ניסאן נווארה 2007-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ניסאן נאווארה החליף את הווינר ב-2005 והיווה קפיצת מדרגה ענקית לעומתו – ולעומת שוק הטנדרים המקומי בכלל.
הטנדר של ניסאן נולד תחת השם 'פרונטיר' עבור השוק האמריקני, וההתאמה לאירופה כללה פיתוח מנוע דיזל חדש ומרשים, זהה לזה הקיים בפאת'פיינדר.
גם כיום, אחרי שהופיעו לא מעט מתחרים חדשים, זהו עדיין אחד מהמנועים החזקים ביותר בקטגוריה.
לעומת זאת, מערכת ההנעה של הניסאן נאווארה עדיין מהסוג הפשוט והמסורתי, עם הנעה אחורית לכביש ו-4x4 לשטח, כולל יחס העברה נמוך.
תחום הבטיחות עומד לרעתו של הנבארה, עם מפרט בטיחות הכולל 2 כריות אוויר בלבד וציון ריסוק נמוך, כאשר הדגמים שלפני 2008 זכו לציון ריסוק מחפיר.
תא הנוסעים מרווח ואיכותי. בשנת 2015 זכה הנבארה להוזלה במחיר לצד תקופת אחריות מורחבת של 5 שנים (או 200,000 ק"מ).
שיווק הדגם בישראל הופסק בספטמבר 2015.
-
עיצוב ונוכחות
קיים דימיון רב בין הנווארה לפאת'פיינדר, וזה דבר טוב.
 
לקבינה מראה של רכב שטח רבוע וקשוח.
 
גרסת הטנדרים לקלינט איסטווד.
-
תא נוסעים ומטען
ממושב הנהג קשה לראות הבדלים רבים לעומת אחיו, הפאת'פיינדר למעט החוסר בכריות אוויר (רק 2).
 
איכות תא הנוסעים טובה והמרווח ליושבים מלפנים מצוין.
 
גם מאחור המרווח טוב ביחס לטנדרים אחרים, והארגז מציג מימדים ממוצעים אך עם כושר העמסה נמוך מהמקובל.
-
מנוע וביצועים
לנווארה מנוע חזק המספק המון כוח זמין.
 
לתיבה 5 הילוכים והיא עובדת טוב ועוברת בחלקות בין ההילוכים.
-
נוחות והתנהגות
מתלי הנווארה נוקשים ולוקים ביכולת לבודד את הנוסעים מפני הדרך, אם כי מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת.
 
בידוד הרעשים טוב ותורם לתחושת שיוט נעימה.
-
תמורה למחיר
לקראת סוף חייו, זכה הנווארה לתמחור נמוך משל מתחריו, כשהוא נהנה מיתרון ייחודי של אחריות מורחבת בת 5 שנים (או 200,000 ק"מ).
-
סיכום
הטנדר הותיק של ניסאן מתקשה לעמוד בתחרות הנוכחית.