פיג'ו 2008 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתערוכת ז׳נבה 2016 הוצגה מתיחת פנים לרכב הפנאי הצרפתי הקטן, וזמן קצר לאחר מכן הוא נחת בארץ - אחרי שקיבל יחידת הנעה חדשה ומודרנית, כמו גם מראה "שטח" קשוח יותר.
מנוע ה-1.2 ליטר טורבו מפיק 110 כ"ס, ותיבת ששת ההילוכים היא של אייסין, כמו בשאר דגמי פיג'ו. לפי היצרן, צריכת הדלק בבדיקת מעבדה השתפרה ב-35% ביחס למנוע ה-1.6 ליטר המוחלף. לצידה הוצע מנוע דיזל 1.6 ל׳ (100 כ״ס) המשודך לתיבה רובוטית 6 הילוכים.
פיג׳ו 2008 2017 הוצעה בשלוש רמות גימור, שכולן יכללו את מערך המולטימדיה המקורי (כולל בלוטות'), בקרת שיוט, חישוקי "16 קלים ומערך מובילאיי. רמת גימור ׳אקטיב-גו׳ (הבסיסית) זולה בכעשרה אחוזים מהגרסה המוחלפת, ו׳אקטיב׳ הוזלה בכחמישה אחוזים ההבדל בין רמות האבזור כעת יהיה מערך הגריפ קונטרול (התאמת תפעול בקרת היציבות לתנאי הנהיגה ב"שטח")
רמת הגימור ׳פרמיום׳ תציע חישוקי "17 קלים ומיגון חיצוני (קוסמטי כמובן) היקפי.
-
עיצוב ונוכחות
כדי לשוות לפיג׳ו 2008 2017 מראה "קשוח" יותר האריכו אנשי פיג'ו את מכסה המנוע ומיקמו אותו בזווית אופקית יותר. לקצהו חיברו גריל גדול יותר, בולט יותר, ובעיקר זקוף יותר. התוצאה בהחלט מקנה לרכב הפנאי הקטן של פיג'ו קצת יותר מראה "שטח" וקצת פחות "סטיישן שעומד על קצות האצבעות". התוצאה בהחלט נאה.
-
תא נוסעים ומטען
הדבר הראשון שבולט עם הכניסה לרכב היא שגם מבפנים הוא, איכשהו, מרגיש קצת יותר "שטח". אולי זה מכסה המנוע שבולט יותר בשדה הראיה, ואולי שינוי כלשהו בתנוחת הנהיגה (נדמה שאפשר להרים את המושב גבוה יותר מבעבר). שינויי העיצוב עצמם קלים למדי, והקשר ל-208 עדיין ברור. איכות החומרים טובה ביחס למקובל בקטגוריה, וכך גם רמת האבזור
אחרי שמתרגלים להגה הקטנטן שמוצב נמוך מהמקובל, מתגלה תנוחת נהיגה מרווחת ונוחה, עם מרחב מספק גם מאחור. היא צרה יותר ממכונית משפחתית, ולשלושה ילדים יהיה צפוף מאחור. תא המטען גדול למדי, ובעל מבנה רבוע ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה היתה אחת ממוקדי מתיחת הפנים, והתחושה אכן זריזה יותר, עם כוח זמין בכל מהירות לביצוע עקיפה זריזה או האצה כדי להשתלב בתנועה. גם עם רכב עמוס לעייפה הביצועים טובים, ואין תחושת מחסור בכוח. בנוסף, ההילוך השישי ארוך למדי, מאפשר לשייט במאה קמ"ש ב-2000 סל"ד רגועים ונעימים. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-12 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
אהבנו מאוד את כיול המתלים ב-2008, ולשמחתנו הם לא השתנו במתיחת הפנים. זו עדיין אחת המכוניות הנוחות ביותר בקטגוריה, ונוחה בפני עצמה. עם זאת, רעש הכביש מעט נוכח מדי, בין היתר בגלל צמיגים רב עונתיים, שהינם פחות שקטים ודביקים מצמיגי קיץ.
הצמיגים האמורים פגמו במקצת בהתנהגות הכביש המוצלחת של ה-2008. התגובה להפניית ההגה עדיין זריזה, והתחושה הכללית קלילה וצייתנית, אך גבולות האחיזה מגיעים מוקדם מהצפוי, מלווים ביללת צמיגים רמה.
מצד שני, הצמיגים הללו סיפקו את ייעודם: לייצר אחיזה טובה יותר בשטח. ה-2008 הצליחה להתקדם בזכותם קצת יותר רחוק וגבוה מהצפוי בדרכים תחוחות, מרחיבה את גבולות טיול השבילים שאפשר לבצע עם הרכב. מערכת הגריפקונטרול מעניקה שיפור ביכולת העבירות, אך לא משמעותי.
 
-
תמורה למחיר
הדגם המחודש בהחלט אטרקטיבי ביחס לקודמו וביחס לסגמנט כולו בכלל.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.2 ליטר טורבו עם כ-750 יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.2 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
-
מה חדש בפיג'ו 2008 2017
אין שינויים במפרט בשנת 2017 ביחס לשנה החולפת.
-
סיכום
ה-2008 היה אחד מרכבי הפנאי המוצלחים ביותר עוד לפני מתיחת הפנים, והעדכון שעבר טיפל בדיוק בנקודות החשובות. העיצוב הפך קשוח במקצת, הביצועים שופרו, והמחיר ירד. כך שהאריה הזה בהחלט שווה בדיקה מעמיקה אם אתם שוקלים לקנות רכב פנאי קטן.