אופל קורסה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית הראשונה של 2015 החל השיווק בישראל לדור חדש של הקורסה. הדגם החדש, מבוסס על קודמו, וזכה באופן לא שגרתי להנמכת הספק מנוע ה-1.4 ליטר, כדי לעמוד בתקני זיהום עדכניים. ההספק ירד ל-90 כ"ס (מ-100), אולם הקורסה צוידה בתיבה אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים (4 בקודמת), אשר מבטיחה ביצועים דומים לדגם המוחלף וצריכת דלק עדיפה. בנוסף לגרסה זו הוצעה הקורסה גם עם תיבה ידנית או רובוטית. מרכב 3 דלתות הוצע אף הוא, אך רק בגרסה האוטומטית.
האבזור כולל שש כריות אוויר, מחשב דרך ומערך שמע עם בלוטות' ושליטה מההגה, בקרת שיוט, אבל תפעול החלונות האחוריים ידני. חישוקים קלים וגג זכוכית הוצעו בתוספת תשלום.
בסוף 2015 התווספה חבילת בטיחות המכונה "EYE" וכוללת מערכת משולבת המתריעה על שמירת מרחק ותאונת חזית, כמו גם על סטייה מנתיב והקרנה של תמרורי מהירות. בנוסף צוידה הקורסה במערך האינטלינק - מערכת המולטימדיה של אופל, מבוססת מסך מגע (בגודל "7) וכוללת דיבורית בלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור. לצד גרסה זו, הציעה אופל את רמת הגימור אנג'וי פיקס – ללא החבילות האלה, אך עם מוביל-איי בהתקנה מקומית – במחיר מוזל.
בתחילת 2016 נוספה להיצע גרסת OPC ספורטיבית: 1.6 ליטר טורבו, 207 כ"ס, 25 קג"מ, 6.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-230 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב אופל קורסה 2017 החדשה שואב השראה מאופל אדם הקטנה יותר, אך מבט מעמיק יותר יחשוף את הקווים המוכרים של הדגם היוצא, עניין שבולט במיוחד מהצד. החזית והאחוריים, שמפגינים מראה עדכני ומודרני יותר, אחראים למראה שונה מזה של הדור היוצא ונאה בסך הכל.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד גמור לעיצוב החיצוני, בתא הנוסעים לא נותר זכר לדור הקודם. אומנם לא תמצאו כאן הברקות עיצוביות כלשהן, אך סביבת הנהג נאה למדי. החומרים נעימים למגע ברובם ואיכותיים למדי בחלקו העליון של אזור הנהג. בכל מקרה, ההרכבה טובה והתחושה מוצקה ו"גרמנית" למדי. המרחב טוב ברוב הכיוונים, אך מרווח ברכיים לא יותר מסביר מאחור. לרעה נציין את המושבים עצמם, נוקשים (כולם) ובעלי בסיס נמוך וקצר (מאחור). תא המטען סביר בנפחו, אך המפתן גבוה ופתח ההטענה מעט צר.
-
מנוע וביצועים
נתוני הביצועים לא מזהירים ביחס למקובל היום, וכך גם בפועל בכביש. את עיקר כוחו מפיק המנוע בסל"ד גבוה (מעל 4000 סל"ד) כאשר התיבה מנסה לפצות על כך עם יחסי העברה קצרים - אך בעליות או עקיפות אין תחליף לסוסים החסרים. התיבה מציעה אופי פעולה נעים ועגול ומגיבה בזריזות לדרישה להורדת הילוך. גם מבחינת צריכת הדלק אין בשורה של ממש עם כ-12 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. נתונים סבירים לקטגוריה, לא יותר.
-
נוחות והתנהגות
בעיר המתלים הנוקשים מתקשים לסנן שיבושים קטנים בפני האספלט. בניגוד למקובל, אופי הפעולה הזה אינו משתפר גם כשיוצאים מחוץ לעיר והמהירות עולה. בידוד הרעשים הוא במקום טוב באמצע ביחס לבנות הקטגוריה.
בכל הקשור ליכולת דינמית, הקורסה מפתיעה לטובה. זווית גלגול שטוחה, הגה חד ומהיר ודוושת בלם מדויקת חוברים לשלדה המגיבה היטב להעברות משקל. לשלילה נציין כי להגה משקל קל מהרצוי ותחושה אלסטית, מה שמקשה על הדיוק.
 
-
תמורה למחיר
המנוע החלש והציון הממוצע ברוב התחומים, מספקים תמורה לא מספיק מושכת למחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אנג'וי FIX 1.4 ליטר עם כ-350 יחידות.
אחריה גרסת אנג'וי 1.4 ליטר עם כ-300 יחידות.
-
מה חדש באופל קורסה 2017
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2017
-
סיכום
אופל קורסה 2017 ביצעה קפיצה מורגשת ביחס לדור הקודם. היא בעלת עיצוב עדכני, תא נוסעים נעים, איכותי ומרווח ובעלת התנהגות כביש טובה. מנגד, היא מתקשה להתבלט במשהו מעל התחרות ובחלק מהתחומים (בעיקר ביצועים, נוחות וצריכת דלק) היא נשארת מאחור.