ב.מ.וו סדרה 3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בסוף 2018 הוצג הדור השביעי של ב.מ.וו סדרה 3.
הדור החדש גדול מקודמו (אם כי לא בהרבה) ולמרות זאת קל ממנו. חידוש נוסף בתכנון המרכב – חלוקת משקל שווה בין הסרנים, לשיפור התנהגות הכביש.
מבחר מערכות ההנעה בעולם רחב וכולל מנועי דיזל ובנזין מנפח של 2.0 ל' (4 ציל') ועד 3.0 ל' (6 ציל') בצימוד לתיבה אוטומטית 8 הילוכים או ידנית 6 הילוכים והנעה אחורית או כפולה.
במקביל ישנן גם מספר גרסאות היברידיות-נטענות העושות שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' ומנוע חשמלי ומציעות טווח נסיעה חשמלי מירבי של עד כ-60 ק"מ.
ב.מ.וו סדרה 3 משווקת בישראל מקיץ 2019, כאשר בנובמבר 2022 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
לסדרה 3 עיצוב נאה הנעזר בפרופורציות טובות, יחידות תאורה מרשימות ומשדר הופעת ”ספורט-אלגנט“ מוצלחת.
-
תא נוסעים ומטען
ההופעה בתא הנוסעים מייצרת שייכות מותגית מאוד ברורה, אך היא מצליחה להתאים את עצמה לעידן המודרני. לחובתה מערכת הפעלה מעט מסובכת ותפעול מיזוג מתוך המסך, לזכותה פקדים חיצוניים לחלק מן המערכות.
איכות החומרים מצוינת, ההרכבה הדוקה והתחושה הכללית עשירה מאוד. מושב הנהג נוקשה ופחות מוצלח.
המרחב מאחור לשני נוסעים טוב למדי. נוסע שלישי יסבול ממנהרת הינע רחבה. הכניסה לאחור לא נוחה במיוחד.
תא המטען גדול למדי ועשוי היטב. לגרסאות ההיברידיות תא מטען קטן יותר בכ-105 ל' ומבנה רדוד מדי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים בגרסת 320e (עד 204 כ"ס) ומצוינים בגרסת 330e שמציעה עד 292 כ“ס. השידוך לתיבה האוטומטית (8 היל‘) מנפק יחידת הנעה יעילה, זריזה וביצועיסטית (במיוחד ב-330e) ועם זאת מעודנת ונעימה.
לגרסת 318i ביצועים טובים פחות, אך עדיין נאים, ואופי יחידת הכוח נמרץ למדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בעיר ומשתפרת מחוצה לה, וזאת מכיוון שהמתלים מכוילים נוקשה למדי — בעיר זה מפריע, ומחוץ לעיר זה עוזר להתמודד עם שינויי גובה וכביש גלי. לגרסת 318 כיול רך ונעים יותר, במיוחד בעיר.
בשיוט הנסיעה נעימה למדי, בין היתר בזכות בידוד רעשים טוב.
התנהגות הכביש מצוינת — ה-3 מרוסנת, צפויה, בעלת הגה חד ומדויק ואחיזה גבוהה. היכולת מאוד מרשימה, והיא אף מאוד מהנה. שומרת מסורת.
-
תמורה למחיר
המחיר של ב.מ.וו סדרה 3 התייקר במתיחת הפנים ואינו נמוך – אבל אנחנו מרגישים שבימינו, כשהנאה מנהיגה הופכת כה נדירה, היא שווה את הפרמיה.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו סדרה 3 משווקת בישראל בשלוש גרסאות – לכולן מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל', תיבה אוטומטית והנעה אחורית. לגרסת 318i הספק מירבי של 156 כ"ס והיא גרסת הבנזין היחידה במבחר, השאר היברידיות-נטענות. ל-320e הספק מירבי של 204 כ"ס ול-330e הספק של 292 כ"ס – טווח הנסיעה החשמלי עומד על 60 או 56 ק"מ בהתאמה.
רמת גימור 'ביזנס' (318i בלבד) כוללת גג זכוכית פנורמי, פתחי מיזוג מאחור, חישוקים קלים, ממשק אפל ואנדרואיד ועוד.
רמת גימור 'M-דיזיין' (כולן) מוסיפה כיול מתלים והיגוי ספורטיבי, מושבי ספורט עם ריפוד משולב דמוי עור-בד, חישוקי 18 אינץ' ועוד.
רמת 'M-ספורט' (רק 330e) מוסיפה תאורת לד אדפטיבית, ריפור עור מלא ועוד.
-
בטיחות
ב.מ.וו סדרה 3 נבדקה ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 97% בהגנה על מבוגרים ו-87% בהגנה על ילדים והולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות דל יחסית למקובל כיום אך כולל את המערכות החשובות: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. רמת גימור 'M-דיזיין' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק“מ לליטר ב-330e וכ-12.5 ק"מ לליטר ב-320e ללא החלק החשמלי. בשיוט כ-14-15 ק"מ לליטר.
גרסת 318i השיגה נתון ממוצע של 11.6 ק"מ לליטר ובשיוט כ-15 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי בפועל עומד על כ-50 ק"מ בין טעינות בשתי הגרסאות ההיברידיות-נטענות.
-
סיכום
חרף גילה, היא עדיין סדאן-פרימיום מצוינת הניצבת בצמרת הקטגוריה.