פיג'ו 2008 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקטן של פיג׳ו מבוסס על ה-208 ושומר על ממדים ממוצעים בקטגוריה, אך במבנה שמזכיר יותר סטיישן מוגבהת מאשר רכב פנאי מקובל. רמת הגימור הבסיסית של ה-2008 ('Access') כוללת מחשב דרך, פנסי לד, כוונון חשמלי למראות ותא כפפות מקורר. רמת הגימור הגבוהה ('Active') מוסיפה בקרת שיוט, פנסי ערפל, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות' מקורית, ציפוי עור לגלגל ההגה וחישוקים קלים.
גרסת הבנזין הבסיסית ששווקה בארץ במחצית הראשונה של 2016 עושה שימוש במנוע בנפח 1.2 ליטר (3 צילינדרים) עם הספק של 82 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית (5 יחסי העברה). הגרסה האוטומטית צוידה במנוע המוכר של פיג'ו בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס) ותיבת AL4 הוותיקה. בכל מקרה, לכל הגרסאות הנעה קדמית בלבד.
לקראת אמצע השנה הוחלף מנוע ה-1.6 במנוע 1.2 טורבו חדיש, וזמן קצר לאחר מכן נחתה בארץ גרסה מחודשת. חוות הדעת מבוססת על הגרסה שלפני מתיחת הפנים. לחוות דעת על הגרסה שלאחר המתיחה, אנא ראו דף דגם למודל 2017.
-
עיצוב ונוכחות
כבר ממבט ראשון ברור שהפנים של פיג׳ו 2008 2016 מוכרות. החרטום, עם החזות המותגית והסבכה ה"צפה", מזכירים שהרכב נשען על ה-208. אבל למרות בסיס גלגלים זהה, ה-2008 נדמית גדולה משמעותית מה-208. היא אינה נראית גבוהה וקשוחה במיוחד, אבל יש לה נוכחות מעניינת ומאוד שונה מזו של הסופרמיני.
-
תא נוסעים ומטען
מבפנים הזיקה ל-208 ברורה אפילו יותר, עם קווים דומים למדי וסביבת נהג כמעט זהה. עם זאת, איכות הפלסטיקה גם כאן אינה מרנינה. ה-208 הורישה לאחות הגדולה גם את הסידור הייחודי מול עיני הנהג – עם גלגל הגה קטן שמוצב בגובה נמוך כדי שהמחוונים יראו מעליו. גם מאחורי ההגה, הרכב הזה מרגיש גדול משמעותית מה-208. המרחב מאחור מפתיע לטובה, ותא המטען מציע מבנה שימושי ונפח נאה.
-
מנוע וביצועים
למרות המראה המגודל, ה-2008 כבדה רק במעט מאחותה הקטנה, מה שאומר שגם עם 120 כ"ס שמייצר מנוע ה-1.6 ליטר היא מציעה ביצועים נאותים. היא אומנם אינה זריזה במיוחד, אבל היכולת בהחלט נמצאת שם. עם זאת כדי לקבל קצב מהיר יש לאמץ את המנוע ואז הוא הופך רועש. לכך לא מסייעת התיבה האיטית לה ארבעה הילוכים בלבד. יחסי ההעברה קצרים, ובשיוט הסל״ד גבוה והמנוע מעניק תחושה ״עסוקה״. גם צריכת הדלק אינה מרשימה.
-
נוחות והתנהגות
פיג׳ו 2008 2016 מפתיעה בכבישים המפותלים עם ניהוג נחוש ומדויק. היא נענית להפניית ההגה בזריזות ומסוגלת לצלוח רצף פניות חדות באופן מרשים עם אחיזה גבוהה והתנהגות טובה שמשרה ביטחון בנהג. לתחושת הביטחון מסייע גם ריסון תנודות המרכב הטוב של הרכב.
ריסון זה מסייע ל-2008 להציע נוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר. בעיר היא נכנעת לעיתים לשיבושים גדולים (בייחוד מאחור), אך עדיין לא באופן הנחבט אלא בזה המסנן.
 
-
תמורה למחיר
ה-2008 הוא מרכבי הפנאי הקטנים המוצלחים ביותר. לרעתו עומד העיצוב שלא משדר מספיק ״שטח״, כמו גם יחידת כוח לא מספיק משכנעת. כך שמביחנת תמורה, עדיף להמתין לגרסה מתוחת הפנים עם חטיבת הכוח המשופרת.
-
מה חדש בפיג'ו 2008 2016
באמצע שנת 2016 הושק בישראל הדגם המחודש, עם מנוע 1.2 ל' מוגדש ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. זמן קצר לאחר מכן נחתה גם גרסת דיזל עם תיבה רובוטית.
-
סיכום
מהטובים בקטגוריה.