לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
אבל את עיקר העניין מושך במבחן ארוך טווח, מטבע הדברים, נושא האמינות. ה-MP3 עבר אצלנו חיים לא קלים - גז עד העצר רב הזמן ואפילו קצת שבילים פה ושם. התנהגנו אליו כמו לאחרון קטנועי השליחים. גם מבחינת טיפולים - לא התייצבנו לביקורת ב-5000 ק"מ (זה לא שאריאל מפוזר - הוא "עסוק". המערכת), ואת טיפול ה-10,000 ק"מ תכננו לבצע בעת החזרת הכלי, שהתעכבה קצת - וכך הגענו ל-12,000 ק"מ. אופס. ולמרות זאת - כלום לא שיהק, גיהק או גמגם, וכל מה שהכלי דרש הוא דלק (21.9 ק"מ לליטר. לא רע בתנאים המוזכרים).
באריזות קטנות?
אומרים שדברים טובים באים באריזות קטנות. אבל ה-MP3 לא קטן. זה קטנוע פול-סייז. יש עליו מקום לרוכב, ענק. יחד עם מורכב גדול לא פחות. והוא נוח. זה מתחיל מהמושב, עובר לזוויות ידיים\רגליים וממשיך למיגון הרוח. מגן הרוח מלפנים מתכוונן באמצעות ברגים, אבל פעולת הכיוונון דורשת כלים והיא לא משהו שאפשר לעשות "על הדרך". אנחנו קבענו אותו המצב הגבוה ביותר וקבלנו הגנה מכל פגע. השילוב הזה גרר אותנו לטיולים ארוכים, במונחי קטנועים, לדרום הארץ וצפונה. גם בכל הקשור לאחסון התלת הזה נדיב למדי, עם תא גדול מתחת למושב. למשימות העמסה רציניות יותר היינו שמחים אם משטח הרגליים היה שטוח, וללא דוושת הבלם המיותרת (יש שני מנופים על הכידון, והדוושה שם רק בגלל תקנות אירופאיות). אז יכול להיות שדברים טובים באים גם באריזות גדולות.

דברים רעים?
כח. השלדה ומערכת המתלים האלו יכולות לטפל בהרבה יותר כח. צריך עוד כח גם כדי להתמודד עם המשקל והגרר הנוסף של צמד הגלגלים מלפנים. המנוע ב-300LT MP3 מספק בעיר וגם במהירויות חוקיות מחוץ לעיר, אבל הוא לא הכי מהיר ברמזור (בגלל המשקל) או בכביש המהיר (בגלל יחסי העברה קצרים, מוכווני תאוצות עירוניות), אבל כאמור בשני המקרים הוא מספק, ואין בעיה לשמור על קצב התנועה, ואפילו עוד קצת, גם על כביש 1. אחת המסקנות שלנו היתה שמערכת בקרת החלקה (לימים רטובים) ו-ABS ישדרגו את בטיחות הכלי עוד יותר - ואכן, פיאג'יו ציידו את ה-MP3 החדש, ששיווקו החל בישראל בימים אלו, בשתי המערכות הללו.

אפשר להתחיל להתגעגע