סיאט איביזה 2008-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של סיאט איביזה השאיר מאחור את העיצוב העגלגל של הדור הקודם, לטובת מראה ספורטיבי יותר, התואם את תדמית המותג.
קיימת הבדלה מובהקת בין גרסאות החמש והשלוש דלתות, שבדומה לגרסאות מרכב נוספות מקבלת כינוי משלה, איביזה SC.
ב-2011 הגיעה לישראל גרסת סטיישן שמכונה אצלנו FLOW (ובעולם ST) ומנוע ה-1.6 ל' הוחלף ב-1.2 ליטר טורבו.
בתחילת 2012 עברה מתיחת פנים קלה וב-2015 עברה האיביזה מתיחת פנים נוספת, שכללה הפעם הוספת מנוע 1.0 ל' טורבו להיצע.
עם הגעת הדגם המעודכן לישראל בספטמבר 2015, יצא מהמלאי מנוע ה-1.4 ל' הוותיק וכך גם רוב מנועי ה-1.2 ל' טורבו (למעט בגרסאות הזולות, שזוכות לגרסה מופחתת הספק - 90 כ"ס).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נאה ומודרני ומקנה חזות מובחנת ביחס לאחיותיה לקונצרן, הפולו והפאביה. עיצוב ה-SC שונה מזה של גרסת 5 הדלתות, והוא ייחודי ונאה.
-
תא נוסעים ומטען
עד 2015 תא הנוסעים בנוי היטב, אך מורכב מחומרים פשוטים.
 
אחרי מתיחת הפנים הוחלפו חומרי הדיפון באיכותיים יותר, לצד אבזור משופר.
 
המרווח מלפנים טוב ומאחור לוקה בחסר. תא המטען ממוצע בגודלו.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' טורבו (שהחליף את ה-1.6 ל') מציע ביצועים וצריכת דלק עדיפה. מנוע ה-1.4 ל' בשילוב תיבת ההילוכים הידנית מספק ביצועים סבירים.
 
בגרסאות הספורטיביות הביצועים מצוינים וכאן שילוב המנוע לתיבה מוצלח מאוד.
 
יחידת ה-1.0 ל' טורבו עם תיבה רובוטית דו-מצמדית מוצלחת וחסכונית (14 קמ"ל בממוצע המבחן).
-
נוחות והתנהגות
האיביזה מציעה נוחות בינונית, אך התנהגות כביש טובה עם התנהגות ניטראלית למדי.
 
ההיגוי חסר תחושה ובקרת היציבות הבלתי-מתנתקת פוגמים בהנאה.
 
בגרסאות הספורטיביות היא לא מספיק מחוברת ומהנה וסובלת מהגה מעורפל.
-
תמורה למחיר
השילוב בין מחיר תחרותי לחבילה נטולת פגמים משמעותיים הופך אותה לאחת העסקאות המוצלחות בשוק הרכב הישראלי.
-
סיכום
הקלף החזק של סיאט איביזה המחודשת הוא עדיין המחיר הזול.