אלפא רומיאו ג'ולייה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אלפא רומיאו ג'וליה הוצגה ב-2015 והיא הרבה יותר מאשר "עוד דגם" אצל היצרן. לג'וליה פלטפורמת הנעה אחורית - לראשונה מזה שנים באלפא במכונית המיוצרת בקנה מידה גדול (להבדיל מ-8C ו-4C), והיא הבטיחה וקיימה הופעה ויכולת ספורטיבית שתתחרה במובילות הקבוצה.
ב-2020 החל שיווק ג‘וליה המחודשת בישראל, לאחר מתיחת פנים שכללה עדכונים קלים לעיצוב החיצוני לצד שינויים בעיצוב סביבת הנהג, שיפור בחומרים ובאיכות ההרכבה, כמו גם מערך מולטימדיה חדש.
באוקטובר 2022 הוכרזה בחו"ל מתיחת פנים שניה לג'וליה, ששיווקה בישראל החל רק בפברואר 2024.
במסגרת העדכון הדגם זכה לחזית רעננה הכוללת את יחידות תאורה לד-מטריקס חדשות עם חתימת "3+3" החדשה של אלפא.
בסביבת הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה משופרת ואפשרות לקבל עדכונים מהאוויר.
הגרסה המחודשת מוצעת בגרסת הטורבו-בנזין 2.0 ליטר עם תפוקה של 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, ולזו תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור והנעה כפולה.
בפסגת ההיצע גרסת QV הספורטיבית, עם מנוע 2.9 ליטר V6 כפול המגדשים המפיק כעת 520 כ"ס, גידול של 10 כ"ס ביחס לדגם המוחלף.
כבעבר, המנוע שולח את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית הפועלת בצמוד לדיפרנציאל מוגבל החלקה.
-
עיצוב ונוכחות
הג'וליה כבר אינה צעירה, אך עדיין נראית נפלא: אגרסיבית ולא באופן מוגזם - ושופעת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
חרף גילו של התכנון הבסיסי, תא הנוסעים מושך בעיצובו בזכות מושבי ספורט נאים בריפוד עור, וגם גלגל ההגה ופקדי ההילוכים מאחוריו שנראים נפלא.
שדרוג האיכות והמרכיבים שבוצע במתיחות הפנים בולט – והקונסולה מציעה כעת פתרונות אחסון, משטח טעינה לסלולרי ובורר ההילוכים נאה יותר. השיפור משמעותי גם במערכת המולטימדיה החדשה. אולם לא הכל טופל, ויש מספר פספוסים ופקדים מיושנים פה ושם.
תפעול הגג הנפתח הכפול אינו אינטואיטיבי, הכיסוי שלו דקיק והוא מכניס שפע אור וחום.
מושב הנהג הנאה שופע אפשרויות כיוון חשמליות, אך אינו מספיק תומך בנסיעות ארוכות.
מאחור המושבים נוחים, מרווח הרגליים נאה ומרווח הראש פחות. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר בגרסה הנבחנת מייצר כבעבר 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, לתיבה האוטומטית אותם 8 הילוכים.
הביצועים בפועל מצוינים והצליל נעים, בייחוד במצב 'ספורט'. זה מנוע עם אופי שמבקש מהנהג ללחוץ על המצערת ולמשוך אותו לטורים גבוהים. התפעול הידני של התיבה מצוין אף הוא.
-
נוחות והתנהגות
ג'וליה המחודשת מפתיעה בתחום נוחות הנסיעה, ומתמודדת היטב עם פני הכביש.
ההתנהגות בפיתולים מהנה וזורמת. ההגה מהיר, המכונית נענית היטב להפנייתו ועוקבת באופן נכון אחר קו הפנייה. היכולת גבוהה, האחיזה מצוינת, והג'וליה יודעת להדק קו תחת לחץ באופן צפוי ואפילו לפסוע קלות.
חבל רק שבקרת היציבות קוטעת את הכיף ואינה ניתנת לניתוק. מערכת בלמים טובה ומדויקת משלימה מערך דינאמי מרשים.
-
תמורה למחיר
ג'וליה כבר אינה זולה כבעבר, והיא אינה מודרנית כמו חלק מהמתחרות - אבל היא שופעת אופי ותחושות ספורטיביות, ועדיין מציעה תמורה מצוינת למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
הגרסה הרגילה מוצעת בשתי רמות אבזור. הראשונה, 'ולוצ'ה', כוללת תאורת לד מטריקס, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים, ריפוד עור ועוד.
רמת 'טריביוטו איטליאנו' מוסיפה בולמים נשלטים-אלקטרונית, ובנוסף מערך גוונים ופריטי גימור הכוללים גג שחור, חבילת השחרה לחלקים נוספים כולל החישוקים, צבעי דגל איטליה על המראות, דיפון עור וגימור ספורטיבי בסביבת הנהג, מערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון ועוד.
-
בטיחות
הג'וליה כוללת מערכת בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
אלפא ג'וליה נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכתה ל-5 כוכבים - אך מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מזה המקובל כיום.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 11 ק"מ/ל' ביום רגוע ל-7.9 ק"מ/ל' במבחן מאומץ.
-
מה חדש באלפא רומיאו ג'ולייה 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
אלפא רומיאו ג'וליה אינה משפחתית-גדולה המתאימה לכל אחד. סביבת הנהג שבה מעט מיושנת בהשוואה לחלק מהמתחרות, והיא מיועדת למי שמחפש מכונית עם יותר אופי, כזאת המעניקה לנהג יותר תחושות מאשר הפגנת טכנולוגיות. לנו היה קל לאהוב אותה.