לקסוס RZ 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקסוס RZ הוא רכב פנאי חשמלי חדש במבחר הדגמים של היצרנית. מדובר ברכב החשמלי הייעודי הראשון של לקסוס.
לקסוס RZ חשמלי מבוסס על פלטפורמת e-TNGA של טויוטה אותה הוא חולק עם טויוטה bZ4X, סובארו סולטרה ודגמים נוספים.
ממדיו מציבים אותו בין סגמנט הפנאי הקומפקטי לבינוני, כך למשל הוא קצר ב-10 ס"מ מ-RX הגדול, רחב כמוהו ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ.
חיצונית מדובר ברכב מרשים בעל מופע עדכני ברוח דגמי לקסוס החדשים.
גם סביבת הנהג מדברת בשפה העדכנית של לקסוס, אך כאן לקסוס לוקחת את זה צעד קדימה ותציע את הדגם כאופציה עם מערכת היגוי על חוט.
בשלב ראשוני יוצע RZ בגרסת 450e: לזו 313 כ"ס, הנעה כפולה וטווח נסיעה מירבי של עד 436 ק"מ.
ל-RZ סוללת 71.4 קוט"ש ואפשרות לטעינה מהירה עד 150 ק"ו.
השיווק בישראל החל בפברואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס RZ החדש נראה נהדר – הדגם מביא לידי ביטוי מיטבי את שפת העיצוב החדשה ונועזת של המותג. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מזמינה בהופעתה בזכות קווים נאים ושילוב של מגוון חומרים ודיפונים בצבעים שונים ובאיכות טובה.
מול הנהג לוח מחוונים מוקרן ולצידו מסך מולטימדיה גדול ואיכותי אך תפעול המערכות דורש יותר מדי תשומת לב והצג מגיב באיטיות. אין תא כפפות או כיסוי לגג השמש.
מושב הנהג מוצלח, תנוחת הנהיגה טובה.
המרחב מאחור טוב לשני נוסעים וגם כאן דיפונים נעימים.
תא המטען גדול מאוד ובעל מבנה יעיל ושימושי.
-
מנוע וביצועים
עם הנעה כפולה, 313 כ"ס וכ-45 קג"מ הביצועים טובים מאוד. ה-RZ יוצא מהמקום בזריזות ומסוגל לבצע עקיפות ותאוצות ביניים במהירות וביעילות.
לזכותו כיול מוצלח לדוושת התאוצה ותפעול דוושת הבלם מוצלח ביחס למרבית החשמליות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בסך הכל בזכות כיול מתלים מוצלח המתמודד היטב עם מרבית השיבושים. מחוץ לעיר הנוחות פחות טובה באופן יחסי אך נותרת ברמה גבוהה בסך הכל. בידוד הרעשים טוב.
התנהגות הכביש מוצלחת ו-RZ מתנהל היטב בכביש המפותל ולהגה משקל ופעולה נכונה.
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב מרשים ומוצלח, אך המחיר מעט גבוה ביחס למתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס RZ מוצע בישראל בשתי גרסאות: 313 כ"ס, הנעה כפולה, סוללת 71.4 קוט"ש, 436 ק"מ, בשתי רמות גימור.
לשניה 204 כ"ס, הנעה קדמית, סוללת 71.4 קוט"ש, 476 ק"מ, בשלוש רמות גימור.
רמת 'קיושו' כוללת חישוקי "18, מפתח חכם, מושבים קדמיים בריפוד עור סינתטי עם תפעול חשמלי וחימום, מערכת שמע עם 10 רמקולים וסאב-וופר, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, חלון גג פנורמי ומצלמות היקפיות.
'האדורי' מוסיפה: מושב נהג עם זכרונות, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, חימום תא נוסעים בטכנולוגיה חסכונית יותר בחשמל (מקרין חום), תצוגה עילית ומערכת סיוע לחניה.
'טאקומי' תוסיף בנוסף חישוקי "20, ריפוד זמש למושבים, תאורת אווירה עשירה יותר, מערכת שמע מבית 'מארק לווינסון' בעלת 13 רמקולים, הגה מחומם וחלון גג פנורמי המתכהה בלחיצת כפתור ועוד. לגרסה זו טווח הנסיעה הנמוך ביותר – 404 ק"מ בלבד.
-
בטיחות
לקסוס RZ נבדק ביורו NCAP בשנת 2023 וזכה לדירוג של 5 כוכבים עם ציונים של: 87% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על-ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל, 81% במערכות בטיחות
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ של אוטו קיבלנו טווח נסיעה ממוצע של כ-300-320 ק"מ לפי צריכה של כ-5 ק"מ לקוט"ש. בנהיגה רגועה יותר ניתן לשפר את הטווח עוד יותר.
-
מה חדש בלקסוס RZ 2024
אין שינויים במפרט גרסת 450e (משווקת בשתי רמות גימור).
ב-2024 החל שיווק גרסת 300e בשלוש רמות גימור.
-
סיכום
רכב חשמלי יוקרתי ומוצלח.