סיאט ארונה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2021 סיאט חידשה את הארונה, רכב הפנאי הקטן שלה שהושק ב-2017. השינויים החיצוניים שעבר הארונה נועדו להקנות לו הופעה בעלת נוכחות בולטת יותר, ועיקרם נעשה בחזית. אלה כוללים: פגוש וסבכה חדשים, יחידות תאורה מעודכנות (לד-יום תקני; לד מלא מרמת הגימור FR ומעלה). ברמת הגימור 'אקספירינס' גם יחידות תאורת ערפל בולטות וספליטר קטן מלפנים המבדיל אותה עוד יותר. מאחור כנף ודיפיוזר חדשים, ופונט עדכני לכיתוב שם הדגם. גם החישוקים, במידות 17-18 אינץ', זכו לעיצוב מעודכן וישנם צבעי מרכב חדשים.
בסביבת הנהג השינויים בולטים הרבה יותר, וחלקה העליון עוצב לגמרי מחדש. מסך המולטימדיה ניצב כעת בראש הקונסולה, גודלו החל ב-8.25 אינץ' ועד 9.2 אינץ', כולל כעת ממשק חדש וקישוריות לאפל קארפליי (אלחוטי) ואנדרואיד אוטו (חוטי). גלגל ההגה עוצב מחדש וכך-גם סביבת לוח המחוונים שכעת הוא מוקרן וגודלו 10.25 אינץ'. בנוסף, פתחי המיזוג בפינות עוצבו מחדש והם עגולים, ובמרכז הם ממוקמים נמוך יותר, מתחת למסך המולטימדיה החדש.
מערכות הבטיחות זכו לשדרוג; מדובר באותו מפרט, אך לפי סיאט הן משופרות ביכולתן מאשר אלה עד כה. במערך המלא בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ועוד.
היצע המנועים נותר ללא שינוי, והשיווק בארץ צפוי להתחיל ברבעון האחרון של 2021.
-
עיצוב ונוכחות
הקשר לאיביזה ניכר כבר ממבט ראשון, וסיאט ארונה 2021 נראית כמעין גרסה מוגבהת של איביזה, לטוב ולרע. הקווים החדים והפרופורציות הנכונות משתלבים לכדי תוצאה כללית נאה ומודרנית, גם אם לזו עיצוב פנאי פחות מובלט מהנדרש.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג בולט הדמיון לזאת שבאיביזה בפרט, בדגמי קבוצת פולקסווגן בכלל. העיצוב נקי, הנדסת האנוש מצוינת (גם בזכות שימוש במתגים פיזיים) ואיכות החומרים נאה ביחס למחיר ולרכבי פנאי קטנים אחרים. מלפנים המרחב טוב, פרט למרווח ברך ימין של הנהג שמעט חסר.
מאחור המרחב מצוין לשניים, אך תעלת ההינע הגדולה פוגמת בנוחותו של הנוסע במרכז. תא המטען (400-460 ל', כתלות בגובה הרצפה) הוא מהגדולים בקטגוריה, ומבנהו שימושי ויעיל.
 
-
מנוע וביצועים
סיאט ארונה 2021 מוצעת בישראל עם יחידת הנעה אחת, המוכרת מדגמים אחרים של הקונצרן: טורבו-בנזין 1.0 ליטר המספק 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ, ומשודך לתיבה דו-מצמדית 7 הילוכים. המנוע הקטן מניע את הארונה בקלילות, אך בעומס כבד מורגש מחסור קל בכוח. צריכת הדלק בהחלט טובה, ועמדה על 11.6 ק"מ/ל' במבחן מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של סיאט ארונה נוטה לצד הנוקשה של הסקאלה. משמעות הדבר היא שנוחות הנסיעה מוצלחת פחות במהירות נמוכה (בעיר לדוגמא), אך זו משתפרת ככל שהמהירות עולה. הדבר נכון גם בשבילים ודרכי עפר.
הכיול הנוקשה תורם את חלקו ליכולת דינמית טובה. הארונה מגיבה היטב להפניות הגה (שהוא מעט קל מדי), גם תחת עומס. התנהלותה צפויה ונוסכת ביטחון.
 
-
תמורה למחיר
סיאט ארונה מציע חבילה טובה שמתומחרת היטב בקטגוריה. הרחבת האחריות לשנה שלישית זולה יחסית ומומלצת בחום.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-3200 יחידות.
אחריה גרסת FR 1 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
 
-
מה חדש בסיאט ארונה 2021
באפריל 2021 עברה הארונה מתיחת פנים. בעדכון, בין השאר, הוספת מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב (שתייתר את הצורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית).
-
סיכום
סיאט ארונה מציעה את אחת החבילות המוצלחות בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. לזכותה מרחב פנים נדיב, תא מטען יעיל וגדול, אבזור נאה, ומעל לכל תג-מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים.