אומודה C9 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יצרנית הרכב צ'רי, שהוקמה בשנת 1997 ונמצאת בבעלות ממשלת סין, היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר בסין. היא כבר מיוצגת בישראל ע"י פריסבי, אולם תחת כנפייה שמונה מותגי רכב שונים נוספים, ביניהם גם אומודה וג'אקו שישווקו ע"י כלמוביל.
אומודה הוקם בשנת 2022 והשם הוא שילוב של האות O (מהמילה חמצן, Oxygen) עם המילה מודה (Moda), והשילוב הזה אמור לייצר את שאיפות המותג. לאומודה מגוון דגמים מצומצם בשלב זה כפי שניתן לצפות ממותג צעיר.
אומודה C9 הוא רכב פנאי בגודל בינוני, מבוסס למעשה על אקסיד RX, וסביר להניח שיוצע עם שלל יחידות כוח – חשמל, בנזין, היברידי-נטען. נכון לעכשיו מוצע אותו אקסיד RX עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 260 כ"ס. הממדים דומים אף הם: בסיס הגלגלים 281 ס"מ, אורך מרכב של 278 ס"מ, והרוחב 192 ס"מ. ממד הגובה נכבד ועומד על 167 ס"מ.
במפגש ראשוני בסין התרשמנו מהעיצוב החיצוני האלגנטי, כאשר גם בצבע לבן הרכב נאה למדי. סביבת הנהג אינה שונה משמעותית מזו שבאומודה C7, והדבר הבולט ביותר הוא הקונסולה המרכזית היוצרת חיץ משמעותי בין הנוסע לנהג, מוטה מטה בצורה נאה וממשיכה עד מאחורי המושבים הקדמיים. אלה אגב, נוחים, הן הבסיס והן משענת הגב.
בקרת האקלים בעלת פקדים עגולים המקצרים את דרך לתצוגת המיזוג במסך המולטימדיה. לוח המחוונים המוקרן צמוד למסך המולטימדיה כך שהוא כמעט ממשיך לאורכו של הדשבורד. יש מטען אלחוטי לסלולרי, תא אחסון בין המושבים ועוד תא גדול ומקורר תחת משענת היד.
בסיס המושב האחורי ממש נוח אך חסר מעט תמיכה לגב התחתון. המרחב נדיב עם המון מקום לראש ולרגליים (גם בזכות רצפה שטוחה). כיוון זווית משענת הגב למושב האחורי נעשה גם הוא באופן חשמלי. מאחור גם בקרת אקלים נפרדת ומעל כולם גג פנורמי. גם לדלת תא המטען תפעול חשמלי.
אומודה C9 עתיד להגיע אלינו בסוף השנה הנוכחית.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום