וויה פרי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
וויה פרי (Voyah Free) הוא רכב פנאי גדול ויוקרתי אשר הוצג לראשונה בשנת 2020.
הפרי מבוסס על פלטפורמת ESSA של 'דונגפנג', יצרנית האם, הייעודית לכלי רכב מחושמלים וחשמליים ועושה שימוש נרחב באלומיניום. משקל הרכב לא נמוך: 2,415 ק"ג, כמקובל בכלי רכב מסוג זה.
מידותיו החיצוניות נדיבות ביותר עם אורך של 491 ס,מ, רוחב 195 ס"מ, גובה 165 ס"מ ובסיס גלגלים של 295.5 ס"מ. תא המטען 500 ל' ומלפנים תא נוסף בנפח 72 ל'.
העיצוב החיצוני מודרני ונקי הוא פרי שיתוף פעולה עם סדנת 'איטל דיזיין' הנודעת.
לישראל מגיע הפרי בגרסה כל חשמלית – לזו שני מנועים (הנעה כפולה) המפיקים יחדיו 489 כ"ס ו-73.4 קג"מ ומאיצים אותו ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד.
הסוללה בקיבולת 106 קוט"ש (100 קוט"ש נטו) מבטיחה טווח של עד 530 ק"מ. טעינה מהירה עד 100 ק"ו.
וויה פרי מצויד במגוון טכנולוגיות מתקדמות כולל קפיצי אוויר אדפטיביים, שלושה מסכים מלפנים, מערכת ראיית לילה, גג זכוכית עם שקיפות משתנה ועוד.
וויה פרי מגיע לישראל במסגרת אישור ייבוא כלים בתקינה חלקית המאפשרת ייבוא של עד 400 כלי רכב בכל שנה קלנדרית. בהמשך השנה – כשלושה חודשים להערכת היבואנית – הדגם יעבור תקינה אירופאית מלאה.
השיווק בישראל החל בינואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של וויה פרי 2024 אלגנטי ונאה, לא מעט בזכות פרופורציות מצוינות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של פרי מרשימה מאוד למראה – איכות החומרים לרוב גבוהה, הגימור נאות, ההרכבה טובה והמופע עצמו מרשים, בין היתר בזכות שלושה מסכים גדולים לרוחבו של הדשבורד.
הנדסת האנוש טעונה שיפור ותפעול המערכות לא תמיד ברור ואינטואטיבי במיוחד. הדשבורד מונמך במצב ספורט, זה גימיק חביב ולא ממש שימושי.
המרחב מלפנים מצוין, תנוחת הנהיגה טובה אך מושב הנהג לא היה נוח בנסיעות ארוכות.
המאחר מאחור מצוין.
תא המטען גדול מאוד (560 ל') ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
עם 489 כ"ס ויותר מ-73 קג"מ לא תתפלאו לקרוא שהביצועים הם הרבה יותר ממצוינים בכל מצב ומהירות.
חשוב מכך, ביום-יום הוא מתנהל באופן נינוח ורגוע בזכות כיול מוצלחת למצערת המאפשר התנהלות טבעית ונעימה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ברוב תנאי הדרך. כיול המתלים רך והם מסננים היטב את מרבית השיבושים, קטנים וגדולים. לחובתו ריסון שאינו תמיד מספק.
בידוד הרעשים טוב במהירויות נמוכות ובינוני בשיוט.
בשבילים וויה פרי משדר שהוא אינו מרגיש בבית.
התנהגות הכביש פחות הרשימה, תוצר של כיול המתלים הרך אך היכולת מספקת לכל צורך הגיוני.
הבלמים מספקים אך היינו שמחים ליותר עוצמה ועמידות, בטח לאור משקלו של הרכב.
-
תמורה למחיר
וויה פרי 2024 מציע תמורה טובה מאוד לכסף – אבזור, ביצועים והופעה – במחיר נמוך משל המתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
וויה פרי מגיע לישראל בגרסה אחת – חשמלית, 489 כ"ס, 530 ק" טווח – וברמת גימור אחת עשירה במיוחד.
רשימת האבזור ארוכה וכוללת: מערכת לראיית לילה, תאורת לד, חישוקי אינץ', גג זכוכית עם שקיפות משתנה ובשליטה אלקטרונית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור ועיסוי, בקרת אקלים תלת-אזורית, 2 צגים מרכזיים של 12.3 אינץ', לוח מחוונים מוקרנים 12.3 אינץ', תאורת אווירה משתנה, ריפוד דמוי עור, זיהוי של מחוות יד ועוד.
-
בטיחות
וויה פרי אינו משווק באירופה ולכן לא נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, התרעה בפני פתיחת דלת מסוכנת, בקרת שיוט אדפטיבית
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ שלנו קיבלנו טווח נסיעה של כ-415 ק"מ לפי צריכה של כ-4.15 ק"מ לקוט"ש.
נציין כי הטעינה המהירה – עד 100 ק"ו בלבד – איטית יחסית לקיבולת הסוללה וההצעות של המתחרים.
-
סיכום
מרשים בביצועים ובהופעה ובהחלט שווה בדיקה.