וולוו S60 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הכריזה פולסטאר, זרוע הביצועים של וולוו, על מהדורה משופרת ל-S60 פולסטאר (וגם לסטיישן V60). רשימת השינויים כללה מנוע חדש וחזק יותר, ביצועים משופרים ושינויים במכלולי השלדה ביחס לדגם הפורש - ולקראת סוף 2016 גרסה זו החלה להימכר גם בישראל.
יחידת ההנעה ששכנה עד כה ב-S60 הייתה מבוססת על מנוע 3.0 ליטר טורבו (6 ציל', רוחבי) שהפיק 350 כ"ס ו-51 קג"מ והאיץ אותה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות.
כעת, נזקק הדגם המחודש ל-4.8 שניות – והוא עושה זאת באמצעות מכניקה שונה לגמרי; מנוע ה-3.0 ליטר הכריזמטי פינה את מקומו למנוע 2.0 ליטר, 4 צילינדרים וכפול מגדשים – מגדש טורבו ומגדש על – בו פגשנו כבר ב-XC90 החדש. התוצאה היא הספק גבוה יותר: 367 כ"ס, אך מומנט נמוך מבעבר – 47.9 קג"מ. ההנעה כפולה ולתיבה האוטומטית 8 הילוכים.
בשלב הראשון תוצע רק ה-S60 (ללא גרסת הסטיישן, V60) בישראל, ברמת מחיר וביצועים אשר מציבים את ה-S60 פולסטאר אל מול ב.מ.וו 340i ומרצדס C450.
-
עיצוב ונוכחות
ב-2014 עברה ה-S60 מתיחת פנים וזכתה לשבכה חדשה ורחבה שמבשרת על הקו העתידי של וולוו. הכוונה היא ליצור רושם ספורטיבי ויוקרתי יותר, ולכך מצטרפים שינוי פגושים ויחידות תאורה והחלפת מכסה המנוע והכנפיים. התוצאה נאה ומושכת גם היום, למרות גילו הלא צעיר של העיצוב הבסיסי.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים כוללת רמת גימור R דיזיין הספורטיבית, לא רק את מערך המולטימדיה החדש והנאה, אלא גם את מושבי ה-R הייעודיים והנוחים עם גימור זמש. כל זה תורם לשיפור האווירה, והנדסת האנוש, כרגיל בוולוו, נוחה. וולוו ישראל גאים בחבילת מערכות בטיחות בהן חמושה המכונית, אבל חבל שזו לא כוללת מצלמה והתראה על רכב בשטח מת.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר בגרסת T5 הנבחנת מייצר 245 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
חטיבת הכוח אינה מעניקה תחושה תזזיתית במיוחד אבל היא בפירוש מהירה ואפקטיבית. התיבה לא תמיד זריזה בתגובות (מה שפוגם בתחושה המהירה) אבל רוב הזמן חלקה ופועלת היטב.
מבחינת צריכת דלק לגמה וולוו S60 2017 בין 12.5 ק"מ לליטר בשיוט ל-9.3 למסלול שכלל קטעים מאמצים וקצב מהיר. לא רע.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-S60 יכולה לנוע בקצב מאוד מהיר ובטוח בכבישים מפותלים. היא לא כזו שתפתיע את הנהג. מצד שני, בניגוד למראה הספורטיבי, הרי שמבחינת התנהגות ותגובות להעברות משקל היא אינה מעניקה תחושה דינאמית במיוחד.
מחיר מסוים על חבילת ה-R מתגלה בעיר. הקשחת המתלים, יחד עם חישוקי ה-18 אינץ', אומרת ששיבושים גדולים מורגשים היטב. ה-R נעימה לנסיעה, ביחוד מחוץ לעיר, ואולם גם שם חיבורי כביש או שיבושים גדולים יענו בחבטה לנוסעים.
 
-
תמורה למחיר
גם אם אין לה את הברק הדינאמי של סדרה 3, היא מציעה במחיר של 316 בסיסית (שלא לדבר על גרסת הכניסה ל-A4) יותר כוח ואבזור.
-
מה חדש בוולוו S60 2017
אין עדכונים בשנת המודל 2017.
-
סיכום
למרות גילה, וולוו S60 2017 היא עדיין מכונית טובה ומושכת במחיר מנצח.