לנד רובר ריינג' רובר איווק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת סוף 2018 הוצג הדור השני של ריינג' רובר איווק, ואלינו הגיע במרץ 2019. בלנד רובר שמרו על המראה המוצלח של הדגם היוצא שגם זכה להצלחה גדולה והיה ממנועי הצמיחה הגדולים של לנד רובר. הוא למעשה זה שהכניס את המותג ממוקד השטח, לטריטוריית הקרוסאוברים.
למרות המראה והממדים הדומים, הדגם מבוסס על פלטפורמה חדשה. זו פלטפורמת PTA שהיא פיתוח מחודש של פלטפורמת D8 של הדור הראשון (שפותחה במקור ע"י פורד בתחילת שנות האלפיים). ייחודה של פלטפורמה זו הוא ביכולתה לתמוך בתשתית חשמל הן במערכת חשמל משנית להנעה (48 וולט) והן במערכות בטיחות ובידור מתקדמות.
בישראל הוא מוצע עם אפשרות בחירה בין שני מנועי טורבו-בנזין (200 ו-250 כ"ס) או דיזל אחד (180 כ"ס). לכולם נפח של 2.0 ליטר, מערך כלאיים מתון (סיוע חשמלי בלי יכולת נסיעה חשמלית), תיבת 9 הילוכים מתוצרת ZF, הנעה כפולה, ומערך "טריין רספונס 2".
יש 3 רמות גימור, כשברמה הבסיסית 'S' נמצא מערכות בטיחות מתקדמות חלקיות (כמו בלימה אוטונומית בחירום במהירות עירונית בלבד, וחסרה בקרת שיוט אדפטיבית). לפיכך נדרשת מערכת התרעה מקומית.
-
עיצוב ונוכחות
שילוב בין מרכיבים בוטים משהו (שבכה, קו דלתות גבוה ואלכסוני) עם סיומות מעוגלות, יוצר פרופורציות מעולות, ומראה כללי מבריק. זה כנראה הקרוסאובר היפה ביותר בסביבה.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מרשימה, עם חומרים טובים, גוונים נעימים, ומסכים גדולים (לוח מחוונים בגודל "12 ושני מסכי מולטימדיה בגודל "10 כל אחד).
הכניסה מלפנים ומאחור מחייבת הרכנת ראש לגבוהים. מלפנים מושבים מצוינים, תנוחת נהיגה מעולה, ושדה ראייה טוב. לוח המחוונים משתקף בשמש. תפעול הפקדים על ההגה טוב, בשאר המקומות מוצלח פחות.
מאחור מרווחי הראש והברכיים מצוינים. המשענת מעט זוויתית מדי, והחלונות ממש קטנים.
-
מנוע וביצועים
הדגם נבחן בגרסתו החזקה, 250 כ“ס. הביצועים מצוינים וההתנהלות בשיוט מאוד נינוחה. תיבת 9 ההילוכים חלקה, אך לעיתים (נדירות) היא מורגשת מדי, ובקיק דאון מורגשת השהייה. תפעול התיבה טוב לרוב, פרט לנכונות-יתר מצד הבורר להיכנס לסרק בתמרון חניה. צריכת הדלק במבחן עמדה על 8.8 ק“מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך בבסיסו, מהלכם ארוך יחסית, אבל ריסון הפעולה שלהם אינו נעשה כראוי כך שהרכב נע לעיתים על ציר האורך, ועל מהמורות אכזריות גם נחבט. התוצאה: נוחות נסיעה בינונית, בעיר מחוצה לה. רעשי הצמיגים נשמעים באופן מוחשי גם בעיר. בידוד רעשי הרוח מוצלח, של המנוע סביר (אם כי צלילו חביב).
הכיול הרך יוצר זוויות גלגול גדולות שגורמות לנהג לרסן את עצמו למרות שהרכב עצמו יכול הרבה יותר ממה שהוא משדר. ההגה מדויק, אבל תגבורו מעט מוגזם, והוא צמיגי לתחושה. הבלמים מצוינים.
בנסיעה על שבילים איווק שמר על נוחות נסיעה טובה, ובאזור מסולע הוא הפגין את כישורי המוצא שלו לבית לנד רובר. יחד עם מרווחי קרקע מכובדים ומערכת טריין רספונס, הוא עבר אתגרים כנדרש.
-
תמורה למחיר
לריינג' רובר איווק סביבת נהג מרשימה, ביצועים מצוינים, התנהלות מכובדת וכישורי שטח החורגים מהמעטפת שמציע הז'אנר. אבל הוא מהיקרים בקבוצתו.
-
סיכום
קרוסאובר מעוצב, עם יכולות שטח גבוהות.