מבלי שנרגיש, ה-S40, המשפחתית הקומפקטית של וולוו (וגרסת הסטיישן שלה, V50, שזוכה כמקובל בוולוו לכינוי נפרד), כבר בגיל למתיחת פנים (הוצגה ב-2003). בוולוו מנצלים את ההזדמנות לעדכוני מראה קלים, במטרה ליישר קו עם הדור האחרון של מכוניות החברה (ה-S80 וה-V70), לטפל בחלק מהתלונות לגבי הדגם הנוכחי וכמובן – לשפר את הבטיחות.
השינוי הבולט ביותר לעין הוא השינוי בחרטום – גריל, פנסים ופגוש שונים מרעננים את מראה החרטום ומיישרים קו עם הדור החדש של מכוניות החברה. יש גם סמל גדול ב-50%, סמל, כך טוענת וולוו, לעתיד הדינמי והאגרסיבי יותר המתוכנן לחברה. אנחנו תוהים אם לציין בפניהם שזה בערך הטרנד הכי נפוץ (וזול, לדעתנו) היום בעולם הרכב... אל השינויים בחרטום מצטרפים שינויים קלים גם מאחור, כולל נורות LED בפנסי הבלימה.
אבל בעוד השינוי החיצוני הוא בשיעור המקובל – קל מספיק כדי לא לדרוש השקעה מוגזמת, אבל מורגש דיו –הרי שבפנים השקיעו מהנדסי החברה מעט יותר מאמץ מהמקובל. הסיבה העיקרית היא הביקורת שספג הדגם המקורי על העדר מקומות אחסון בתא הנוסעים. ההודעה לעיתונות קורנת מגאווה עצמית בנושא, עם אזכורים מפורטים לכל סמ^ק אחסון שנוסף בתא הנוסעים – כולל תא גדול יותר מתחת למשענת היד ותאים עמוקים יותר בדלתות, שיכולים לאחסן ספר גדול או בקבוק ליטר וחצי (בזמנו, הסבירו אנשי החברה כי התאים הרדודים בדלתות הן מסיבות בטיחותיות – כדי להשאיר אזורי קריסה גדולים יותר. מעניין איך הם פתרו את הבעיה). יש גם צבעים חדשים לריפוד, כולל ^ירוק אביב^, וגימורים חדשים לקונסולה המרכזית ה^צפה^ (שגם היא זכתה לעיצוב מחדש), כולל ציפוי עץ אמיתי ולבן זכוכיתי בהשראת IPOD.
אבל בוולוו, כמו בוולוו, מתיחת פנים לא יכולה לעבור ללא שיפורים בתחום הבטיחות – יש עכשיו אופציה לפנסי בי-קסנון עוקבי פניה; אורות הבלם מהבהבים בכל מקרה של בלימת חירום או כניסת מערכת ה-ABS לפעולה (פטנט ותיק למדי, מוזר שרק עכשיו הוא מגיע ל-S40); אורות החירום מופעלים אוטומטית בכל מקרה של הפעלת כרית אוויר (יעיל במיוחד במשיכת תשומת לב אם עפת מהכביש בלילה), ותשומת הלב לפרטים מגיעה אפילו לזכוכית בחלונות הצד הקדמיים – אלו עשויים (בחלק מגרסאות האבזור) מזכוכית מיוחדת, המוגדרת ^דוחת מים^, המפחיתה את הצטברות הטיפות על החלונות ומשפרת את הראות החוצה בגשם.
השינויים המכניים קלים עד זעירים – מנוע הטורבו הבכיר, ה-T5, מקבל עוד עשרה סוסים ומעמיד את הנתון על 230 כ^ס. מנוע הדיזל מקבל (בעצם – יקבל, רק בעוד כמה חודשים) תיבה ידנית חדשה עם שישה הילוכים, שלא רק מאפשרת לנצל את מלוא פוטנציאל המומנט של המנוע (40.8 קג^מ. עם התיבה האוטומטית המנוע מוגבל ל-35.7 קג^מ) אלא גם משפרת את צריכת הדלק ומפחיתה את זיהום האוויר שפולטת המכונית, הופכת אותה למכונית הנקייה ביותר בהיצע של וולוו.
אנחנו דווקא היינו שמחים לראות כיווץ מחיר במקום מתיחת פנים, ונראה לנו שזה גם היה משפיע יותר על המכירות בשוק המקומי...
סרטון: וולוו S40, נסיעה >
סרטון: וולוו S40, פנים >