פיג'ו 308 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באמצע 2013 הציגה פיג'ו את הדור השני של 308.
מדובר בדגם חדש לגמרי, הנשען על רצפה חדשה וכולל טכנולוגיות חדשות לזמנו (מנוע טורבו בנזין קטן, תיבה פלנטרית 6 היל', ממשק תפעול מבוסס ברובו על מסך מגע).
לישראל הגיעה 308 בספטמבר 2014, הן כהאצ'בק והן כסטיישן (לסטיישן חמישה מקומות ישיבה בלבד, ללא אפשרות לשבעה כמו בדגם הישן); בין דצמבר 2014 לדצמבר 2015 הוצעה 308 עם אחריות מוארכת של 5 שנים/100,000 ק"מ, ללקוחות פרטיים בלבד.
במרץ 2017 החל בישראל שיווק גרסת GTI הספורטיבית.
החל מסוף 2017 הוצעה 308 מעודכנת, עם מערכות בטיחות מתקדמות ועם אפשרות לגרסת דיזל-אוט' (1.6 ל', סטיישן בלבד).
החל מסוף 2018 מוצעת 308 אחרי עדכון נוסף, עם תיבה אוטומטית 8 היל', מפרט נדיב יותר של מערכות בטיחות מתקדמות ועם אפשרות לגרסת דיזל-אוט' עם 180 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
הדור השני של ה-308 נאה הרבה יותר מהדור הראשון - היא נראית קטנה ודינאמית יותר ובעיקר סולידית. סולידית מדי, אפילו.
-
תא נוסעים ומטען
תכנון תא הנוסעים מבוסס על מערך מרכזי הפונה אל הנהג וכולל מסך גדול ומעט כפתורים. הוא בהחלט נראה נאה ושונה, אבל הצבע השחור מייצר תחושה של פשטות.
 
המרווח מלפנים טוב בכל הכיוונים, אך מרווח הברכיים מאחור פחות מרווח מהמקובל.
 
מנגד, תא המטען גדול מאוד למכונית האצ'בק.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' טורבו - כאן עם 130 כ"ס - מציע זמינות כוח טובה ותאוצות חסרות מאמץ, ולמרות היותו בעל 3 ציל' בלבד, הוא פועל בצורה חלקה למדי.
 
תיבת ההילוכים (אוט', 6 היל') טובה בהרבה מזו של הדור הקודם (4 היל'), אך היא איטית-תגובה.
 
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 12.5 ק"מ לליטר - נתון טוב למדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ב-308 טובה רוב הזמן, למרות שהמתלים נוקשים בבסיסם. פעולתם עגולה ועמוקה וה-308 לא חובטת גם במעבר על מפגעים בולטים.
 
ל-308 חדוות נהיגה משופרת לעומת הדור הקודם - ונחמדה למדי בפני עצמה.
-
תמורה למחיר
ה-308 מגיעה ברמת גימור גבוהה יחסית, במחיר דומה למקובל בסגמנט. יחד עם מכונית מוצלחת לכשעצמה, מתקבלת חבילה טובה למדי.
-
סיכום
עבור מי שמחפש קצת יותר במשפחתית שלו.