פיג'ו 206 1998-2008 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-206 הצליחה מאוד בארץ, בין השאר הודות לעיצוב שנותר נאה גם בעידן ה-207, מחליפתה. ל-206 יש מגוון רחב של קונפיגורציות – ההיצע כולל שתי תיבות הילוכים (ידנית טובה, או אוטומטית מתחכמת ומציקה לעתים), שלושה מנועים (1.4 ל' חלש, 1.6 ל' זריז ו-2.0 ל' חזק), ארבע תצורות מרכב (3 דל', 5 דל', סטיישן או קבריולט, עם גג-קשיח מתקפל-מתקלקל) ורמות גימור רבות. שיווק ה-206 נמשך כ-10 שנים ברציפות - מ-1998 ועד 2008 (גם לאחר הגעת 207 לארץ), כאשר ב-2011 חזרה ה-206 לישראל תחת הכינוי 206+. באמצע 2001 הגיעה לישראל 206 משודרגת-מכאנית, אחרי שקיבלה מערכת חשמל חדשה (ופחות אמינה מהקודמת) יחד עם מנוע 1.6 ליטר חדש עם 16 שס' ו-110 כ"ס (לעומת 8 שס' ו-90 כ"ס) כאשר גרסה זו הגיעה גם עם בלמי דיסק מאחור. מבחינה בטיחותית יש להדגיש כי ל-206 היו 2 כריות אוויר, אך ABS נכנס לשירות רק ב-2002, בדגמים היותר-מאובזרים (XS ו-XT); ב-2003 המערכת כבר הייתה סטנדרטית בכל הדגמים ובגרסת XT הייתה אופציה ל-4 כריות אוויר מאותה השנה ול-6 כריות אוויר מ-2004. ה-206 נהנית מעלויות אחזקה נמוכות במיוחד, בין השאר הודות למרווח הטיפולים (הרשמי) החריג - טיפול בכל 30,000 ק"מ או 24 חודשים (המוקדם מביניהם). סקירת יד-שנייה ל-206 פורסמה בגיליון 247 (ספטמבר 2006).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני הוא הצד החזק של ה-206 - דבר שסייע להצלחתה הרבה.
-
תא נוסעים ומטען
לפיז'ו הקטנה עיצוב נעים מבפנים, איכות חומרים סבירה בהחלט ומרווח מספק מלפנים ומעט צפוף מאחור.
-
מנוע וביצועים
השילוב הפופולארי של מנוע 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית ב-206 אינו מוצלח, מפאת תחושה עצלה למדי; תיבה ידנית משפרת את המצב באופן מוחשי. צריכת הדלק של דגם ה-1.4 ל' הידני עמדה על 8.5 ק"מ לליטר, בעוד שבדגם ה-1.6 ל' האוט' (110 כ"ס) נמדדה צריכת של 9.8 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
התנהגות הכביש מצוינת וכך גם נוחות הנסיעה – שתיהן נהנות מתמהיל מתלים משובח.
-
תמורה למחיר
המוניטין של ה-206 רחוק שנות-אור מהסטיגמות מהן סובלות מכוניות צרפתיות - ועדיין מחירי השוק נמוכים מאוד. הדגמים הידניים הם המומלצים; מנוע ה-1.6 ליטר עדיף, במיוחד אם אתם חייבים תיבה אוטומטית.
-
סיכום
סופר-מיני אידאלית לתפרנים.