סיאט ארונה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עד לפני ארבע שנים, תחום רכבי הפנאי הקטנים דשדש בארץ בשל בעיית מחיר — כאשר מרבית הכלים בקטגוריה הציגו מחיר קרוב לשל מכוניות משפחתיות. אבל כשנחת בארץ סיאט ארונה בסוף 2017, הוא הציג מחיר תחרותי ביותר, קרוב למכונית הסופרמיני עליה הוא מבוסס, האיביזה.
כצפוי, המכירות פרחו, ומאז תחילת השיווק הפך הארונה לאחד הכלים הנמכרים בסגמנט.
בתחילת דרכו שווק כאן הארונה עם שני מנועים — 1.0 ל‘ (3 ציל‘) עם 115 כ“ס או 1.5 ל‘ (4 ציל‘) עם 150 כ“ס. בשני המקרים מדובר במנועי בנזין מוגדשים, כאשר מנוע ה-1.5 הוצע עם תיבה ידנית בעוד המנוע הקטן עם תיבה רובוטית דו-מצמדית. שיווק מנוע ה-1.5 ל‘ הופסק וכיום מוצע רק עם מנוע ה-1.0 ל‘.
סיאט ארונה 2020 משווק בישראל בשלוש רמות גימור, כאשר אחת מהן ('סטייל X') מוצעת לרכישה רק דרך הרשת. בצד הבטיחות הארונה מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ולרמת גימור FR גם ניטור רכב בשטח מת. בגלל היעדר התרעה על סטייה מנתיב מותקנת בארונה מערכת התרעה בהתקנה מקומית מבית מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
בתמונות הארונה נראה מעט אנמי, ומזכיר יותר מדי את האיביזה. אולם במציאות, ובייחוד ברמת גימור 'FR', הרושם שונה וחיובי בהרבה. הספרדים קשטו אותה באופן נכון ליצירת מראה שמשלב היטב בין פנאי לספורט. להופעה הכללית תורמים שימוש בשני צבעים, פס כסוף על קורה C ובספוילר אחורי, מפלטים מלבניים וחישוקי "17 נאים (לעומת "16 בבסיס).
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה לזו של האיביזה ובעלת מבנה היוצר מיד תחושה סולידית ומכובדת. מערך המולטימדיה (מסג מגע בגודל 8 אינץ‘) נראה טוב, והמסך איכותי ובעל תצוגה טובה, צבעונית ונאה. גם תצוגת מחשב הדרך ובקרת האקלים המפוצלת נאות וברורות. לצד המראה המכובד מגלים לא מעט פלסטיק קשיח למגע, והגוונים השולטים הם אפור או שחור - וזה קצת מעיב על האווירה. תנוחת הנהיגה טובה עם שילוב תחושת גובה וראות מצוינת. מאחור המרחב טוב ותא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ליטר אומנם צנוע נפח, אך בכביש התחושה זריזה למדי, ולמנוע צליל גברי כאילו היה בעל נפח גדול יותר. פעולת התיבה אינה מלוטשת, בעיקר במהירויות פקק וחניה. ביום מבחן עמוס עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 9.7 ק"מ/ל', ובשיוט ארונה צרך 17 ק"מ/ל'. נתונים מצוינים ביחס לתנאים.
-
נוחות והתנהגות
מתליו של סיאט ארונה 2020 מכויילים על הצד הנוקשה, ונוחות הנסיעה בינונית. הארונה מתקשה בטיפול במפגעים קטנים וחספוסי כביש אבל משתפר מחוץ לעיר. רעשי הכביש אינם בולטים ביחס למקובל בקטגוריה, רעשי הרוח לעומת זאת, כן.
בכביש המפותל מעניק הארונה תחושה דינאמית למדי. הוא מגיב בזריזות להפניות ההגה, והאחיזה טובה, אך ההגה עצמו סובל ממשקל קל מדי. לבלמים תחושה טובה.
 
-
תמורה למחיר
סיאט ארונה מציע חבילה טובה שמתומחרת היטב בקטגוריה. הרחבת האחריות לשנה שלישית זולה יחסית ומומלצת בחום.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-3000 יחידות.
אחריה גרסת FR 1 ליטר טורבו עם כ-1100 יחידות.
 
-
מה חדש בסיאט ארונה 2020
הפסקת שיווק גרסת ה-1.5 ליטר הידנית.
-
סיכום
הארונה מעניק תחושה טובה בתא הנוסעים, בעל מערך מולטימדיה נאה ומוצלח, ומציג ביצועים טובים ויכולת דינאמית נאה — כל אלו, יחד עם תמחור מתון בין שלל הכלים המתייקרים בקטגוריה, הופך אותו לעסקה טובה.