סיאט ארונה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 החל שיווקה של הגרסה המחודשת של סיאט ארונה, דגם הפנאי הקטן של סיאט, שהושק ב-2017 ועבר מתיחת פנים.
השינויים החיצוניים שעבר הרכב נועדו ליצור הופעה יותר בולטת, קשוחה ומקושרת לדגמי שטח. השינויים מלפנים הם בסבכה ובחזית, ומאחור ביחידות התאורה ובפגושים.
סביבת הנהג עברה חידוש מקיף, וזו כוללת מולטימדיה עם ממשק חדש וצג "9.2 הממוקם גבוה. פתחי המיזוג חודשו, ואיכות החומרים בתא הנוסעים, לטענת סיאט, שופרה באופן משמעותי.
ארונה מוצע עם מנוע הטורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 110 כ"ס, ולראשונה גם עם הטורבו-בנזין 1.5 ליטר 4 צילינדרים 150 כ"ס. בשתי הגרסאות תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית.
גרסת 1.0 ליטר מוצעת ברמות הגימור 'סטייל' ו-'FR'. בראשונה תאורת לד, חישוקי "16, מפתח חכם ובקרת אקלים. השנייה כוללת חישוקי "17, פריטי עיצוב ספורטיבי מחוץ לרכב ובתוכו, אפשרות לשני צבעי מרכב, תאורת לד מאחור, בורר מצבי ניהוג ועוד.
גרסת 1.5 ליטר מוצעת רק ב-'FR', ומוסיפה לאבזור מחוונים מוקרנים. חבילת 'FR' פלוס', בתשלום נוסף, כוללת גם תאורת לד מתקדמת יותר וחישוקי "18.
במערך הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית. מצלמת נסיעה לאחור מוצעת רק ב-'FR'.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב סולידי, קרוב מאוד לזה של איביזה, ומתיחת הפנים חידדה את הופעתו, וביותר ממובן אחד. הוא נראה קצת פחות רכב פנאי, קצת יותר סופרמיני מוגבהת. לא פורץ דרך, כן נאה מאוד והרמוני.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אף היא נאה ועדכנית. המרקם של החומרים נאה, אך אלה נוקשים בחלקם הרב. איכות ההרכבה והגימור טובה בהחלט. הנדסת האנוש מוצלחת, וממשק הנהג לא יאתגר איש.
מושב הנהג בינוני, בגלל משענת קעורה מדי שאין בה הקשחה לגב התחתון. הכניסה לאחור מעט לא נוחה, המרחב שם סביר. תא המטען בנפח מספק.
 
-
מנוע וביצועים
יתרון הביצועים שמעניק מנוע ה-1.5 ל' ביחס למנוע ה-1.0 ל' גדול ומשמעותי ביותר. הדבר מוצא ביטוי בפער בנתוני התאוצה, אבל העיקר והחשוב הוא יכולתו בכל תוואי ובנהיגה תחת עומס.
עם זאת, תגובה לא־מיידית של התיבה לקיקדאון, פוגעת ביכולת העקיפה כשחלון הזמן לעקיפה קטן. המנוע גם רועש מעל 4500 סל"ד.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה, אבל על שיבושים גדולים הרכב נחבט. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה בהרבה ונאה לכשעצמה.
היכולת הדינאמית טובה גם בעומס. ההגה קל מדי, עם מעבר לא ברור מהמרכז להפניית גלגלים.
 
-
תמורה למחיר
נפח המנוע בגרסת 1.5 ליטר גדול ב־50% מזה של גרסת הבסיס הנפוצה, ההספק מוגדל ב־36% — ואילו המחיר גבוה רק ב־6.3%. כך שאם אתם שוקלים לרכוש ארונה, 1.5 ליטר היא הגרסה המומלצת.
המחיר ממקם גרסה זו בצד היקר של דגמי פנאי קטנים, אבל ביחס למתחרות, התמורה נראית סבירה.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בינונית ועמדה על 10.9 ק"מ/ל‘.
-
מה חדש בסיאט ארונה 2022
תחילת שיווק גרסה מחודשת בנובמבר 2021.
-
סיכום
רכב פנאי קטן, סולידי, עשוי היטב, המציע ביצועים מצוינים.