכות ממדים נדיבים, יחידת הנעה יעילה וחסכונית ורשימת אבזור עשירה התמורה טובה.
-
סיכום
יפן-אמריקנה במחיר מפתה.