דברים שבלב

עיצוב הפנים, לעומת זאת, זכה אצלי להצלחה רבה יותר. העיצוב נקי ואלגנטי ומצליח לתת תחושה מודרנית וקלילה. בדיוק כמו שסופרמיני צריכה להיות – ולעזאזל עם זה שכל השחור פסנתר הנאה הזה צובר טביעות אצבע כמו שכץ צובר מתפקדים לליכוד. הידיים הנשלחות מגלות איכות חומרים והרכבה ראויה בהחלט, גם אם לא פורצת גבולות, והסך מתחבר לכלל חלל נעים בהחלט.
קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה, והתלונה היחידה היא כלפי ידית הדלת שבולטת ומעיקה על ירך שמאל. בקטעים דינאמיים זה יכול ממש להציק. מלבד נקודה זו, המרווח טוב בכל הכיוונים, מלפנים ומאחור, כיאה לסופרמיני מודרנית והאבזור בגרסה הזו (ה-1.6 ליטר המאובזרת, יש גם 1.2 ליטר ידנית) עונה על הציפיות – יש בקרת שיוט, דיבורית מובנית (עם שמע צלול וחזק), מסך מגע, חיבור USB (שגם יודע להטעין את הנגן) וגם חישוקים קלים.

התוצאה היא שניתוק שיחה דורש התעסקות מסיחת דעת עם מסך המגע. ואם כבר מסך המגע – שינוי הבהירות שלו דורש צלילה אל תוך התפריטים, ואין דרך להימנע מכך – הוא לא משנה בהירות עם הדלקת האורות או בתגובה לכמות האור מסביב. בלתי אפשרי לנסוע איתו במצב הבהיר בלילה – וקשה לראות אותו ביום במצב החשוך. ועוד תלונה אחרונה – מערכת השמע נטתה "לאבד" מדי פעם את הקול כשהייתה מחוברת לנגן חיצוני, ורק ניתוק וחיבור מחדש של הכבל תיקנו את הבעיה. בעצם לא אחרונה – וחלקנו לא אהב את הסידור של לוח השעונים, וטענו שגם כשרואים את המחוונים, יש תחושה שהם מוסתרים.
טונוס שרירים

גם בידוד הרעשים לא הכי מוצלח – יש קצת צליל מנוע (נעים למדי, לפחות עד 5,500 סל"ד), רעשי מתלים במעבר על מהמורות ורעשי רוח נוכחים בתא במהירות שיוט. יש אפילו שריקת תמסורת קלה, מהסוג שלא שומעים בדרך כלל במכוניות הנעה קדמית. בקיצור – היא לא אחת השקטות בקבוצה, גם אם המצב רחוק מקטסטרופה. אמרנו – "בסדר"...
הנוחות טובה על כבישים טובים, עם ספיגה יעילה של מהמורות קטנות, אבל בינונית ומטה על מהמורות בינוניות ומעלה, בעיקר אם אלו בורכו בשפה חדה. כך שמדי פעם משגרת הצרפתייה "זוגיה" לא אלגנטית בכלל אל ישבנו של הנהג.
לכל אלו מתווסף הגה שמשנה את משקלו בצורה מורגשת מדי עם עליית המהירות, ותבינו למה לא הייתי אופטימי מדי כשהכביש החל להתפתל.
רפלקס מותנה
לקח לי זמן להתחבר אליה. המתלים עוקבים מדי אחרי השיבושים בכביש ומערערים את הביטחון באחיזה. ההגה מרגיש כבד מדי ובקצב הרגוע של גיחת ההיכרות משדר את אותה תחושה אטומה שהפכה היום לסטנדרט. זה מתחבר לתגובה ראשונית מדודה להפניית ההגה, לכדי תחושה עצלה משהו. גם הבלמים קטני הקוטר מעוררים תהיות לגבי יכולת השרידות שלהם תחת עומס מתמשך, למרות שהם מספקים יכולת בלימה מעולה ומינון מדויק ורב רגש.

ובימינו אי אפשר כמובן בלי צריכת דלק – בשיוט מהיר על כביש הבקעה היא רשמה 14.5 ק"מ נאים לק"מ. בסוף המבחן, עם כמה קילומטרים חמימים מאחוריה ועוד כמה שבילתה בפקקים, ירדה הצריכה ל-11 ק"מ לליטר. בסיבוב עירוני יותר למחרת הסתפקה ב-10 ק"מ לליטר. סביר – אבל יש טובות ממנה.
הנדסה גנטית
ה-207 ידעה להעניק תחושה של מכונית גדולה יותר בזכות פנים איכותי, התנהלות מכובדת ואחיזה "נטועה". ה-208 שונה לגמרי. היא עדיין איכותית למדי, אבל איבדה את האופי המכובד והבוגר, ופחות נינוחה ביום-יום. אבל היא קיבלה בחזרה משהו שדי נדיר למצוא במכוניות היום, בטח כאלו המכוונות למרכז המאסה – אופי. או במילים אחרות: את ה-207 הערכתי – את ה-208 אני מחבב. אם רק המחיר היה נמוך יותר...