פיג'ו 2008 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיג'ו 2008 2018 הוא המתחרה של היצרנית הצרפתית בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים.
הוא מבוסס על פלטפורמת הסופרמיני של החברה, ה-208, וחולק איתה את מידת בסיס הגלגלים (254 ס"מ), אך ארוך וגבוה ממנה. מבפנים, תא הנוסעים מציג מראה כמעט זהה לתא (המוצלח) של ה-208, שהורישה לו את העיצוב הייחודי עם גלגל ההגה הקטן והמחוונים שנמצאים מעליו.
במהלך שנת 2016 החל שיווק הגרסה המחודשת של ה-2008, עם עיצוב שונה ואגרסיבי יותר, לצד הצטיידות בשתי יחידות הנעה חדשות לדגם -טורבו-בנזין 1.2 ל' טורבו ותיבה אוטומטית-פלנטרית (6 היל') וכן דיזל 1.6 ל' עם תיבה רובוטית (6 היל').
-
עיצוב ונוכחות
בכלי הפנאי הקטנים, אלו שאמורים קודם כל לשדר אופנתיות, עיצוב הוא דבר חשוב במיוחד. פיג'ו 2008 2018 מציגה גישה יותר סולידית-נאה, לא נועזת כמו הג'וק, ופחות צעירה ממהקפצ'ור. אבל יש משהו נחמד, נקי ונאה בעיצוב של ה-2008, ומתיחת הפנים בהחלט חידדה את הקווים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים, מסך המגע נאה ונוח לשימוש. מה שפחות מרשים הוא איכות החומרים. המרווח טוב בכל המדדים, אבל ההגה (כמו ב-208) לא עולה גבוה מספיק, כך שלנהגים גבוהים תנוחת הנהיגה לא כל כך נוחה. המושב האחורי מפתיע עם מרווח ברכיים טוב למדי, ומרווח ראש מצוין. המושב האמצעי פחות נוח, והיא פחות מתאימה לשלושה (כמו כל הקטגוריה). תא המטען גדול, שימושי ונוח להטענה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ליטר טורבו מייצר תחושה זריזה, עם כוח זמין בכל מהירות לביצוע עקיפה או האצה כדי להשתלב בתנועה. גם עם רכב עמוס לעייפה הביצועים טובים, ואין תחושת מחסור בכוח. בנוסף, ההילוך השישי ארוך למדי, מאפשר לשייט במאה קמ"ש ב-2000 סל"ד רגועים ונעימים. תיבת ההילוכים חלקה ויעילה. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-12 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
מעמדת הנהג, ה-2008 מעניקה תחושה פחות ״גבוהה״ מהצפוי, ובתנועה תרגישו כאילו אתם יושבים באחת המכונית "הרגילות" שנמצאות מסביבכם. מחוץ לעיר ה-2008 נעימה מאוד, והמתלים עובדים היטב בשיכוך מהמורות. בעיר המצב קצת פחות טוב, ועדיין, זו אחת המכוניות היותר נוחות בקטגוריה שלה.
בכביש המפותל זוויות גלגול צנועות וההיענות להפניית ההגה טובה, אבל ההגה הקל מדי פוגם קצת ביכולת הגבוהה. פרק השטח בכלים האלו מוגבל לשבילים עדינים – אין להם את הזוויות או החוסן (ובמרבית המקרים גם אין הנעה כפולה) כדי להתמודד עם יותר. אבל במגבלות הללו, ה-2008 מתפקדת באופן מספק.
 
-
תמורה למחיר
הגרסה המחודשת והמוזלת מעניקה תמורה מצוינת בקטגוריה. לדעתנו, הגרסה המאובזרת היא כמעט בגדר חובה, ומעניקה הרבה ציוד בתמורה לתוספת מחיר צנועה יחסית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב גו 1.2 ליטר טורבו עם כ-850 יחידות.
-
מה חדש בפיג'ו 2008 2018
אין שינויים במפרט בשנת 2018 ביחס לשנה החולפת.
-
סיכום
ה-2008 היא אחת מהמכוניות המוצלחות בקטגוריה: היא נוחה, מרווחת, ומציעה תא מטען גדול ושימושי. יחידת ההנעה מצוינת, ובסך הכל מתקבלת כאן חבילה טובה במחיר תחרותי. אבל מה שיכול להפריע יותר מכל ללקוח הפוטנציאלי של הסגמנט הוא ממד הגובה, שלא מספק את תנוחת הנהיגה הגבוהה והשלטת המקובלת ברכבי הפנאי.