ב.מ.וו iX3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב.מ.וו iX3 הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) חשמלי חדש של היצרנית אשר נחשף לראשונה בשנת 2020 ועבר מתיחת פנים קלה ב-2021. למעשה מדובר בגרסה חשמלית בעלת שם שונה לדור השלישי של X3 (שנת 2017), רכב הפנאי הבינוני של היצרנית עמו הוא חולק פלטפורמה ושאר מכלולים.
עיצובו של iX3 מציג דמיון רב לזה של X3 עליו הוא מבוסס, אך הדגם החשמלי זוכה לשורה של שינויים המייצרים בידול ”חשמלי“ — שבכה שונה ואטומה, פתחי אוורור שונים בפגושים, יחידות תאורה שונות מאחור, חישוקי 20 אינץ‘ אווירודינאמיים ועוד.
ממדיו של iX3 כמעט זהים לאלה של X3 (כולל בסיס הגלגלים, 284 ס“מ) למעט ממד האורך שצמח ב-2.6 ס“מ ל-473.4 ס“מ. למרות שממדיו דומים משקלו גבוה בהרבה ”תודות“ למעך הסוללות — 2,260 ק“ג, כ-530 ק“ג יותר מגרסת הבנזין ו-270 ק“ג יותר מהגרסה ההיברידית-נטענת של X3.
בשלב זה iX3 מוצע בגרסה אחת — מנוע חשמלי מעמיד לרשות הנהג 286 כ“ס ו-40.7 קג“מ ומעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים. התאוצה ל-100 קמ“ש אורכת 6.8 שניות.
ל-iX3 סוללה בקיבולת 80 קוט“ש וטווח הנסיעה המוצהר עומד על 456 ק“מ לפי תקן WLTP. ישנה אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 150 קילוואט המאפשרים טעינת 80% מקיבולת הסוללה בכ-34 דקות.
השיווק בישראל החל באפריל 2021.
הדגם הגיע לאחר מתיחת פנים קלה באפריל 2022.
העדכון כלל בעיקר שינויים לעיצוב החיצוני שהוא כעת מחודד ועדכני יותר. בנוסף, הדגם המחודש קל ב-25 ק"ג והטווח שופר ב-2 ק"מ ל-456 ק"מ מירביים.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו החיצוני של דומה מאוד ל-X3 רגיל ונבדל בעיקר בחישוקים ה"חשמליים". הדגם לאחר מתיחת הפנים בעל הופעה מחודדת ומובחנת יותר.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מציגה דמיון כמעט מוחלט לזו שתמצאו ב-X3 בנזין, וזה מצוין. האווירה והעיצוב משדרים משהו קלאסי, הנדסת האנוש טובה, איכות החומרים מצוינת וההרכבה הדוקה.
תנוחת הנהיגה טובה ומהרחב מלפנים נאה.
המרחב בשורה השניה טובה, הדיפונים איכותיים ומאוד נעים לשהות שם.
תא המטען מציע 510 ל' של נפח הטענה שימושי.
-
מנוע וביצועים
ל-iX3 מנוע חשמלי אחד המפיק 286 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים ולכן ביחס למתחרים כפולי הנעה וכבירי הספק הוא פחות מרשים. ובכל זאת, הביצועים היום-יומיים טובים מאוד ויש די והותר כוח לעקיפות ושמירה על קצב במעלה הררי.
לזכותו גם ניהול יעיל ונעים של העברת הכוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בסך הכל טובה, בין היתר בזכות שימוש בבולמים אדפטיביים. iX3 עשוי להתמודד פחות טוב עם פגמים קטנים בעיר בנסיעה איטית, וגם הריסון לא תמיד מושלם, אך בסך הכל הוא מצליח לרוב לייצר נסיעה נעימו ונינוחה.
רעשי הרוח והכביש נשמעים יותר מן הרצוי.
התנהגות הכביש טובה למדי אולם ככל שדוחקים אותו יותר המשקל (2.25 טון) מורגש.
-
תמורה למחיר
ביחס לרוב הכלים המתחרים התמורה למחיר טובה – הוא אומנם פחות חזק אך המחיר נמוך יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו iX3 מוצע בישראל בגרסה אחת וברמת גימור אחת. לגרסה זו מנוע חשמלי אחד (286 כ"ס), הנעה אחורית, סוללת 80 קוט"ש, טעינה מהירה עד 150 ק"ו וטווח נסיעה מירבי של 456 ק"מ.
רשימת אבזור עשירה וכוללת: תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, תצוגה עילית, מערכת שמע של הרמן קרדון, מצלמות היקפיות ועוד.
-
בטיחות
ב.מ.וו iX3 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב, התראה על רכב בשטח מת עם תיקון אקטיבי, התראה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור ועוד.
 
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' טווח הנסיעה עמד על כ-320 ק"מ.
-
סיכום
איכותי ויעיל – אחד מהטובים בסגמנט.