אופל קרוסלנד X 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2017 חשפה אופל את הקרוסלנד איקס (Crossland X), רכב פנאי קטן המבוסס על פלטפורמת ומכלולי פיג׳ו-סיטרואן, כולל מנוע ה-1.2 ליטר טורבו (110 כ"ס) ותיבת השישה הילוכים האוטומטית של אחיו הצרפתיים.
הקרוסלנד גדול מעט במימדיו מפיג׳ו 2008 עליו הוא מתבסס, מציע תא מטען בנפח 410 ליטר והנעה קדמית בלבד. הדגם מוצע, בין היתר, עם מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ורכב בשטח מת, זיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים ומערכת התרעה מפני עייפות נהג. אבזור המותרות כולל מערכת מולטימדיה עם תאימות לאפל קאר-פליי וגוגל אנדרואיד אוטו, מסך "8, כניסה והנעה ללא מפתח ומערכת עזר לחנייה.
-
עיצוב ונוכחות
המוטיב העיצובי הבולט באופל קרוסלנד X 2019 הוא הקורה האחורית, המעוצבת באופן ייחודי (כמו באדם הקטנה), בצמוד לדופן מפוסלת וחזית בעלת נוכחות, לכדי יצירת רושם כללי נאה אך שמרני.
-
תא נוסעים ומטען
האווירה בסביבת הנהג מכובדת, גם הנדסת האנוש טובה, אך איכות החומרים לא מצטיינת. תנוחת הנהיגה גבוהה כצפוי, אך לא אידיאלית לנהגים נמוכים. מאחור המרחב טוב, אך מרווח הראש עלול להיות גבולי בגלל גג הזכוכית ברמת הגימור הגבוהה. נפח תא המטען (410 ליטר) נדיב, אך המבנה שלו צר.
-
מנוע וביצועים
חטיבת כוח אפקטיבית למדי, כשהמנוע נמצא במיטבו במרכז תחום הסל"ד. התיבה מכוילת כך שלפעמים היא "מציבה" את המנוע בסל"ד נמוך, מה שגורם לרעידות קלות, המורגשות גם בעמידה ובגלישה. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה לרוב, אך שיבושים בינוניים וגדולים מורגשים מעט יותר מהרצוי ופעולת המתלים אינה שקטה תמיד. מחוץ לעיר בולטים רעשי רוח וכביש. הניהוג צפוי ובטוח, אך זוויות הגלגול גדולות וההגה לא מדויק מספיק.
-
תמורה למחיר
בגרסת הבסיס אופל קרוסלנד X 2019 מציע חבילה טובה. הבעיה העיקרית היא העובדה שברמת הגימור הגבוהה, מחירו קרוב מדי לזה של רכבי פנאי קומפקטיים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינוביישן 1.2 ליטר טורבו עם כ-100 יחידות.
אחריה גרסת אנג'ויי 1.2ליטר טורבו עם כ-60 יחידות.
-
מה חדש באופל קרוסלנד X 2019
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2019.
-
סיכום
רכב פנאי קטן שימושי ובטיחותי, אך איכות הנסיעה שלו אינה מצטיינת.