גובינג ז'אנג (Guibing Zhang), מנכ"ל צ'רי אמר "שמנו למטרה לחדור ל-35 שווקים חדשים עם המותגים החדשים כבר בשנת 2024, כאשר ישראל ממוקמת בעמדה חשובה ומכרעת באסטרטגיה זו".
יניב שירזי, נשיא מנכ"ל כלמוביל הוסף כי "קבלת הזיכיון לשיווק המותגים החדשים מהווה היבט חשוב נוסף בהתפתחותה של כלמוביל בשנים הקרובות… קו הדגמים העתידי של החברה יעניק לכלמוביל סל רחב שייתן מענה לצרכים של מגוון רחב של לקוחות”.
אומודה וג'אקו, היכרות קצרה
יצרנית הרכב צ'רי, שהוקמה בשנת 1997 ונמצאת בבעלות ממשלת סין, היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר בסין. היא כבר מיוצגת בישראל ע"י פריסבי, אולם תחת כנפייה שמונה מותגי רכב שונים נוספים, ביניהם גם אומודה וג'אקו שכאמור, יגיעו לכאן בקרוב וישווקו ע"י כלמוביל.אומודה הוא המותג ה"וותיק" מבין השניים. הוא הוקם בשנת 2022 והשם הוא למעשה שילוב של האות O (מהמילה חמצן, Oxigen) עם המילה מודה (Moda), ושילוב הזה אמור לייצר את שאיפות המותג. לאומודה מגוון דגמים מצומצם בשלב זה כפי שניתן לצפות ממותג צעיר – אחד מהדגמים כבר משווק בישראל תחת מותג הבית של היצרנית.
ג'אקו (Jaecoo) הוכרז לפני כשנה וגם כאן השם הוא שילוב של שתי מילים שונות: המילה צייד בגרמנית (Jäger) עם המילה Cool באנגלית. מותג זה הוא הראשון מבין השניים שצפוי להגיע לישראל.
הדגמים הצפויים לנו בשלב הראשון הם J7 של ג'אקו: רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שיוצע עם יחידת הנעה היברידית-נטענת וטווח נסיעה חשמלי של עד 88 ק"מ. בהמשך יגיע גם J8, רכב פנאי בינוני (D-SUV) עם שלוש שורות מושבים ומקום לשישה נוסעים.
אומודה תתחיל את דרכה המקומית עם ה-5, בהמשך יגיע גם אומודה C9, רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV).